Porsche Boxster - aceasta este noua generaţie

Publicat joi, 12.01.2012 11:03 de Bogdan Mirică

Porsche a publicat astăzi primele imagini oficiale ale noului Boxster, ajuns deja la a treia generaţie. Modelul vine cu o structură din aluminiu, un design proaspăt şi motoare mai puternice.

Nici nu s-a uscat bine cerneala pe articolele cu cele mai noi premiere de la Detroit, că Porsche vine cu o surpriză pentru fanii săi. Programat să îşi facă apariţia pe podiumul elveţian al Salonului Auto de la Geneva, noua generaţie Boxster este prezentată deja într-un comunicat oficial.

Modelul cu două locuri, ajuns deja la a treia generaţie, după debutul său în 1996, şi-a propus să aducă publicului, pe lângă evoluţiile tehnologice, şi un design ceva mai atractiv.

Structură din aluminiu şi interiorul lui 911

Liniile caroseriei împrumută filosofia conceptului 918 Spyder, folosind un set de blocuri optice noi, un profil ceva mai musculos şi un posterior agresiv, cu un eleron fals proeminent. Nu lipseşte nici priza de aer laterală, deja o trăsătură de design specifică Porsche.

La interior, habitaclul fratelui mai mare Porsche 911, a servit drept sursă de inspiraţie. Comenzile centrale au fost repoziţionate, iar în mijlocul planşei de bord a fost instalat un nou ecran LCD pentru sistemul multimedia.

Sub designul proaspăt şi atrăgător se ascunde o maşină cu un ampatament mai mare şi un ecartament îmbunătăţit. Structura clasică din oţel a fost înlocuită cu una din aluminiu, care îi permite sportivei să se laude cu câteva kilograme în minus. Acoperişul a fost automatizat şi beneficiază acum de un sistem eficient de rabatare.

Motoare mai puternice

Deşi s-a vorbit multă vreme despre introducerea unui nou motor cu patru cilindri, Porsche nu a căzut pradă tentaţiei de a-şi reduce dramatic media de emisii. A preferat în schimb să îmbunătăţească motorizările deja existente. Vechiul motor boxer, de 2.9 litri, are acum o cilindree mai mică, de 2.7 litri, însă oferă cu 10 cai în plus, adică 265 de cai putere. Aportul favorizează acceleraţia de la 0 la 100 de km/h, care se face în doar 5.7 secunde.

Versiunea de top, Boxster S, vine cu acelaşi motor de 3.4 litri, echipat cu injecţie directă şi 5 cai în plus. Cu 315 cai putere la pachet , modelul german accelerează de la 0 la 100 de km/h în doar 5 secunde.

Consum de 7.7 litri/100 km

Pentru ambele versiuni de motorizare, Porsche oferă în echiparea standard cutia manuală cu şase rapoarte şi opţional celebra transmisie automată PDK cu şapte trepte. Acestea ajută la obţinerea unui consum mediu de 7.7 litri pentru Boxster şi 8 litri/100 km pentru Boxster S.

Ca şi în cazul lui 911, Porsche oferă un pachet Sport Chrono, un diferenţial cu alunecare limitată şi sistemul Porsche Torque Vectoring.

Data lansării pe piaţa europeană a fost fixată pentru primăvara acestui an.

  • Marius, joi, 12.01.2012 11:23
    Forza Italia

    Porsche pastreaza simplitatea si conservatorismul designului, dar cred ca s-au orientat putin si spre filosofia de design italiana. Partea frontala spune clar acest lucru.

  • s, joi, 12.01.2012 11:46
    pt. prosti

    Şi mai spun unii pr...i "nemtzii ştie să facă decât maşini terne, băbeşti şi care este plictisitoare"! Restul e tacere......!

  • noname00, joi, 12.01.2012 12:35
    Vechiul motor cu şase cilindri în linie ....

    Dupa cum am zis si in alte comentarii - sunteti niste jurnalisti adevarati. Nu conteaza daca continutul este adevarat sau nu, ceea ce conteaza este sa fie publicata stirea cat mai repede si sa fie scrisa cat mai senzational. Poate gresesc, dar din cate stiu eu Porsche nu a avut niciodata motoare cu 6 cilindrii in linie, a avut decat 4 in linie, si numai pe modele cu motorul montat in fara (924, 944 si 968).

  • gigel manelistu, joi, 12.01.2012 15:05
    6 cilindri

    Dragi prieteni, din cate stiu eu Porsche produce motoare boxer, din cate stiu eu motoarele boxer sunt motoare cu cilindri in linie. Termenul englezesc este de "flat six". Diferit ce-i drept de termenul "straight six" care se refera la un motor conventional 6 in linie. Boxer se refera la 6 cilindri in linie dispusi orizontal, nu vertical. Daca gresesc, va rog sa ma corectati. Cat despre Boxster, numai de bine, parerea mea este totusi ca trebuia introdusa cutia manuala in 7 trepte de pe 991.

