Mercedes-Benz confirmă motorizările cu trei cilindri pentru viitorii hibrizi

Publicat marţi, 01.04.2014 15:58 de Sebastian Toma

Mercedes-Benz a confirmat posibilitatea utilizării motorizărilor cu trei cilindri în linie pentru modelele hibride care vor avea tracţiune faţă.

Mercedes-Benz va construi modele hibride de segment compact care vor avea motoare cu trei cilindri în linie. Vestea vine de la Bernard Heil, şeful departamentului de dezvoltare trenuri de propulsie de la Daimler, citat de Automotive News. Inginerii Mercedes-Benz au apelat la această soluţie tehnică din motive de spaţiu, modelele respective având nevoie de un motor amplasat transversal, care să fie suficient de mic pentru a lăsa loc pentru sistemul hibrid, fără a modifica dramatic platforma, păstrând costurile la un nivel rezonabil. Motorizările cu trei cilindri în linie vor sosi la Mercedes-Benz abia peste doi ani, când Daimler va folosi un motor dezvoltat împreună cu Renault. Iniţial, zvonurile anunţau

o colaborare dintre Daimler şi Ford pentru un motor cu trei cilindri în linie, dar nemţii au mers pe linia alianţei semnate cu Renault-Nissan.

Mercedes-Benz lucrează la o versiune electrică a lui S-Klasse

Platformele cu tracţiune faţă necesită motoare transversale şi nu pot fi modificate prea mult pentru a acomoda şi sistemul hibrid sub capotă, alături de motorizarea cu patru cilindri.

Odată cu această declaraţie, şeful departamentului de dezvoltare trenuri de propulsie de la Daimler a infirmat zvonul care anunţa motoare cu trei cilindri pentru modelele mari ale mărcii, care au tracţiune spate. În cazul acelor modele, spaţiul de sub capotă nu este o problemă, deoarece arhitectura prevede suficient loc şi pentru o motorizare cu patru cilindri în linie, şi pentru un sistem hibrid sub capotă. În plus, inginerii se pot folosi de spaţiul suplimentar dat de caroseria mai mare pentru a ”strecura” elementele sistemului hibrid.

BMW şi Mercedes-Benz reduc numărul de platforme pentru reducerea costurilor

Din moment ce motoarele TCe de 0.9 litri din portofoliul Dacia-Renault vor ajunge şi sub capota viitorului Smart Fortwo, gama Mercedes-Benz ar putea să nu le fie străină, agregatul fiind una dintre posibilităţile abordate de nemţi pentru viitorii lor hibrizi, cu toate că numele 0.9 TCe nu a fost pronunţat de repezentantul companiei germane. Unitatea 0.9 TCe este un motor care respectă normele Euro 5, dezvoltă 90 CP şi echipează modelele Dacia Logan, Sandero, Sandero Stepway şi Renault Clio 4. Odată cu debutul noului Smart ForTwo, motorul a fost integrat integrat şi pe generaţia corespondentă a lui Renault Twingo.

"Renault Technologie Roumanie are un parteneriat cu Daimler, în baza căruia vom exporta motorul H4 care se fabrică la Piteşti la Daimler, pentru modelul de oraş Smart şi pentru Renault Twingo", a declarat Sorin Buşe, directorul general al Renault Technologie Roumanie. Propulsoarele respective vor fi construite la uzina din Mioveni, iar înţelegerea de livrare face parte din parteneriatul pe care concernul Renault-Nissan l-a semnat cu Daimler.

Via AutomotiveNews (înreg.)

  • zarnesteanu, marţi, 01.04.2014 18:14

    Ieri am facut un test drive cu Ford Fusion Hybrid. O masina moderna, bine inchegata si cu un consum incredibil. Totusi, juriul e inca in dezbateri daca se merita trecerea de la trasurica cu care ma dau in prezent la hibrid. Pretul e inca prohibitiv, mai ales in varianta Titanium. Parca as avea mai mare incredere sa fac trecerea cu Mercedes. Dar nu stiu daca mi-ar place un motoras in trei cilindri pe soselele din Zarnesti.

