Fii designerul lui Renault Megane!

Publicat luni, 31.08.2009 16:23 de Mircea Meșter

Automarket va provoaca: Ce ati schimba la designul lui Renault Megane? Noi vom redesena masina asa cum vreti voi!

Noul episod al seriei Fii Designer ne duce astazi in curtea celor de la Renault. Automarket va arunca in brate noua generatie a modelului compact Megane, al carui redesign este la dispozitia voastra. Va oferim oportunitatea de a regandi si redesena Renault Megane, urmand ca cele mai inspirate opinii si propuneri de redesign sa fie luate in considerare la desenarea unui Megane pe placul vostru, pe care il vom publica miercuri, 9 septembrie.

Noul Renault Megane a fost primit cu opinii impartite de catre publicul larg, modelul fiind un pariu pe care Renault l-a pus cu piata si mai ales cu criza economica in timpul careia a fost lansat noul sau model. Daca versiunea cu trei usi - botezata oficial Megane Coupe - a reunit cele mai multe laude, varianta hatchback cu cinci usi a ramas oarecum in spatele coupe-ului la capitolul laude. Si totusi, Megane a fost facut pentru a placea ochiului, fapt reliefat de declaratiile responsabililor de design ai Grupului Renault.

"Noile linii ale lui Megane sunt fructul unui pariu in urma caruia vrem sa producem un design care atrage imediat privirile. Nu vorbim de un design care e doar dinamic si sportiv, cu de unul care inspira robustete, calitate si soliditate. Personalitatea sa puternica este imediat vizibila prin partea frontala sportiva pe care se detaseaza liniile de forta care merg pe capota dinspre montantii parbrizului si converg in zona logo-ului Renault. Influenta latina din designului noului Renault Megane este vizibila si ea, prin curbele senzuale vizibile mai ales din profil. proportiile flancurilor sunt atat armonioase, cat si dinamice, sugerand irezistibil o miscare inspre inainte", declara Fabio Filippini, responsabilul de design al modelelor compacte Renault, inaintea dezvelirii oficiale a modelului francez.

Automarket te provoaca: daca ai putea, ce ai vrea sa schimbi la designul exterior al lui Renault Megane? Voi puneti la bataie imaginatia, iar noi vom redesena masina in functie de preferintele voastre de design.

TU CE AI SCHIMBA LA DESIGNUL EXTERIOR AL LUI RENAULT MEGANE?

  • ALX.CT, luni, 31.08.2009 17:20

    1. Luneta marita putin peste stopuri 2. Stopurile micsorate putin si da-te 10 cm mai jos 3. "gura" de sub nr de inmatriculare sa fie micsorata cu 5-6 cm 4. Farurile de ceata vreo 5 cm spre centru 5. Si daca tot suntem la capitolul schimbari puneti si un motor de 2000 Cm3 cu macar 200 Cp pe ea si cam atat. :D

  • enoeht, luni, 31.08.2009 17:58

    Fata: - farurile "scurtate", ca sa nu se mai intinda atat de mult peste aripa. - farurile ingustate in zona in care fac contact cu capota. - consola scurtata semnificativ ( presupunem ca au loc sa impinga motorul peste puntea fata). - linia capotei lasta mai jos in punctul de racordare cu montantul A Spate: - stopurile lasate mai jos vre-o 15 cm - stopurile taiate drept (fara acel arc de cerc dinspre luneta), de la aproximativ 50% din panta pe care o au pe bara spate exterior, pana la marginea superioara interioara. - luneta taiata mai drept in zona interioara, astfel incat sa se portiveasca cu linia stopurile General: - masina putin mai joasa - jante mai mari (cred ca in poze are 16, ar trebui puse macar pe 18)

  • faq, luni, 31.08.2009 18:43
    @enoeht

    da' de ce sa nu putem 2 triunghiuri reflectorizante in loc de stopuri ?! ca s-ar potrivi gusturilor tale !!! auzi exprimare ! cica " presupunem ca au loc sa impinga motorul peste puntea fata" ...dar tu ai "vre-o" treaba cu domeniul auto?

  • Car Specialist, luni, 31.08.2009 18:53
    Megane redesigned

    Blocurile optice spate ar trebui redesenate in stilul de boomerang al farurilor, si de asemenea, o pozitionare diferita a lampilor in bloc ar fi binevenita. Astfel, s-ar sterge supradimensionarea inestetica a stopurilor, care actualmente par bulky si total neinspirate in contextul caroseriei. Mai mult, blocurile optice spate ar fi echilibrate cu silueta slim a autoturismului.

