Rolls-Royce: Clienţii noştri nu-şi doresc un Rolls electric
Rolls-Royce a anunţat că prototipul electric 102EX, prezentat anul trecut la Geneva, nu e dorit în versiune de serie de clienţi. Soluţia? Un motor electric ajutat de unul pe benzină, care să joace rol de generator.
În timp ce constructorii de volum încearcă să inventeze o nişă a modelelor electrice, pe care le prezintă ca o imagine a viitorului în industria auto, constructorii de lux anunţă că sistemele de propulsie 100% electrice nu sunt încă viabile nici măcar pentru clienţii proprii.
Concluzia celor de la Rolls-Royce vine după ce prototipul electric - în fapt un Phantom cu sistem de propulsie 100% electric - a fost plimbat la evenimente în toată lumea, unde au fost culese opinii şi reacţii de la 500 dintre clienţii mărcii. Răspunsul lor a fost însă unul negativ.
Conform celor de la Rolls-Royce, chiar dacă aceştia au fost impresionaţi de performanţe, de acceleraţia şi de silenţiozitatea conceptului electric, principalele probleme au fost reprezentate de reprizele mari de încărcare (între 8 şi 20 de ore pentru 102EX) şi de faptul că autonomia reprezintă o bătaie de cap chiar şi pentru oamenii cu bani.
Soluţia Rolls? Un sistem de propulsie electric cu motor adiţional pe benzină care să joace rol de generator şi care să extindă autonomia. Adică sistemul regăsit în dotarea lui Chervolet Volt şi Opel Ampera. "Această soluţie este una viabilă şi nu excludem dezvoltarea unui model care să o ofere în versiune de serie pentru clienţii noştri", spune Torsten Muller-Otvos, CEO-ul companiei britanice.
via | BMWBlog
Este clar ca potentialul energiei electrice este mult mai mare decat al combustibililor fosili .. este doar o chestiune de timp pana cand masinile o sa migreze catre electric ... ca doar nu o sa avem, in viitor, farfurii zburatoare diesel :) ... problema sta in faptul ca au inceput migratia inainte de a avea tehnologia necesara migratiei ... de unde si preturile fantastice ale masinilor electrice sau hibride.