Ford vinde majoritatea acţiunilor sale deţinute la Mazda

Publicat joi, 18.11.2010 15:02 de Bogdan Mirică

Ford caută să vândă o parte importantă din acţiunile sale deţinute în cadrul Mazda. După tranzacţionare, americanii ar urma să rămână doar cu 3-4 procente.

Văzut întotdeauna ca un mariaj secret, fără prea mari implicaţii, parteneriatul dintre Ford şi Mazda pare că se apropie de sfârşit. Constructorul american intenţionează să vândă o mare parte din acţiunile sale deţinute în cadrul Mazda, deşi CEO-ul producătorului japonez, Takashi Yamanouchi, a declarat recent că nu ia în considerare alţi parteneri în afară de Ford.

Surse din interiorul celor doi parteneri susţin că Ford va vinde o mare parte din acţiunile sale unui număr de mai bine de 10 companii interesate. Cotidianul Nikkei, recunoscut pentru sursele sale solide, a susţinut zilele acestea că Ford a încheiat deja discuţiile cu potenţialii clienţi în cursul zilei de marţi şi în prezent evaluează numărul acţiunilor scoase la vânzare.

Potrivit jurnaliştilor asiatici, această mutare ar urma să le aducă celor de la Ford o flexibilitate mai mare pe piaţa din China. În prezent conglomeratul din Detroit deţine un procent de 11% din acţiunile Mazda, însă după anticipata tranzacţionare Ford va mai rămâne cu 3, maxim 4%.

via | egmcartech

  • Ionut, joi, 18.11.2010 15:18

    asta e o veste buna pentru mazda.

  • zarnesteanu, joi, 18.11.2010 16:04
    Bine c-au scapat de mazda, piaza rea!

    Ford, Bafta Maxima! Cred c-au mirosit ca japonia e pe butuci din cauza datoriilor enorme. Statutul de "cel mai inalt nivel de trai din lume" din anii 80 si l-au construit pe credite iresponsabile, iar nota de plata incepe sa apara. Pentru "economistii" de la coltul blocului, daca vi se pare ca nemtii sau americanii sunt comunisti (ha-ha-ha), dati un ochi in curtea orezului si-o sa vedeti acolo visul lui Lenin, Marx si Engels in cea mai pura realitate.

  • Ionut, joi, 18.11.2010 16:15
    @zarnesteanu

    ba baiatule, mazda face masini de 1000 de ori mai fiabile decat ford. mai bine taceai ca filozof ramaneai! faci Zarnestiul de ras!

  • acidutza, joi, 18.11.2010 16:26
    Care fiabilitate???

    Care Mazda face masini mai fiabile decat Ford??? Poate in America de Nord, ca-n Europa platformele sunt la comun. Poate cu un pic de sportivitate la capitolul comportament dinamic pentru Mazda. In rest, toate componentele sunt la gramada! Basca...motorizarile diesel 1.6 si 2.0 sunt de la Peugeot! A...si componentele Ford si Mazda se gasesc si pe Volvo!!! Deci...care e mai fiabila???

  • ian, joi, 18.11.2010 16:33

    @ zarnesteanu...o fi poate.....cum zici dar unde-s ei si unde suntem noi iata diferenta....aspectu comun in schimb e ca si noi platim note de plata ...dar nu stim pt. CEEE!!!!

  • Claudiu, joi, 18.11.2010 18:20
    In viitorul foarte apropiat este foarte probabil ca Mazda sa se alieze cu Suzuki

    Ford a ramas cu 3.5 % din Mazda ( http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101118/COPY01/311189950/1179 ) . Desi declaratiile celor doi constructori incearca sa ne convinga ca nimic nu se va schimba in relatiile dintre cei doi producatori auto, este evident ca nu este cazul de asa ceva . Aceleasi declaratii le-am auzit si dupa despartirea dintre GM si Suzuki si la numai un an distanta, VW Group a cumparat 20 % din Suzuki, devenind cel mai mare actionar in cadrul Suzuki . Acelasi lucru se va intampla si in cazul Mazda, posibil chiar mai repede pentru ca Mazda nu are forta financiara a celor de la Suzuki, care in ultimii ani a avut constant profituri anuale de peste 1.5 miliarde $ . Personal, sunt tot mai convins ca in 2011 Mazda va fuziona cu Suzuki sau Suzuki ( cu acordul si sprijinul VW Group ) va cumpara pachetul de control in cadrul Mazda ( 33.4 % ) . Nikkei a publicat in ultimele luni mai multe declaratii ale presedintelui Suzuki ( Osamu Suzuki ), care se arata interesat de o colaborare pe termen lung cu Mazda daca Ford va inceta sa mai fie cel mai mare actionar . O uniune Suzuki-Mazda ar fi pefecta pentru ambii producatori, pentru ca au atat gamele complementare cat si piete diferite in care sunt puternici . In plus, Osamu Suzuki poate profita si de faptul ca Suzuki si Mazda au foarte multi investitori japonezi comuni, ce nu s-ar impotrivi in nici un caz sa devina actionari la un grup auto si mai mare ( Suzuki-Mazda ar deveni al doilea producator japonez, devansand atat Nissan cat si ocupantul actual al locului doi, Honda ) cu sanse mult mai mari de a concura pe piata cu succes si cu profituri mai mari . Oricare din scenariile de mai sus sunt convins ca sunt pe placul lui Ferdinand Piech ( in cazul unei fuziuni dintre Suzuki si Mazda, VW Group ar ramane in continuare cel mai mare actionar la noul grup format ), care in eventualitatea preluarii Alfa Romeo, ar putea folosi noua platforma modulara cu tractiune spate Mazda,pentru a construi mai multe modele Alfa Romeo ( noul Spider ar putea sa imparta platforma cu noul MX-5, iar Alfa Romeo ar putea lansa un rival pentru BMW Seria 3 cu tractiune spate ) .

  • ztele, joi, 18.11.2010 20:28
    :)))

    Chiar asteptam primul comentariu vis-a-vis de cum o sa cumpere vw si marca asta:))

  • Claudiu, joi, 18.11.2010 21:15
    @ ztele

    Handelsblatt a scris despre implicarea directa sau indirecta a VW Group in Mazda inca de la inceputul anului . Mazda reprezinta o oportunitate prea mare pentru ei ca sa o rateze . Daca Ford nu avea 29 miliarde $ datorii, fii convins ca nu renuntau la Mazda . In ciuda dimensiunilor mici, Mazda a reusit prin centrele de dezvoltare din Japonia si Germania sa produca sasiuri si motoare de calitate . In plus, VW Group prin James Muir, actualul presedinte SEAT si fost presedinte Mazda Europe este la curent cu noile proiecte Mazda . Noua platforma cu tractiune spate modulara ( poate fi folosita de masini cu lungimi diferite, ex. 4m vs 4.60m si poate primi atat motoare Otto sau Diesel cat si specialitatea casei, motoarele Wankel ) dezvoltata de Mazda reprezinta principala atractie . In prezent, pachetul de control Mazda ( 33.4 % ) valoreaza aprox. 1.5 miliarde euro, suma pe care ori Suzuki ori VW Group o vor achita foarte probabil in 2011 .