Kia are o soluție pentru scăderea vânzărilor de mașini diesel: va lansa mai multe modele electrice
Kia va răspunde la scăderea vânzărilor de mașini diesel prin lansarea mai multor modele electrice, deși clienții se îndreaptă mai degrabă spre mașinile cu motoare pe benzină.
Scandalul Dieselgate a generat o scădere vânzărilor de mașini diesel în Europa, element care a prins ușor constructorii pe picior greșit.
Kia se gândește deja la o soluție pentru a corecta cererea în scădere pentru mașini diesel, care afectează inclusiv planurile pentru reducerea emisiilor, iar varianta aleasă este o creștere a gamei de modele electrice.
"Dacă vânzările de mașini diesel se prăbușesc, vom avea nevoie de mai multe modele electrice. Avem Soul pe piață și avem planuri pentru a aduce mai multe mașini electrice în gamă, dar nu pot anunța nimic deocamdată. În viitor vor fi cu siguranță mai multe mașini electrice, mai mulți hibrizi plug-in și micro-hibrizi. Vom lucra și la scăderea capacității motoarelor", explică Michael Cole, COO-ul Kia.
Acesta a dat ca exemplu și noul SUV Stonic, în cazul căruia Kia anticipează că doar 10% din unitățile vândute vor avea propulsie diesel.
"Cred că proporția diesel în vânzările lui Stonic va fi mai mică de 10%. Volumul vânzărilor va fi realizat de motorul turbo pe benzină de 1.0 litri. Nu avem planuri pentru o versiune electrică, întrucât pe piața de SUV-uri există o trecere de la diesel la motoare mici pe benzină cu injecție directă", a adăugat Cole.
Cu câteva luni în urmă, presa britanică a speculat că Stonic ar putea primi o versiune electrică.
Strategia Kia de lansare a numeroase modele electrice este asemănătoare cu cea a rivalilor, însă datele oficiale arată că șoferii preferă să cumpere mașini cu motoare pe benzină. Astfel, pentru prima oară după 8 ani, vânzările de mașini cu motoare pe benzină le-au depășit pe cele cu propulsii diesel în cele mai importante 15 piețe din Europa, în timp ce cota de piață a mașinilor electrice rămâne în continuare infimă, la circa 1.6%.
Via Automotive News
Pai e usor de inteles de ce inca lumea se indeapta spre motoare pe benzina in loc de electrice: pretul. De exemplu, Kia adus Niro PHEV in Romania, care e 34.000 de euro! In conditiile in care hibridul simplu e cu 10.000 mai ieftin. OK, are autonomie full electric de 50 km, dar totusi mi se pare inca un pret prea mare pentru vanzari de volum. Apropo, vad ca au si preturile pentru Stinger, dar se pare ca cineva de la Kia Romania nu prea stie ce e aia comunicare, ca nu am vazut nicaieri nimic despre asta, doar am intrat intamplator...