România: 52% din automobilele înmatriculate în 2013 sunt mai vechi de zece ani

Publicat marţi, 24.09.2013 13:46 de Sebastian Toma

O analiză a pieţei auto interne arată că românii au cumpărat mai multe maşini vechi decât în anul precedent, fiind preferate cele cu o vechime mai mare de zece ani.

Piaţa auto din România îmbătrâneşte pe zi ce trece pe fondul importurilor crescute de automobile rulate din Europa de Vest, arată o analiză realizată de Auto.ro. Potrivit respectivei surse, primele opt luni ale anului curent au adus o creştere a înmatriculărilor noi pentru automobilele mai vechi de 10 ani, 52% dintre vehiculele înmatriculate în ţara noastră în perioada respectivă fiind încadrate în această categorie. La fel ca şi până acum, explicaţia este legată atât de situaţia economică precară a concetăţenilor noştri, cât şi din pricina timbrului de mediu, măsură văzută de specialişti ca o lovitură cu potenţial fatal pentru piaţa auto internă.

Importurile de automobile second-hand au crescut în primele opt luni ale anului curent în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Românii au înmatriculat 147.600 vehicule rulate în perioada respectivă, o creştere de 64% faţă de anul trecut. Între timp, reînmatriculările au scăzut cu 40%, de la 225.000 la 135.600 unităţi, tot din cauza timbrului de mediu, care face vehiculele înmatriculate în România, dar pentru care se achită o taxă la stat, neatractive pentru cumpărători.

În ceea ce priveşte înmatriculările noi, piaţa din România a realizat o creştere de 25% în august în raport cu aceeaşi lună a anului trecut. Cu toate acestea, primele opt luni ale anului au reprezentat o scădere de 18% a înmatriculărilor de automobile noi în România. Dacia este în continuare liderul pieţei auto în ceea ce priveşte automobilele noi, marca românească fiind urmată de Volkswagen, Skoda, Ford şi Renault. Dacia a reuşit să vândă aproape 10.600 unităţi în România în perioada respectivă, reuşind să depăşească valorile obţinute de următorii trei clasaţi la un loc.

Analiza pieţei de vehicule rulate a arătat faptul că marca Volkswagen este lideră la importuri, cu peste 36.650 unităţi care poartă sigla producătorului din Wolfsburg înmatriculate în primele opt luni ale anului. Comparat cu aceeaşi perioadă a anului trecut, importurile de modele rulate Volkswagen au crescut cu 43%. Topul importurilor de automobile rulate este completat de Opel, Ford, Audi şi BMW.

Via Auto.ro

  • ratiu.andrei, marţi, 24.09.2013 14:11

    Normal !!!! Ca e mai ieftina taxa la masinile Euro 2 .... Euo 3 si Euro 4 sunt scumpre de iti ingropi ochii sa nu vezi cifrele . Nu stiu cine a gandit taxa asta dar ala ar trebui pus cu fata la perete si facut din el stalp de crash test.

  • gelu, marţi, 24.09.2013 14:38

    c'est la vie.....nu iti permiti una secand iti iei una noua.

  • razvanis, marţi, 24.09.2013 14:52

    Inca o dovada clara de incompetenta a celor din ministerul mediului. Obiectiv = mai multi bani la buget , Rezultat = mai multe rable pe sosele si mai multa poluare, pratic efectul programelor remat din ultimii ani anulat intr-un singur an de incompetenta. Felicitari dragi politicieni, ne mandrim cu voi !

  • Valeriu, marţi, 24.09.2013 15:59

    Fericire pe germani si francezi, ca pot scapa de jafurile lor. Din pacate romanii sunt nevoiti sa-i ajute pentru ca la mijloc sunt anumite interese. Astfel creste nu doar poluarea ci si numarul de accidente datorita problemelor masinilor mai vechi de 10 ani. Ca sa nu mai vorbim de sistemele de siguranta existente pe masinile de acum 10 ani si cele din zilele noastre. Pacat mare ca unii nu judeca cu capul cand fac anumite legi.

