Mercedes cumpara un studio de design Chrysler

Publicat miercuri, 21.05.2008 12:21 de Robert Gherghe

Mercedes a anuntat ca va plati suma de 7.3 milioane de dolari pentru centrul de design Chrysler din California.

Mercedes a anuntat ca va cumpara studioul de design Chrysler din San Diego, Califonia. Chrysler a anuntat in luna martie a acestui an ca va inchide centrul de design din California.

In aceste conditii, Mercedes s-a hotarat sa achizitioneze centrul de design pentru suma de 7.3 milioane de dolari. Studioul de design Chrysler a fost deschis in 1983 si este responsabil pentru crearea sedanului 300 si a muscle-car-ului Dodge Challenger.

Mercedes detine deja un studio de design in California, in Irvine, la aproximativ 100 de kilometri de locatia Chrysler.

Pacifica, numele centrului Chrysler, are in acest moment 20 de specialisti care lucreaza la designul modelelor americane. Mercedes nu a dat detalii despre planurile proprii cu acest studio de design.

Via | MotorAuthority  

  • george, miercuri, 21.05.2008 16:00
    PENTRU CE?

    La ce departament de design are Mercedes, achizitia seamana izbitor cu "investitiile" de tip "postdecembrist": cumperi la un anumit pret o uzina/institut/whatever si-l vinzi la bucata 3 luni mai tarziu si ti-ai scos de 2 - 5 ori banii "investiti"...Probabil ca-si scot cele 7 milioane de dolari numai din vanzarea terenului...Buna afacere...

  • prudentul, miercuri, 21.05.2008 19:38
    @george

    Stai pe aproape, acuşi trebuie să apară şi AndreiRN cu contra-argumentarea...:)

  • AndreiRN, miercuri, 21.05.2008 23:03
    Pt cei doi .....

    Habar nu am si nu ma intereseaza de ce si pt ce au cumparat ceva ce a fost al lor anul trecut. Dar, foarte multe masini sunt proiectate in California unde este piata cea mai mare si profitabila din lume. Dar, MBZ au cam multi bani in banca si au nevoie sa-i piteasca in vreo investitie pt a evita taxele. Sa nu uitam ca linia de design la MBZ a fost dictata de un artist cumparat de la Chrysler odata cu unirea celor doua firme. MBZ isi cam pierduse directia prin ani '90.

  • prudentul, joi, 22.05.2008 10:42
    AndreiRn, bine ai revenit

    Ca de obicei, te contrazici singur. Dar să o luăm pe rand...1)California, cea mai mare piaţă auto din lume? Iată, am aflat că piaţa auto din California e numărul unu în lume, depăşind chiar şi piaţa auto din SUA. 2)Aaaa...e şi cea mai profitabilă? Hmmm...o piaţă e foarte profitabilă atunci cand producătorii vand acolo cu profit maxim, adică cu adaosuri maxime, adică cu preţuri maxime. 3)MBz au cam multi bani în bancă, zici? Eu ţin minte că aveai ideea aia fixă cu "firma socialistă", care are pierderi, care la randul lor sunt acoperite cu bani de la populaţie, bani stransi cu forţa (cum altfel?) prin intermediul "terorii guvernamentale" care bantuie Europa mai rău ca ciuma. AndreiRN, hotărăşte-te odată, are pierderi sau "au cam mulţi bani în bancă"? Că mie mi se par două noţiuni care se bat cap în cap. 4)Linia de design a MBZ a fost dictată de un artist cumpărat de la Chrysler....Aşadar, să înţelegem că departamentul de design al Mercedes a fost trecut pe linie moartă din cauza incompetenţei şi a trebuit să vină "un artist" să le redreseze aspectul maşinilor. Poate că e ăla care a creat linia greţoasă şi lipsită de proporţii a Chryslerului 300? Vrei să ne laşi, te rog? 5)"MBZ îşi cam pierduse direcţia prin anii 90". Ţin minte cum spuneai, în postările tale mai vechi, că modelele alea au fost cele mai reuşite. Şi parcă tot tu ziceai că ai trei exemplare S-Klasse prin garaj, dintre care pe unul ai dat 400 dolari.

