Saab isi va baza noile modele pe aceleasi platforme GM
Desi au fost vanduti de General Motors companiei Koenigsegg, cei de la Saab isi vor baza noile modele - incepand cu 9-5 - pe aceleasi platforme imprumutate de la GM.
Cei trei noi proprietari ai companiei Saab, Koenigsegg, antreprenorul american Mark Bishop si norvegienii de la Elker Group - planuiesc o revenire in forta a marcii suedeze.
Noile modele Saab vor fi bazate pe trei platforme General Motors, care vor fi folosite pentru urmatorii zece ani. Viitorul Saab 9-5 va folosi plaftorma Epsilon 2, noul 9-4X va folosi o combinatie dintre platformele Theta si Epsilon 2, pe cand noul 9-3 va utiliza platforma Delta 2. Modelul 9-5 are deja 13 ani vechime, noua versiune a acestuia urmand sa fie lansata in viitorul apropiat.
Principala problema cu lansarea si productia noului 9-5 tine de platforma si fabrica unde este construit Saab 9-5. Acest model imparte plaftorma cu Opel Insignia si ar fi trebuit sa fie fabrica in Russelsheim, pe o linie de productie dedicata. Cum nu exista nici un acord in acest sens semnat intre Opel si Saab, suedezii vor trebui sa isi mute linia de asamblare in tara lor, pentru a putea fabrica noul 9-5 la fabricile proprii. Diferenta majora dintre Saab 9-5 si Opel Insignia consta in ampatamentul marit pe care il poseda modelul suedez.
Folosirea platformelor General Motors pentru modelele Saab micsoreaza costurile de dezvoltare si este realizata in baza unui acord semnat in urma cu trei luni. Saab trebuie sa consulte GM in legatura cu trenurile de rulare hibride si sa ofere sprijin in dezvoltarea unei transmisii integrale. Vasco-cuplajul Haldex utilizat pe modelele Saab cu tractiune integrala va fi folosit si de Cadillac SRX.
Pentru a fi profitabil, Saab trebuie sa produca si sa vanda circa 130.000 unitati pe an. Suedezii au reusit aceasta performanta in 2006, dar anul 2008 a adus vanzari de numai 93.000 unitati. Ulterior, marca suedeza va trebui sa isi mareasca productia pana la un prag de 150.000 unitati pe an, pentru a isi mari marja de profit. Succesul Saab depinde de reducerea costurilor de productie si dezvoltare, precum si de comercializarea unui produs cu un pret de achizitie potrivit pentru segmentul sau.
Via | Autoweek
de el ce se mai aude? musai le trebuie 2 modele mai mic, pentru vinde............