  • vali86, marţi, 24.09.2013 18:20

    Asa a dorit d-na ministru al mediului, a declarat inainte de inceperea programului rabla pe 2013 ca 'programul rabla nu este eficient cu 3 tichete de casare si marind suma la 6500 ron va schimba totul' iar pe langa modificarea programului rabla a modificat si taxa de poluare in loc sa incurajeze achizitionarea masinilor noi si sa ajute productia autohtona , a incurajat ahizitia de second-uri . Daca incuraja achizitia masinilor noi automat intrau o gramada de bani la buget, un sfert din pretul masinii tva 24%, taxa inmatriculare, rovigneta, accize carburant , impozit anual masina.

  • Dacia Plant, marţi, 24.09.2013 19:48

    Pai e normal. Pana prin 05 s-au facut masini acceptabile. Restul sunt de consum. Mai bine imi cumpar: -Audi A4 1.9TDI 116cp euro 4 sau 131cp euro 3 cu 250.000km reali in stare buna la 7000euro, decat sa imi cumpar o conserva low-cost noua cu dotari full, care a4-ul le are in versiunea de baza. Sa nu mai zic ca o sa coste 11.000, si are un motor mai slab, confort mult sub, etc. Iar de aia 4000 pun a4-ul la punct si o il fac ca nou si imi mai raman bani vreo 2000euro de motorina si taxe. A fost doar un exemplu. La fel de bine pot sa imi cumpar un Golf 5 din 2006-2009, Golf 4, etc. Am in posesie si un low-cost (nu dau nume) si sunt dezamagit de mai multe chestii la aceasta masina.

  • Andi, marţi, 24.09.2013 20:58

    Cam acolo se intalneste vechimea maxima posibila pt euro 4 la benzinare, cea mai convenabila dpdv a taxei... 2001 - 2003. E plin netul de VW, Opel si Ford de 1.4 si 1.6 din aceasta categorie...

  • inexorabil, marţi, 24.09.2013 21:46

    Pana la urma, nu vad rostul acestei stiri...Orice cititor inzestrat cu un spirit minim de observatie constata ca, in eterna si fascinanta rromanika, se impletesc de minune: blestemul "democratiei" postdecembriste, lipsa de reactie a prostimii (axiomatic, un om cu adevarat inteligent poate afisa orice slabiciune, dar niciodata...indiferenta, nici fata de el insusi, nici fata de semeni), nivelul alarmant de pauperitate si predispozitia cocalarista a multora dintre noi...Ce poate iesi bun din acest melanj eterogen, fara noima? Cum as putea eu sa ma incred in cuvintele mesianice ale lui Bolintineanu --- "Viitor de aur tara noastra are / Si prevad prin secoli a ei inaltare" --- din moment ce am inteles perfect ca fiinta noastra nationala a fost mereu ca un ghimpe pentru Occidentul "civilizat", care cauta s-o aboleasca prin toate mijloacele posibile...Tarasenia este a dracu' de simpla: pierim de-a binelea! V-ati convins si voi?!

  • gelu, marţi, 24.09.2013 23:44

    unii nu accepta greturi da' le provoaca...

  • Scrooge, miercuri, 25.09.2013 00:58

    nu inteleg aceste faceri si desfaceri ale legilor. Masina e un un bun, o bucata de fier, care e a ta si o vinzi cand vrei si o cumperi cat de veche vrei. Ok, sa respecte niste norme de poluare si sa fie in stare tehnica incat sa nu afecteze siguranta ta si a traficului. Dar atat.

  • Calingura, miercuri, 25.09.2013 10:23

    Inexorabil bietul Bolintineanu nu a gresit poate. A fost doar imprecis neprecizand ce ritm de inaltare vede sau cum ne vom inalta relativ la ceilalti. Poate ca poezia era o fina ironie cunoscut (sau nu) fiind faptul ca Romania este, neintrerupt, penultima in Europa cel putin din secolul 14 (Bogdan Murgescu, Lucian Boia si altii si mai ales noi insine care putem constata acest lucru).

  • Scorpionul.negru, joi, 26.09.2013 13:00

    Asta e...daca nu au oamenii bani de masini noi ? Si sunt masini vechi de 10 ani care merg si sunt mai sigure de 10 ori ca o Dacie nou de ex. Decat sa imi cumpar Logan mai bine un Ford Mondeo sau BMW seria 3 E46 bine intretinut.