  • kk, marţi, 01.04.2014 21:46

    zarnestiul are asfalt proaspat turnat asa caci nu vad nici o problema daca ai 3 sau 4 cilindri la motor:))

  • gicu, marţi, 01.04.2014 23:06

    mai bine i-ati o bicicleta cu acumulator, e mai aproape de bugetul tau, si daca ai noroc o sa-ti aprobe si creditul la ea fie vorba intre noi...n-ai tu treaba cu asa ceva si daca citesti de vreun... twin-turbo, nu cred sa intelegi mare lucru din ce scriu aia acolo

  • gicu, marţi, 01.04.2014 23:32

    stiu ca la tine acolo in Zarnesti, un motoras d-asta care poate sa aiba 40-70cp pe cilindru e nimic...nu-i inchegat...nici cine stie ce tinuta de drum n-are...un rahat de motor ce sa mai vorbim, nu-i ptr specialisti ca tine, cu bac-ul luat in autovehicule rutiere second hand

  • gicu, miercuri, 02.04.2014 00:01

    drive-test-urile astea de care tot mentionezi sunt reale...sau virtuale (ce mai citesti si tu prin mass-media)?

  • catalin_ionel, miercuri, 02.04.2014 13:07

    vad ca au gasit motorasul viitorului.si inca repede. ce vor face ceilalti mari constructori de masini premium.......vor gasi tot la noi rezolvarea? ma refer la pragul de 94 grame pe km de fum...marea problema masinilor din viitorl apropiat.

  • zarnesteanu, miercuri, 02.04.2014 17:09

    @caca Asfaltul proaspat turnat ma ajuta sa rulez la viteze ridicate in ... liniste. Ceea ce nu e cazul unui motoras in trei cilindri. La reprize si comfort pe autostrada la fel. Pentru o masina de oras e mai mult decat ok, dar nu in afara. Desigur, Mercedes are alte standarde dar totusi, Fusion-ul nu e destul de fasnet pentru un motor de 2.0 litri + motor electric. Deci nu stiu cum va fi un Benz cu motor in trei cilindri, fie el si de clasa mica. @gicu Sa inteleg ca tu ti-ai rezolvat problemele de buget, si acum incepi sa te ingrijorezi de al meu. Esti dragut baiatu'. Totusi nu uita "Cainele moare de drumul lung si prostul de grija altuia." Da, esti acelasi prafuit @blowjober si ai o problema cu cine nu iti inghite gogomaniile. So what?

  • ptr zarnesteanu, miercuri, 02.04.2014 23:29

    inca o data ai dat cu bata in balta...inteligentule dar stiu ca n-ai de unde sa stii, esti doar un ageamiu pe aici: la motorul cu 3 cilindri, ai un zgomot specific doar la relanti si eventual in treptele inferioare, la viteze ridicate (cum iti place tie sa mergi prin Zarnesti) nici macar nu sesizezi nr-ul de cilindri, ESTI VARZA IN MATERIE DE MOATOARE!!! la cele noi, de exemplu twin turbo, cu 3 cilindri (ex BMW) zgomotul e din cauza supraalimentarii duble si ai poate aceeasi senzatie de zgomot ca la un motor de capacitate mai mare sa zicem, normal aspirat, la cat de praf esti in domeniu auto (cel adevarat) nu ma mir ca lansezi aberatii de constructor civil apropos: sunt baiatul care a refuzat malibu-ul la...155 de mii de km la bord, cam la nr-ul asta de km ma decid, sa zic daca o masina e carutza sau nu sa nu mai auzim de tine, du-te construieste ceva, un castel de nisip, vezi tu....

  • mda, joi, 03.04.2014 01:24

    cu ce masini rulezi tu in liniste la viteze ridicate? chiar si pe asfalt proaspat turnat, sau ce numesti tu viteza ridicata transmite-le si celor de la BMW parerile tale profi despre motorasul lor in 3 cilindri, chiar alte caracterizari in afara de genul: inchegat, fasnet, are tot ce vrei tu, ...mai ai? cand iti dai cu parerea despre masini si commponentele lor, mi-ai devenit dintr-o data cel mai interesant baiat de pe site dupa stimatul ...inexorabil

  • gicu, joi, 03.04.2014 01:38

    in legatura cu bugetul unora ca tine, care vorbesc de lucruri sfinte (pt ei): stii cum se spune, daca n-ai bani mirosi a prost, iar tu dai dovada din plin ca esti prost sigur testele alea.... nu sunt virtuale? sau sunt reale si asa mai ai si tu ocazia sa conduci cu viteza

  • catalin_ionel, joi, 03.04.2014 10:16

    @zarnesteanu......motorasul asta de 3 cilindri este doar o sursa de energie pentru celelalt motor electric al masinei....in total o sa ajungi sa ai peste 200 cv pe masinuta...sa zicem pe E clase. Crezi ca o sa-ti ajunga??