  • Renault, luni, 31.08.2009 19:14
    "car specialist" hahahaha

    la naiba! scoate-ti lampile spate de tot si lasati doar catadioptri ! ca vad ca toti incearca sa le micsoreze si sa puna mai multa tabla in loc... pentru unii proportiile ideale dau in niste lucruri absolut grotesti !!!

  • borcan, luni, 31.08.2009 19:21

    ce aveti cu megane-ul frate ? ce nu va convine ? arata bine asa cum e acum!

  • DaSIlva, luni, 31.08.2009 20:01
    Megane

    In principiu noul Megane arata bine. Daca ar fi pastrat proportiile elementelor peste tot, caroseria ar fi aratat si mai bine: de exemplu, coupé-ul arata fantastic, mai ales la partea posterioara. Totusi, Renault mizeaza pe personalitatea distincta a celor doua versiuni, hatchbach-ul clasic si coupé-ul, asa ca un eventual redesign al primei ar trebui sa mearga pe aceeasi idee a identitatii diferite. Spatele (ca aici e mai simplu) - Stopurile trebuie complet redesenate, mult micsorate (parca se holbeaza un sasiu dintos cand privesti masina din spate). Cel mai bun sfat: folosirea stopurilor versiunii break, eventual puse invers si usor remodelate... - implementarea unui caracter usor mai sportiv, eventual aparitia unui pseudo-difuzor aerodinamic, ceva mai pronuntat, dar nu copiat de la coupé - un eleron curbat, ceva mai proeminent nu ar strica la marginea superioara a hayonului Fata (aici e mai greu pentru ca intreaga personalitate a masini e contruita pe expresia "holbata" a farurilor) - farurile ar putea integra la partea inferioara lumini de zi cu led-uri - ar trebui facut ceva cu grila inferioara, un spatiu mare, drept si putin speculat din punct de vedere al designului, poate o aripa curbata, oarecum similara modelului RS - micuta grila superioara sa fie mai "legata" cu restul elementelor, poate urcata ceva mai sus in linia farurilor, sau renuntat definitiv la prezenta ei... In plus nu ar strica niste roti mai mari si mai spectaculoase si cam atat. Spor la treaba!

  • Vasi27, luni, 31.08.2009 21:11
    MEGANE 3 ?! sa se revizuiasca, primesc ! dar sa nu se schimbe nimic !

    mai bine eliberam spiritul Lamborghini, care a avut atat de suferit din cauza grupului VAG :( o idee pentru viitor ar fi Murcielago, ce ziceti?

  • danieluu01, marţi, 01.09.2009 02:02
    ^_^

    portierele sa fie modelate ca la opel insignia in lateral pentru a conferi o aerodinamica mai buna..

  • Alex, marţi, 01.09.2009 03:35
    DADADADA

    Mie ami place asa cum e !

  • Dizainar, marţi, 01.09.2009 07:45
    Dizain. De ce??

    de ce din nou? de ce nu gasiti ceva bun de facut? de ce daca nu gasiti nimic si va doare talentul asa de mult, de ce nu redesenati Fiat Multipla? de ce Megane? ce aveti cu Megane-ul? d'abia a iesit...de ce sa-l redesenam? ce nu va place? parca intr-o lume civilizata gusturile nu se discutau...Megane-ul asta chiar e frumos...hai sa redeseam masini cu adevarat urate...o Kia...revin iar la Fiat Multipla....un chevrolet matiz...Tata Nano...sunt masini cu adevarat urate ce ar merita redesenate...

  • stefan88u, marţi, 01.09.2009 09:41
    megane

    nu schimbati farurile si stopurile...sun bune asa..!!! in fata sub grila este o gura de aer acolo..faceti ceva cu ea...si schimbati modelul la frila de jos. cam atat..!