  • danutz9393, joi, 12.01.2012 15:37
    Noua Generatie

    Daca a aparut noul model Boxster inseamna ca in curand vom face cunostinta si cu fratiorul sau Cayman :> O adevarata avalansa de noi modele de la Porsche daca luam in calcul faptul ca 911 este scos abia de cateva luni. Well done Porsche!

  • Costi9b, joi, 12.01.2012 15:37
    Cel mai frumos boxter!

    Incomparabil cu fostele generatii, superb.

  • alinusu, joi, 12.01.2012 16:16
    Foarte frumos!

    Boxster-ul devine din ce în ce mai frumos cu fiecare generaţie! @gigel manelistul: ştii greşit! motorul boxer este un motor cu cilindri în V, cu unghiul dintre cilindri de 180 de grade şi fiecare bielă pe fusul maneton al ei! aici este marea diferenţă dintre motoarele în V normale şi cele boxer: fiecare bielă are fusul maneton separat! termenul de "flat six" vine de la unghiul de 180 de grade dintre cilindri!

  • lorinczi.thomas, joi, 12.01.2012 17:09
    Un 911 mai mic,

    dar diferit. @Automarket Interiorul, din cate vad, este 80% din interiorul lui 911, cum adica e acelasi interior??? Eu mi-as lua un Boxster, de-asta nou, in favoarea lui 911. Cayman?

  • Fan Porsche, joi, 12.01.2012 17:48
    Eu zic ca este cel mai reusit Boxster de pana acum.

    Totusi 911 (991) ramane diamantul marcii. Sunt sigur ca si Cayman va arata cel putin la fel de bine. Eu astept Cajun (crossover-ul). O sa tina loc si de masina sport, si de berlina si de SUV. 3 in 1 :)). In afara de stopurile noului Cayenne, Porsche nu ma dezamagit niciodata. E din ce in ce mai frumos si mai bun. Consumul scade,cilindreea scade si performantele cresc. Asta se intampla si la alte marci dar Porsche este primul la acest capitol alaturi de BMW. Reteta lor este sa isi perfectioneze aceeasi caroserie in timp. Nu sa o schimbe radical. Din cate ati vazut la 911, silueta este ' picatura de apa '. Unii o vad ca pe o monotonie si banalitate...dar in realitate inseamna perfectiune. Asa ,,broaste'' cum le spun criticii. Nu degeaba este una din cele mai vandute marci de masini de lux. ps. @ PORSCHE SA VINA CAJUNUL MAI REPEDE CA NU MAI AM RABDARE :)))

  • gigel manelistu, joi, 12.01.2012 19:40
    @ alinusul

    ai completa dreptate, ma interesai si eu si intradevar motorul e in V( oarecum) cu unghiul de 180 de grade, multumesc de lamurire. Motor boxer are si oltcitul daca nu ma insel.

  • Costi9b, joi, 12.01.2012 22:01
    @gigel manelistu

    Sunt ferm convins ca alinusu te-a lamurit. Cat despre cutia de viteze cu 7 trepte, nu stiu cui sa dau dreptate, tie sau inginerilor care au proiectat Boxter-ul.

  • alinusu, joi, 12.01.2012 22:01
    @gigel manelistu

    no problem! da oltcit-ul are motor boxer 4 cilindri răcit cu aer!

  • noname00, joi, 12.01.2012 23:03
    @alinusu si gigel

    Oltcit a fost produs in 3 variante de motorizare: - 2 cilindrii boxer 652 cmc, 34 CP - Oltcit Special - 4 cilindrii boxer 1.1 litrii (1129 cmc) 57CP - Oltcit Club 11 R, RL si RM - 4 cilindrii boxer 1.3 litrii (1299 cmc) 61.5 CP (eu stiam 62 CP) - Oltcit Club 12 TRS si Oltcit Club 12 CS (Pick-up) Stiati ca Oltcit-ul avea discuri de frana ventilate montate pe cutia de viteze (cele de pe puntea fata)?

  • Hadouken, vineri, 13.01.2012 00:17

    "diferential cu alunecare limitata" e tot ce vreau sa aud ca sa ma indragostesc.

  • alinusu, vineri, 13.01.2012 01:15
    @noname00

    asta nu mai ştiam!:))

  • kumite, sâmbătă, 14.01.2012 23:06
    Discuri de frana pe cutie...

    Si era o placere sa schimbi placutele de frana.Toti mecanicii fugeau de langa el,cand era vorba de schimbat placute.Mi se pare ca modelul asta era RT.Adica Rusinea Tehnicii.

  • alhambra, vineri, 09.03.2012 16:42
    ecartament îmbunatatit

    cum se poate imbunatati ecartamentul? ca aici am avut o scapare