România: 52% din automobilele înmatriculate în 2013 sunt mai vechi de zece ani
O analiză a pieţei auto interne arată că românii au cumpărat mai multe maşini vechi decât în anul precedent, fiind preferate cele cu o vechime mai mare de zece ani.
Piaţa auto din România îmbătrâneşte pe zi ce trece pe fondul importurilor crescute de automobile rulate din Europa de Vest, arată o analiză realizată de Auto.ro. Potrivit respectivei surse, primele opt luni ale anului curent au adus o creştere a înmatriculărilor noi pentru automobilele mai vechi de 10 ani, 52% dintre vehiculele înmatriculate în ţara noastră în perioada respectivă fiind încadrate în această categorie. La fel ca şi până acum, explicaţia este legată atât de situaţia economică precară a concetăţenilor noştri, cât şi din pricina timbrului de mediu, măsură văzută de specialişti ca o lovitură cu potenţial fatal pentru piaţa auto internă.
Importurile de automobile second-hand au crescut în primele opt luni ale anului curent în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Românii au înmatriculat 147.600 vehicule rulate în perioada respectivă, o creştere de 64% faţă de anul trecut. Între timp, reînmatriculările au scăzut cu 40%, de la 225.000 la 135.600 unităţi, tot din cauza timbrului de mediu, care face vehiculele înmatriculate în România, dar pentru care se achită o taxă la stat, neatractive pentru cumpărători.
În ceea ce priveşte înmatriculările noi, piaţa din România a realizat o creştere de 25% în august în raport cu aceeaşi lună a anului trecut. Cu toate acestea, primele opt luni ale anului au reprezentat o scădere de 18% a înmatriculărilor de automobile noi în România. Dacia este în continuare liderul pieţei auto în ceea ce priveşte automobilele noi, marca românească fiind urmată de Volkswagen, Skoda, Ford şi Renault. Dacia a reuşit să vândă aproape 10.600 unităţi în România în perioada respectivă, reuşind să depăşească valorile obţinute de următorii trei clasaţi la un loc.
Analiza pieţei de vehicule rulate a arătat faptul că marca Volkswagen este lideră la importuri, cu peste 36.650 unităţi care poartă sigla producătorului din Wolfsburg înmatriculate în primele opt luni ale anului. Comparat cu aceeaşi perioadă a anului trecut, importurile de modele rulate Volkswagen au crescut cu 43%. Topul importurilor de automobile rulate este completat de Opel, Ford, Audi şi BMW.
Via Auto.ro
Normal !!!! Ca e mai ieftina taxa la masinile Euro 2 .... Euo 3 si Euro 4 sunt scumpre de iti ingropi ochii sa nu vezi cifrele . Nu stiu cine a gandit taxa asta dar ala ar trebui pus cu fata la perete si facut din el stalp de crash test.