  • george, joi, 22.05.2008 14:44
    YEAH, RIGHT...

    @ AndreiRN Felicitari! Ai spus o vorba mare “Habar nu am (...) de ce si pentru ce...” si ai mai si spus-o in niste circumstante nefericite...tocmai iti spusesem eu de ce... Nu l-au luat cand “era al lor” ca sa poata sa vanda Chrysleru` la un pret mai bun...Daca-l dadeau descompletat, era ca si cum ar fi vandut o masina fara cutie de viteze...De ce sa dea 30/50/100 de milioane de dolari cand pot da numai 7?!? Asa mai recupereaza si ei ceva din cele 36,65 MILIARDE de dolari cat au pierdut in aceasta tentativa de “vopsire” a uriasului elefant alb...Pentru ca asta a devenit Chrysler acum: un imens elefant alb (sa nu ma-ntrebi ce-i ala!) Asa poti sa-ti dai seama cat de disperati sunt astia de la Chrysler dupa bani si in ce foame sunt...Au praduit un centru de design pe 7 milioane de dolari...jenant... Despre “piata cea mai profitabila din lume” pot sa spun ca e o mare gugumanie. Poti sa faci design-ul (si de fapt intreaga proiectare) unei masini oriunde, nu conteaza unde se vinde masina respectiva...Rolls-ul vinde flote intregi in tarile din golf desi ei produc aceste masini in UK...Porsche si Ferarri la fel...vand in prostie in toata lumea dar ele se concep si se produc in Germania si respectiv Italia, indiferent pe ce parte au volanul si care sunt celelalte particularitati... Poate vii cu niste detalii la expresia cu “pierderea directiei”...Ca eu stiu ca Mercedes a mers de a sfarait in perioada respectiva iar design-ul (si nu e doar punctul meu de vedere) a fost foarte reusit...Cum s-a descurcat saracu` Mercedes fara om de design din 1990 pana in 1998 cand cica l-au luat pe individu` de la Chrysler (nu stiu daca e asa cum zici tu...eu am dat un search si am gasit ca seful dep de design la Merc in ultimii 10 ani a fost Peter Pfeiffer care a lucrat la Merc timp de 40 de ani http://www.artbistro.com/news/3947-mercedes-peter-pfeiffer-takes-a-bow poate-i dai si tu numele individului ca sa dovedesti ca nu vorbesti aiureli)? Apropo, l-au convins (platit) sa li se alature, nu l-au rapit. E un fenomen normal in ziua de azi...Daca tu ca manager nu stii sa-ti tii oamenii capabili, ii pierzi si din cauza asta pierde si firma pe care o conduci (nu si tu ca manager: am observat ca in SUA, managerii prosti primesc mariri de salariu si bonus-uri direct proportionale cu pierderile inregistrate)...De parca mai e vreun secret ca cei 3 mari din SUA au avut niste manageri foarte prosti...

  • AndreiRN, joi, 22.05.2008 17:41
    Realitate

    1)California, cea mai mare piaţă auto din lume? Iată, am aflat că piaţa auto din California e numărul unu în lume, depăşind chiar şi piaţa auto din SUA. 2)o piaţă e foarte profitabilă atunci cand producătorii vand acolo cu profit maxim, adică cu adaosuri maxime. 3)MBz au cam multi bani în bancă, zici? Eu ţin minte că aveai ideea aia fixă cu "firma socialistă", 4)departamentul de design al Mercedes a fost trecut pe linie moartă din cauza incompetenţei şi a trebuit să vină "un artist" să le redreseze aspectul maşinilor. 5. linia greţoasă şi lipsită de proporţii a Chryslerului 300? 6)Ţin minte cum spuneai, în postările tale mai vechi, că modelele alea au fost cele mai reuşite. Şi parcă tot tu ziceai că ai trei exemplare S-Klasse prin garaj, dintre care pe unul ai dat 400 dolari. 1. California este un Stat Independent care face parte dintr-o federatie dar ca stat de sine statator este a saptea economie in lume si a cincea agricultura din lume. 2. Profitul nu vine de la adausuri mari care retrogradeaza vanzarile ci de la vanzari de volum care stimuleaza vanzarea si consumerismul. 3. Da, dupa vanzarea partenerilor au nevoie sa topeasca capitalul de care dispun pt a-si reduce impozitul pe profit. O firma trebuie sa lucreze pe credit daca are interesul sa plateasca impozite reduse. Tu faci confuzia intre VW si MBZ. Esti inca tanar si totusi ..... 4. Corect. Cine a facut designul la Z model de la BMW? 5. Da, linia este aceeasi ca MBZ 126 Cobra cum ziceti voi. 6. Nu prea ti minte bine. Eu vb de seria 126 care a fost cea mai reusita. Dar cand esti suparat din frustrare este normal sa mai pierzi din memorie. Daca ai si alte nelamuriri cu placere iti vai da informati.

