Românii cumpără din ce în ce mai multe maşini: creştere de 21% la înmatriculările pe primele trei luni ale anului
Apetitul românilor pentru maşini noi pare de neoprit: în primele trei luni ale anului, înmatriculările au crescut cu 21%, iar Dacia păstrează în continuare aproximativ o treime din piaţă.
2016 tinde să marcheze una dintre cele mai consistente creşteri de înmatriculări de maşini noi din ultimii ani, potrivit datelor furnizate de Direcţia Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Statistica oficială arată că, pe parcursul primelor trei luni ale anului, românii au înmatriculat 17.471 de maşini noi, în creştere cu 21% comparativ cu perioada similară a anului trecut, când au fost înmatriculate 14.433 de unităţi.
Cea mai populară marcă de import rămâne Skoda, care a reuşit să comercializeze 1.533 de unităţi, însă creşterea cehilor în România este aproape infimă raportată la nivelul pieţei: doar 1.8%. În schimb, Volkswagen a crescut cu 17.2% la 1.463 de unităţi, în timp ce Ford a ajuns la 1.305 unităţi, iar Renault se apropie de pragul psihologic de 1.000 de maşini noi (976 de unităţi).
Mercedes, lider în segmentul premium
În segmentul premium, BMW a raportat recent cel mai bun trimestru din istoria mărcii pe piaţa din România, după ce a reuşit să vândă 578 de unităţi, dintre care 572 apar şi în datele DRPCIV. Cel mai scump dintre acestea a fost un Seria 7 (750Li xDrive), care a fost achiziţionat pentru 145.000 de euro fără TVA.
Această performanţă nu a fost însă suficientă pentru ca BMW să câştige lupta cu Mercedes-Benz, care a vândut în România 730 de unităţi pe parcursul primelor trei luni. În schimb, Audi ocupa locul trei în acest top, cu 359 de unităţi.
Vânzările excelente din luna martie de pe piaţa din România sunt oarecum surprinzătoare în absenţa programului Rabla, care cel mai probabil va demara abia la începutul lunii mai.
Via DRPCIV, BMW
80% din vanzarile saptamanale, lunare, trimestriale, anuale sunt concentrate pe Bucuresti si Ilfov, 15% pe cateva judete mai breze unde se mai misca ceva in tara asta, respectiv Timis, Cluj, Brasov, Constanta, iar restul de 5% reprezinta restul tarii. Sunt judete unde se vand cateva masini pe luna. Deci daca privim situatia per ansamblu, cu trendul acesta de crestere al vanzarilor si "apetitul romanilor", iti vine sa sari in sus de fericire, ca uite ce bine ne merge. Insa daca ar fi prezentata situatia defalcata, s-ar observa niste discrepante uriase. Statistica poate fi si mincinoasa.