Va fi impusă o limită de viteză pe autostrăzile germane? Discuțiile continuă între politicieni, asiguratori și polițiști
70% dintre autostrăzile germane nu se află sub incidența unei limite de viteză. Dacă o parte dintre politicieni susțin impunerea unei viteze maxime de 130 km/h, alții susțin că o limitare nu ar rezolva problemele de mediu. Asiguratorii și poliția cer studii clare care să indice efectele reale ale unei limitări.
După ce o parte din lumea politică din Germania și-a anunțat intenția de a impune limite de viteză pe autostrăzile din această țară din motive de siguranță și de mediu, asiguratorii și reprezentanții Poliției cer teste și statistici care să dovedească faptul că această măsură este susținută științific.
Germania este singura țară europeană care oferă autostrăzi fără limită legală de viteză. Conform datelor oficiale oferite de autorități, 70% dintre autostrăzile din această țară nu sunt limitate la nivelul vitezei maxime. Chiar dacă există o viteză recomandată de 130 de km/h semnalizată prin indicatoare dedicate, depășirea acesteia nu poate aduce sancțiuni pentru șoferi.
"Guvernul german trebuie să ofere un raport științific cu cifre valide care să dovedească beneficiile unei limite de viteză", susțin reprezentanții Poliției (GdP), opinie fiind dublată de cea a uniunii asiguratorilor din Germania (GDV): "E nevoie de un test practic care să clarifice dacă o limitare a vitezei oferă cu adevărat o creștere semnificativă a siguranței. Și dacă este cazul, în ce măsură", spune Siegfried Brockmann, directorul diviziei de investigare a accidentelor în cadrul GDV.
Politicienii se contrazic
În cadrul coaliției de guvernare din Germania, opiniile legate de implementarea unei limite de viteză pe autostrăzile germane sunt încă divergente. Dacă reprezentanții Socialiștilor (SPD) susțin că o limitare a vitezei va aduce "un nivel mai ridicat al protecției mediului, al siguranței și mai puțini nervi pentru șoferi", ministrul Transporturilor (Alianța CDU/CSU) spune că discuția nu face decât să reaprindă pasiuni inutile în cadrul coaliției: "Avem lucruri mult mai importante de făcut decât să punem din nou acest subiect emoțional pe ordinea de zi a opiniei publice, mai ales că nu există o opinie clar majoritară pe marginea acestui subiect", spune Andreas Scheuer.
Christian Lindner, liderul liberalilor, nu susține ideea limitării: "Sunt contra unei limitări generale a vitezei pe autostrăzi. Interdicțiile ar trebui impuse doar acolo unde sunt evident necesare", spune politicianul german. "În plus, contribuția unei limitări generale a vitezei la ținta scăderii emisiilor de CO2 ar fi nesemnificativă. În locul limitelor de viteză, ar trebui să limităm emisiile de CO2. De astra avem nevoie în Germania", consideră acesta.
La nivelul opiniei publice, limitarea vitezei pe autostrăzile germane este susținută de peste jumătate dintre șoferi (56.5%), spune un studiu realizat de institutul de cercetare YouGov.
via autobild.de
Exact ce vă spusesem despre complementaritatea de tip cele două feţe ale aceleiaşi monede socialism-liberalism. Avem aici (încă) o demonstraţie persuasivă! Socialiştii zic “La naiba cu viteza!”, iar liberalii “La naiba cu poluarea!” (chiar dacă “adversarii” lor tot nu se pot abţine să nu “acroşeze” acelaşi subiect-şablon). Ce urmează? O operaţie simplă: să contopim cele două atitudini (“divergente”, că de! – lumea “trebuie” să rămână prizoniera zdravăn încătuşată psihic a “palpitantei” iluzii referitoare la “ireconciliabila” animozitate Stânga versus “Dreapta”) şi să vedem ce rezultă… UE – ce altceva să rezulte? PS. Hei, o întreagă filosofie care a străbătut şi reverberat de secole statu-quo-ul “civilizaţiei occidentale” – recte “limita este cerul” – acum este hulită în mod învederat chiar de către mentorii şi adepţii ei?! Wow! Tare de tot. Sunt fan – vorba lui Mircea Badea. PPS. “De astra avem nevoie în Germania”. Corect! Din păcate, Herr Lindner nu precizează care generaţie (F, G, H, J sau K), iar Mircea n-a scris cu majusculă.