  • prudentul, vineri, 23.05.2008 15:40
    răspuns AndreiRN

    1)Faci grave confuzii. California nu e stat independent şi nici de sine stătător. Făcând parte dintr-o federaţie, îşi împarte suveranitatea cu aceasta. Un stat independent are armata proprie si monedă proprie, preşedinte propriu. E ca şi cum ai spune că judeţele din România sunt independente şi de sine stătătoare. Facem parte dintr-un întreg şi atâta tot. Unele decizii se iau local (ca urmare a unei oarecare autonomii locale), altele se iau de către reprezentanţii ţării. Aşa şi la voi. 2)Dacă economia californiană e a şaptea din lume (e adevărat) nu mi-ai răspuns cum de este cea mai mare piaţă auto din lume. Atunci când îmi răspunzi la postări te rog să aduci argumente. 3)Baţi câmpii. Am spus eu ceva de VW? Dar să trecem la analiza financiară. -În 14 februarie 2008 au fost date publicităţii rezultatele financiare ale Grupului Daimler (fără Chrysler): divizia Mercedes Benz Cars (care cuprinde Mercedes Benz, Maybach, smart, Mercedes AMG şi Mercedes McLaren) a vândut în 2007 1.293.200 bucăţi, dintre care Mercedes Benz 1.180.100 bucăţi. Veniturile diviziei au fost de 52,4 miliarde euro, adică 76,6 miliarde dolari. Sursa: http://www.carbuyersnotebook.com/archives/2008/02/daimler_ag_releases_2007.htm Acum eu te întreb dacă o firma cu peste 76 MILIARDE dolari venit a cumpărat ceva cu 7 MILIOANE doar pentru că- acum te citez - "au nevoie sa topeasca capitalul de care dispun pt a-si reduce impozitul pe profit. O firma trebuie sa lucreze pe credit...". Nu zău? Atunci când ai 76 miliarde crezi că cu o cheltuială de 7 milioane "îţi topeşti capitalul"? Ţi-am mai spus şi altădată, ai grave lipsuri de logică şi de cunoştinţe economice elementare. Se pare că, în plus, n-ai nici simţul măsurii şi al proporţiilor. 4)Baţi câmpii din nou. Noi nu discutăm aici despre designul BMW, ci despre designul Mercedes. Nici vorbă că "linia de design la MBZ a fost dictata de un artist cumparat de la Chrysler". Amice, aberezi. Şeful de design la Mercedes este, neîntrerupt, timp de 40 de ani, un neamţ, Peter Pfeiffer, care anul ăsta se iese la pensie. Sursa: http://www.automarket.ro/stiri/designerul-sef-de-la-mercedes-se-retrage-10506.html În locul său va veni, de la mijlocul acestui an, americanul Gorden Wagener. Sursa: http://www.automarket.ro/stiri/gorden-wagener-va-fi-noul-designer-sef-la-mercedes-10553.html Wagener a studiat Designul Industrial la Universitatea din Essen iar apoi a aprofundat Designul Transporturilor la Royal College of Art, Londra. A început să lucreze pentru Mercedes în 1997. Sursa: http://www.zercustoms.com/news/New-Mercedes-Chief-Designer.html Te-ai lămurit acum cum e treaba cu "artistul" tău de la Chrysler? 5) E aceeaşi linie, zici? Schimbă-ţi dioptriile la ochelari. După ce o să vezi din nou clar, verifică aici: http://www.mercedes126.eu respectiv http://www.chrysler.com/en/2008/300/gallery/ 6) Te înşeli. Nu sunt supărat, mă distrez pe seama ta. Şi nici frustrat, n-am ce invidia la tine. Cât despre "nelămuriri" cred că nu cunoşti sensul cuvântului respectiv în româneşte. Eu nu te-am rugat pe tine vreodată să mă lămureşti. Dacă am nelămuriri, am internetul la dispoziţie să caut răspunsuri (aşa cum am făcut şi acum, spre deosebire de tine, care baţi câmpii cu insistenţă). Dacă vreodată nu am internet la dispoziţie şi vreau să aflu ceva ce nu ştiu, te asigur că eşti ultima persoană căreia să-i cer "lămuriri".

