GM ar putea sa isi schimbe numele dupa faliment
U.S. Motors si Renaissance Car Company sunt doua dintre variantele viabile pentru General Motors in cazul in care compania va decide schimbarea numelui, afectat de faliment la capitolul imagine.
Specialistii americani in marketing sustin ca producatorul General Motors - cel mai mare constructor de masini din SUA - ar trebui sa isi schimbe numele in urma intrarii sub protectia falimentului, pentru ca "renasterea" atat de clamata de sefii companiei sa fie bazata pe un fundament clar inca de la inceput.
"Daca scopul falimentului este punerea la "dieta" si transformarea companiei intr-un producator care va dezvolta modele mai putine si mai bune, nu cred ca o operatiune de rebranding ar dauna prea mult. Brandul nu e prea in forma, ar avea extrem de putine de pierdut", sustine Jean-Pierre Dube, profesor de marketing la Universitatea din Chicago, citat de mlive.com.
Expertii in comunicare si marketing isi sustin ideea prin faptul ca, imediat dupa faliment si preluarea majoritatii actiunilor companiei de catre Statul american, GM a inceput sa atraga porecle care mai de care mai amuzante, insa deloc onorabile pentru companie. Printre acestea se numara Groveling Motors ("to grovel" inseamna "a se umili"), General Moneypit (cu referire la banii inghititi de GM in ultima perioada) si mai ales Government Motors (expresie care se refera la faptul ca Guvernul SUA a devenit actionar majoritar in companie.
Foarte interesant este faptul ca oficialii GM nu exclud posibilitatea redenumirii companiei: "Ce stim este ca vrem sa reinventam compania si sa o reconstruim astfel incat sa aratam ca GM a devenit o companie axata pe client. Ideea redenumirii face este luata in considerare in discutiile la nivel inalt intre directori", a afirmat Susan Garontakos, purtatorul de cuvant al General Motors. Totusi, intr-un interviu recent, presedintele GM spune ca ideea "nu se afla foarte sus pe lista de prioritati".
Analiza documentelor din dosarul falimentului GM scoate insa la iveala un element interesant: in aceste acte, "noul GM" separat de "vechiul GM" este denumit Auto Acquisition Corporation. Nu se stie insa daca acest nume este unul care sa ramana ulterior in picioare. Astfel, printre variantele propuse de expertii in marketing se numara U.S. Motors si Renaissance Car Company.
Ideea unei redenumiri pentru stergerea cu beretele a trecutului nu ar fi o premiera in SUA. Compania de securitate Blackwater Worldwide si-a schimbat numele in Xe dupa ce a fost implicata in moartea unor civili in razboiul din Irak. De asemenea, Philip Morris si-a schimbat numele in 2003 in Altria Group deoarece compania a vrut sa stearga imaginea de producator de tigari pe care o avea inainte. Astazi, compania activeaza mai ales in domeniul alimentar. Totusi, cea mai cunoscuta redenumire este cea a coreenilor de la Goldstar, compania schimbandu-si numele in LG in anul 1995.
via | Mlive
In loc sa bage banii in chestii utile si inteligente, ii arunca pe prostii. Norocul lor ca au guvernul in spate care tine robinetul de parale deschis la maxim si asa isi pot permite orice extravaganta... Si macar de i-ar pune un nume mai de Doamne-ajuta...dar asa, cu nume de chinezarie, o sa aiba un succes fulminant...NOT