Mercedes-Benz confirmă motorizările cu trei cilindri pentru viitorii hibrizi
Mercedes-Benz a confirmat posibilitatea utilizării motorizărilor cu trei cilindri în linie pentru modelele hibride care vor avea tracţiune faţă.
Mercedes-Benz va construi modele hibride de segment compact care vor avea motoare cu trei cilindri în linie. Vestea vine de la Bernard Heil, şeful departamentului de dezvoltare trenuri de propulsie de la Daimler, citat de Automotive News. Inginerii Mercedes-Benz au apelat la această soluţie tehnică din motive de spaţiu, modelele respective având nevoie de un motor amplasat transversal, care să fie suficient de mic pentru a lăsa loc pentru sistemul hibrid, fără a modifica dramatic platforma, păstrând costurile la un nivel rezonabil. Motorizările cu trei cilindri în linie vor sosi la Mercedes-Benz abia peste doi ani, când Daimler va folosi un motor dezvoltat împreună cu Renault. Iniţial, zvonurile anunţau
Mercedes-Benz lucrează la o versiune electrică a lui S-Klasse
Odată cu această declaraţie, şeful departamentului de dezvoltare trenuri de propulsie de la Daimler a infirmat zvonul care anunţa motoare cu trei cilindri pentru modelele mari ale mărcii, care au tracţiune spate. În cazul acelor modele, spaţiul de sub capotă nu este o problemă, deoarece arhitectura prevede suficient loc şi pentru o motorizare cu patru cilindri în linie, şi pentru un sistem hibrid sub capotă. În plus, inginerii se pot folosi de spaţiul suplimentar dat de caroseria mai mare pentru a ”strecura” elementele sistemului hibrid.
BMW şi Mercedes-Benz reduc numărul de platforme pentru reducerea costurilor
Din moment ce motoarele TCe de 0.9 litri din portofoliul Dacia-Renault vor ajunge şi sub capota viitorului Smart Fortwo, gama Mercedes-Benz ar putea să nu le fie străină, agregatul fiind una dintre posibilităţile abordate de nemţi pentru viitorii lor hibrizi, cu toate că numele 0.9 TCe nu a fost pronunţat de repezentantul companiei germane. Unitatea 0.9 TCe este un motor care respectă normele Euro 5, dezvoltă 90 CP şi echipează modelele Dacia Logan, Sandero, Sandero Stepway şi Renault Clio 4. Odată cu debutul noului Smart ForTwo, motorul a fost integrat integrat şi pe generaţia corespondentă a lui Renault Twingo.
"Renault Technologie Roumanie are un parteneriat cu Daimler, în baza căruia vom exporta motorul H4 care se fabrică la Piteşti la Daimler, pentru modelul de oraş Smart şi pentru Renault Twingo", a declarat Sorin Buşe, directorul general al Renault Technologie Roumanie. Propulsoarele respective vor fi construite la uzina din Mioveni, iar înţelegerea de livrare face parte din parteneriatul pe care concernul Renault-Nissan l-a semnat cu Daimler.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Ieri am facut un test drive cu Ford Fusion Hybrid. O masina moderna, bine inchegata si cu un consum incredibil. Totusi, juriul e inca in dezbateri daca se merita trecerea de la trasurica cu care ma dau in prezent la hibrid. Pretul e inca prohibitiv, mai ales in varianta Titanium. Parca as avea mai mare incredere sa fac trecerea cu Mercedes. Dar nu stiu daca mi-ar place un motoras in trei cilindri pe soselele din Zarnesti.