  • zarnesteanu, joi, 03.04.2014 17:02

    Hai ca treaba devine tot mai hazlie. Deci luni, 1 Aprilie (pe bune si fara pacaleala) am testat 5 masini. An 2013: Chevy Malibu, VW Jetta TDI, Ford Fusion Hybrid, Ford Taurus. An 2014: Chevy Cruze 2.0 diesel Ce vi se pare chiar asa o mare smecherie toata treaba asta? Masini de oameni normali, fara fite si accesibile oricui. Toate au avut sub 20 000km (dealer demo) cu exceptia Chevy Cruze care era nou nout (60 km la bord). Rulat in liniste la viteze ridicate pentru mine inseamna 120-140 km/h cu scurte reprize pana la max 180 km/h. Aici politia chiar isi face treaba si nu vreau sa ma joc. M-am ars de 3 ori in 10 luni cu ceva ani in urma si de-atunci am lasat-o mai moale. Mie unul un motor in 4 cilindri mi se pare zgomotos cand treci de 3000 de ture. Nici nu vreau sa ma gandesc cum se aude unul in 3 cilindri daca masina nu e izolata fonic cum trebuie. Iar la modelele de masa, in general izolatia fonica e medie. Ford Fusion mi sa parut ca intra in categoria asta. E foarte drept ca in anumite situatii trecerea pe rulare exclusiv electrica este superba. @mda Pana acum am avut masini medii sau premium V6 si V8. Singura gioarsa a fost o honda accord pe care o sa regret toata viata c-am cumparat-o. Te asigur ca sunt foarte selectiv la confortul din cabina cand imi aleg o masina. Imi pare rau sa dezamagesc un VIP ca tine ca nu imi aleg suficient de ingrijit expersiile cand scriu pe Automarket. Nu toti suntem redactori. Fiecare cu meseria lui. @catalin_ionel O masina hibrida ruleaza in principal pe motoru cu adere interna, mai ales pe autostrada. In oras, sub anumite viteze, daca bateria este incarcata suficient, intri pe motorul electric. Dar ... pentru o masina care nu e plug-in, o buna parte din drum o faci cu motorul cu ardere interna. Daca ai un trei cilindri plus bateriile, credema ca n-o sa-i fie usor. Repet, Mercedes are alte standarde si ma astept sa rezolve problema mai mult decat decent. De aceea am spus in primul coment ca as prefera trecerea pe hibride cu Mercedes. Hmm 200 cp poate sunt suficienti. Mai depinde insa de cuplul motor si greutatea masinii. @ gicu & @ blowjober. Dati-mi trei motive pentru care as pierde timpul sa discut cu voi.

  • mda, joi, 03.04.2014 22:27

    zarnesteanu...sa te fac prostu' Automarket-ului...parca nu mai are nici un haz, un A-Klasse, hybrid (tehnologie noua, cu...greutate f mare??? tampitule) nu-i ptr amarati ca tine, ma-ntreb ce dracu vrei sa demonstrezi, e clar ca lumina zilei ca esti zero barat pe partea de mecanica auto, ce naiba, crezi c-avem nevoie de parerile tale sau relatarile "profesioniste" (asa zise ale tale) preluate deteriorat din surse externe? pai bai tembelule, astia care mai lucram in domeniu (si ma refer la proiectare componente mecanica auto), cati suntem pe aici, habar n-am, facem alergie la d-astia ca tine, eu cel putin... nu mai polua atmosfera, lasa-ne si du-te! sau macar da-ti cu parerea despre..tabla, plastice, etc... chestii mai accesibile la "pasionatii" ca tine

  • ptr. zarnesteanu, vineri, 04.04.2014 01:40

    ai utat sa mentionezi la masini testate, tot in ziua aia: An 2015: Buick Regal, tot sub 20.000 de km? tot masina demo? cum ti s-a parut? faina...nu?

  • catalin_ionel, vineri, 04.04.2014 08:13

    @zarne......lasa prezentul si technologia hibrida din prezent care are peste 10 ani de cand e pe piata. vorbim aici de viitoarele hibride care vor iesi dupa 2015 si la care va fi o schimbare majora a technologiei si aici expertii se gandeau ca cele 2 motoare, cel electric si cel cu ardere interna sa faca un cuplu comun. cum poti sa crezi sau sa te gandesti ca un motoras de 100 cv si 130 N m poate cara un E clase cu 180 km pe ora. Exact ce si cum vor face nu stim.........dar stim ca au ales motorul cu ardere interna care corespunde cerintelor mondiale pentru protejarea mediului, iar prestatiile masinilor vor fi cel putin la fel de bune ca si in prezent