  • george b, marţi, 01.09.2009 11:22
    vopsit

    i ash vopsi bandourile de pe ushi in cluloarea mashinii la fel si bara inferioara spate! si grila fatza sa fie negru lucioasa

  • brunetul, marţi, 01.09.2009 12:44
    renault megane

    farurile sa fie putin mai adunate si luneta cu 15 mm mai mare si stopurile 5 mm mai mici,si sa fie luneta mai mare decat stopurile..cam atata

  • mrnstz, marţi, 01.09.2009 13:54
    asamatana

    Semnul de la Nike pe luneta, numar personaizat ( B 00 SUL ) Toate finisajele cromate sa fie aurite, jenti de 21, sigla de BMW, 4 randuri de LEDuri sub farurile fata, folie "autorizata RAR", Stopuri clear glass, 4 fante admisie pe capota, spoiler de LMP1, 8 tevi de esapament, sticker TURBO SPORT, NOS, AUDI CUATRO :)) pe lateral, praguri de Hummer si bullbar aurit. A si era sa uit Portbagaj model 86' de Dacie pe plafon ( eventual 2 butoaie muraturi ) Desigur glumesc, personal nu cred ca Megane 3 mai are nevoie de restilizare avand deja un design foarte atragator. Ar fi interesant sa modificam negtiv anumite modele, just for the fun of it. Nu aruncati cu "oo" nu am nimic cu masina in cauza. Pupici, lugulugu.

  • Eustake, marţi, 01.09.2009 16:23
    pff

    Urata mai e frate !!

  • GreeN, marţi, 01.09.2009 17:12
    Renault Megane

    1)Cobarata toata linia superioara,plafonul cu geamurile laterale; 2)Sigla coborata 3-4 cm spre numarul de inmatriculare; 3) Bara fata inclinata intr-un unghi 30-40 grade,si acea "gura" mai mica; 4)Bara spate mai bombata stil Seat Leon Cupra '05 5)Bandouri laterale si bara spate vopiste in culoarea caroseriei 6)Manerele usilor sa fie precum erau la Meganu 1 ('95-'02) si vopsit in culoarea masinii; 7)Gura aceea mai mica ,deasupra numarului,sa nu mai fie

  • Raul, marţi, 01.09.2009 17:48
    green

    haha prea tare! asta de sus vrea clapete pentru deschiderea usilor ! cica "bara fata inclinata" :)) bai lasa-ne cu farasele tale , ca arata bine cum e acuma

  • shyck, joi, 03.09.2009 11:06
    nimic

    aproape nimic singurul lucru, portiera spate are parca o intrerupere in spate in jurul geamului, aceea trebuie mai fluenta

  • shyck, joi, 03.09.2009 11:12
    ce ma bucura

    ca sunt atati sustinatori de megane, :D, ca nu trebuie schimbat mai nimic

  • adylyk, joi, 03.09.2009 12:54
    Renault

    Singurul lucru ar fi il loc de linia aia de la radiator sa fie o grila mai frumoasa gen sandero

  • Renaul 2, joi, 03.09.2009 23:55

    NIMIC. :D e foarte bine cum e acum, nu a-ti nimerit-o de data asta, incercati ceva mai ciudat gen alfa MiTo :D

  • GreeN, vineri, 04.09.2009 09:01
    @Raul

    Amigo,oricum bara din fata este inclinata la un unghi de ~25grade fata de axa de simetrie a masinii..Daca mai adauga 5,10 grade,iti garantez ca ochiul tau de "specialist" nu va observa mare diferenta,dar aerodinamicitatea DA...Daca nu ai habar te rog frumos ciocu mic . Dupa exprimarea "asta de sus" sunt convins ca cei 7 ani de-acasa,iti cam lipsesc ....

  • cata, vineri, 04.09.2009 14:09
    e mai tare sandero

    Bate Sandero meu Renault asta! Voi ce parere aveti?

  • iulia2008, sâmbătă, 05.09.2009 09:33
    bonnn

    sa stiti ca golf-ui mai uratel din cauza botului da in rest ii bunicel dar i mai bun lamborghini parerea mea.

  • pedross_b14, duminică, 06.09.2009 18:42
    Megane3

    In cartea de identitate este trecuta' noul megane bicorp''. Avem ''buburuza'' de o luna de zile si suntem incantati de ea. Poate sunt subiectiv , lasand la o parte parerile voastre despre unghiuri, stopuri si celelalte, dar consider ca o mare importanta in aspectul exterior o are culoarea vopselei, indiferent de marca . Buburuza este beige cendre si ii sta foarte bine, mult mai bine decat alb, argintiu..

  • Mihai, luni, 07.09.2009 14:43
    Megane 3

    Sunt posesorul unui astfel de Megane, masina e superba dar singurul lucru enervant este luneta. Stalpii de pe spate sunt mult prea grosi, deci sugestia mea este micsorarea lor.

