Studiu: „Benzinarele” cu injecţie directă emit de 1.000 ori mai multe particule decât vechile motoare
Un studiu efectuat de un centru independent din Hanovra a relevat faptul că noile motoare cu injecţie directă de benzină sunt mai dăunătoare pentru mediu decât unităţile pe care le-au înlocuit, deoarece emit o cantitate de particule de până la 1.000 de ori mai mare.
Motoarele cu injecţie directă de benzină, singurele unităţi cu aprindere prin scânteie care pot să respecte norma Euro 6, sunt mai dăunătoare pentru mediu decât se credea iniţial. Organismul TUeV Nord din Hanovra a realizat un studiu care vine cu concluzii sumbre privind singurele unităţi alimentate cu benzină care vor ajunge să propulseze toate maşinile noi vândute în Europa până la sfârşitul acestui deceniu
Emisiile de particule au crescut la acest nivel din cauza tehnologiei de injecţie directă de benzină, spun specialiştii. Practic, presiunea suplimentară cauzată de regimul de funcţionare al acestui sistme de injecţie tinde să producă o cantitate mai mare de particule. Paradoxal, tocmai presiunea înaltă de injecţie a benzinei în camera de combustie le oferă noilor motoare comportamentul pe care consumatorii îl apreciază atât de mult şi emisiile de CO2 reduse pe care le solicită normele europene. În timp ce la motoarele diesel este monitorizată şi taxată emisia de particule, cantitatea de particule emisă de motoarele cu aprindere prin scânteie nu este luată în considerare la taxarea autoturismelor echipate cu aceste propulsoare, fiind preferată taxarea emisiilor de CO2 ale acestora.
Reprezentanţii asociaţiei germane spun că există o soluţie la această problemă, iar costul său este mai mic decât un kit hands-free, dar acest lucru se va răsfrânge asupra consumatorilor, care vor ajunge să plătească mai mult pentru motorizările alimentate cu benzină doar fiindcă acestea au fost adaptate să respecte anumite norme de mediu impuse de UE. Pe termen lung, vorbim despre o decizie pozitivă pentru toată lumea, deoarece automobilele sunt cea mai mare sursă de poluare a aerului din Europa şi 90% dintre cetăţenii europeni sunt expuşi deja la nivele dăunătoare de poluare cu particule.
Via Reuters
Parca motoarele Diesel erau raul absolut si trebuie sa dispara, cele pe benzina fiind curate. Sa se hotarasca odata cercetatorii.....