  • zarnesteanu, vineri, 04.04.2014 15:12

    @mda, limbaj de ...inginer comunist. Vezi ca mai e pe-aici un taran de la coada vaci care a invatat formule si acum se crede centrul pamantului. Chiar nu-mi dau seama ce a putut provoca atata tevatura. Faptul ca nu-mi place un motor in 3 cilindri pe Mercedes? Faptul ca vreau sa-mi schimb masina si am testat 5 automobile absolut normale? Wow! Faci proiectare de componente auto? Unii de-astia ca tine ar face mai bine sa se concentreze la munca si nu la zbierat pe internet. Poate asa am avea piese mai de calitate iar producatorii n-ar mai avea zeci de recall-uri din cauza unor incompetenti. Ia zi mai rahat in ploaie, redactorii Automarket au voie sa-si dea cu parerea despre masini? Omul de rand, daca nu stie relatiile matematice la calculul motorului sau suspensiei are dreptul la o opinie? Faci alergie la de-astia ca mine? Nici o problema, trece cu lamaie si-un un cap de perete. Ori de tastatura. Sunt curios daca seful mare care te plateste are voie sa-si cumpere ceva ce-i place si sa-i displaca anumite aspecte la o masina sau alta. Ii dai voie? La el faci alergie? Da-mi voie sa ghicesc. Si acolo ai ceva de comentat. Si inca ceva. Ce te face sa te uiti de sus la un alt inginer? Fara un inigener civil, acum traiai tot in bordei sub pamant si n-aveai unde sa tragi apa la wc, fiinda te-ai fi dus tot in fundul curtii. Nu mai vorbesc de autostrazi. Fara un inginer electric, iti faceai schitele la lumina lumanarii iar viata ta de zi cu zi ar fi aratat ca in anii 1700. La fel fara un inginer de mecanica fina, chimist, mecatronica, samd. Eu zic sa-ti vezi lungul nasului si sa mai moderezi tonul. Nu esti mai mult de-un fir de praf pe pamantul asta :) @catalin_ionel, cel mai mic motor pe E Class, aici in Zarnesti, e dieselul de 2.1. E intr-adevar unul dintre cele mai bune motoare diesel de pe piata si se achita cu brio de indatoriri. Dar la ora actuala in 2014 nu stiu daca mi-ar place ceva mai mic. Stiu, motorul in trei cilindri nu va aparea mai sus de B Class. Si da, am si eu incredere in ei ca stiu ce fac daca au ales sa mearga pe calea asta.

  • @zarnesteanu, sâmbătă, 05.04.2014 20:11

    ai dreptate intr-un fel...n-ar trebui sa-mi pun mintea cu prostii ca tine in legatura cu partea de electrica, mecanica fina, mecatronica, nu mai aduce vorba de asa ceva, iar incerci limbi straine, ca de obicei pacat de cei care-ti mai citesc comentariile de habarnist in domeniul auto ma uit la tine...nu de sus,ma uit cu greatza, ptr ca imi dau seama cat de idiot poti sa fii! un inginer constructor isi da cu parerea despre...motoare de masini, la un mod voit "profesional", de cunoscator, te-ai nascut cretin si asa o sa mori! stai linistit ca nu sunt atat de sensibil, singura reactie, boule la comentariile tale, sunt suturile in cur pe care incerc sa ti le dau pe calea asta

  • @zarnesteanu, sâmbătă, 05.04.2014 20:26

    ....la un alt inginer??... ai minte de zidar...cacat cu ochi!

  • zarnesteanu, duminică, 06.04.2014 16:03

    @mda Cu "telectuali" ca tine a ajuns Romania in halul in care e astazi. Ai facut facultatea absolut degeaba, probabil promovat cu sticla de whiskey. Sau ai facut la vreo "privata", ceva acolo, dupa revolutie. Taticu' ti-a asigurat loc de munca langa gasca de betivi din intreprindere si acum te spargi in figuri. Cu limbajul de rigoare desigur. Ce sa pui mana la lucru ca habar n-ai ce e aia. Desi recall-urile din capetele voastre pleaca. Campioni olimpici la sporovaiala. spurcati la gura cat cuprinde, dar cand e vorba de teste va dati dintr-un colt in altul ca gaina fara cap si nu stiti de ce vi se respinge lotul si pierdeti contractele. Vezi ca Renault concediaza 6500 de oameni si nu se stie niciodata cand pica securea pe tine. Cu tot cu pila care te-a bagat "in proiectare". Sper sa nu te apuce greata si mai tare mascariciule dar nu sunt inginer civil. Si daca as fi, am dreptul la o opinie indiferent daca asta incape sau nu in pepenusul tau. Cat despre suturile in cur, incepe sa le tragi mai intai celor care te-au educat si te-au invatat sa vorbesti in halul asta. Ba chiar niste palme in plus n-ar strica fiindca sunt sigur ca esti expert la asta. Oricum, de-altceva nu cred ca esti bun.