  • moa, luni, 07.09.2009 14:55
    ...

    fata, - fara stopuri si pe capota, spatiul farului care este pe capota motor sa fie spranceana acea nervoasa (dar sa fie o sg piesa cu capota motor) - spatiul dintre faruri (stanga, dreapta) , linia orizontala de sub capota si linia orizontala de jos a masinii (sus, jos), cu cat merge in jos cu atat sa intre spre interior (ca la BMW rechin), DAR doar spatiul descris mai sus, IAR marginile stanga dreapta (de sub faruri) sa fie putin mai accentuat SPRE exterior, (mai aerodinamic :) - in loc de proiectoare ceata rotunde, sa fie mai ovale si asezate pe verticala lateral - linia orizintala (principala) sa nu fie curbata, (ma refer la S-ul pornit de la stopuri, curbat sub oglinda...), sa fie usor curbata spre fundul masini, chiar daca se reduce astfel din marimea "geamuri" laterale. - clanta sa fie pe linie, nu sub linie (honda civic... ceva de genu) - prag lateral care sa inceapa de pe spolerul fata a masinii (chestia aia neagra din lateral sa nu fie doar pe usi) spate - aripa spate (chestia este imediat dupa usa spate) sa fie mai mult ca la Golf 5, si evident, asttel luneta spate sa nu fie chiar asa de oblic - legat de stopuri (prea plictisitor solutia actuala), - stopuri v.1 , doar pe laterale, fara stopuri pe portbagaj, si doar sub linia laterala a masinii. - stopuri v.2, un stop in forma de S, care incepe pe aripa spate (termina linia laterala a masinii), si coboara pana la "bumber"-ul de pe spoilerul spate. - stopuri v. 3... ceva gen Lancia Delta ? modelul nou evident :)) - luneta linia de jos mai orizontala, si inventat un mic fund (gen Honda Civic), sau un spoiler incorporat in caroserie Bafta

  • moa, luni, 07.09.2009 15:01
    moa culpa

    lateral - linia orizintala (principala) sa nu fie curbata, (ma refer la S-ul pornit de la FFAARRUURRII, curbat sub oglinda...), sa fie usor curbata spre fundul masini, chiar daca se reduce astfel din marimea "geamuri" laterale.... scuze

  • Cornel, luni, 07.09.2009 15:29
    Renault Megane hatchback

    Ma refer doar la modelul Megane hatchback, care pe buna dreptate nu merita laude. Dupa cum nimeni nu doreste ca dormitorul propriu sa arate ca o camera de baie, nici acela care cumpara o masina hatchback nu doreste sa arate ca un coupe. Degeaba se cere parerea celor care viseaza la un coupe referitor la o masina hatchback, ca rezultatul va fi cel pe care ni-l ofera noul Megane-hatchback. Chiar ma mir cum se face ca responsabilii de la Renault nu au pus rezultatele in continua scadere la vanzarile de automobile (exceptand Dacia), cu design-ul "nepotrivit" al mai multor modele aparute in ultimii ani. Pentru ca nu performantele sau pretul automobilelor sunt cauza ci dorinta de "originalitate cu orice pret", care se plateste scump. Poate ar fi indicat sa se inspire din modelele germane. Pe scurt, parerea mea despre Renault Megane hatchback: este o struto-camila inestetica si nepotrivita destinatiei.

  • vlad, marţi, 08.09.2009 12:51
    esec!

    esec total, inainte arata mult mai bine.

  • design, marţi, 08.09.2009 15:39

    ma intreb cum isi aleg unii prietenele ... dumnezeule !! =))

  • bogdan, marţi, 08.09.2009 17:23
    schita logan

    stopurile spate sa aibe aceeasi forma ca farurile ,inguste pe capota portbagajului si in prelungirea aripilor spate;plafonul sa fie pozitionat ca la modelul clasic cu mici modificari lastalpii fata pentru o mai buna vizibilitate ori mai ingusti ori transparenti [volvo] pastrati ornamentul cromat pe capota spate si dati o linie suptila in continuarea barii spate.inrest e bine

  • crivat.marian24, duminică, 23.12.2012 21:11
    intrebare??

    Buna ziua. am si eu rugaminte . Va rog sa imi spuneti si mie cum se numeste "stopul" de la bara de spate de la megane 3 , ma refer la cel de jos de tot. astept un raspuns. va multumesc