  • AndreiRN, vineri, 23.05.2008 18:58
    Dialog

    1)California nu e stat independent şi nici de sine stătător. Făcând parte dintr-o federaţie, îşi împarte suveranitatea cu aceasta. 2)Un stat independent are monedă proprie. 3)Dacă economia californiană e a şaptea din lume (e adevărat) nu mi-ai răspuns cum de este cea mai mare piaţă auto din lume. Atunci când îmi răspunzi la postări te rog să aduci argumente. 4)Am spus eu ceva de VW? 5)Veniturile diviziei au fost de 52,4 miliarde euro, adică 76,6 miliarde dolari. 6)Noi nu discutăm aici despre designul BMW, ci despre designul Mercedes. Nici vorbă că "linia de design la MBZ a fost dictata de un artist cumparat de la Chrysler". Şeful de design la Mercedes este, neîntrerupt, timp de 40 de ani, un neamţ, Peter Pfeiffer, care anul ăsta se iese la pensie. 7) E aceeaşi linie, zici? 8) Şi nici frustrat, n-am ce invidia la tine. 9) Eu nu te-am rugat pe tine vreodată să mă lămureşti. 10) Dacă am nelămuriri, am internetul la dispoziţie să caut răspunsuri 11. care baţi câmpii cu insistenţă. 1. Ar trebui sa studiezi istoria si constitutia US. California ca si alte state sa adaugat federatiei prin vot. Doar statele sudiste au fost fortate prin razboiul civil inapoi in feteratie cand au vrut sa pastreze sclavia si s-au despartit de federatia originala. 2. Si euro ce este? 3. Pt ca se vand 1 milion de masini pe luna si eu am 7 masini si 7 motociclete. 4. Da, ai luat comentariile mele la adresa VW si le-ai aplicat la MBZ. 5. Venituri se chiama "banii incasati" dar nu incasari - cheltuieli. O firma are tot interesul ca cheltuielile lor sa fie identice cu incasarile ca altfel sa nu plateasca impozit direct la stat. Dar platesc indirect prin impozitul de vanzari si impozitul pe venitul muncitorilor pe care ii are. Deci ai au nevoie sa investeasca in ceva acel surplus pe care il au in prezent. 6. Mai studiaza un pic. Seful nu este cel ce face designul ci doar organizeaza activitatea lui. Eu fac munca si directorul meu doar semneaza hartia ce io pun in fatza. 7. DA, al doilea este mai gras ca primul dar liniile sunt inspirate. 8. Dar cine a vb de invidie? Ahaaaa, iti statea pe suflet si a trebuit sa te descarci un pic. Este normal si te inteleg. 9. Desigur. Ar fi prea injositor pt tine. 10. Ai grija cu educatia asta virtuala ca ajungi sa crezi cam tot ce iese din Hollywood. Multi romani ..... 11. Adevarat, bat campii reali cu mare placere calare pe moto si in motorhome in weekends sau concediu. Tu stai cu nasul in monitor si te uiti la poze si citesti capatand o viata virtuala satisfacatoare.

  • prudentul, vineri, 23.05.2008 21:05
    ce mai dialog...

    1)Baţi câmpii. Una afirm eu, cu totul altceva răspunzi tu. 2)Euro este moneda oficială a unor state europene, isteţule. 3)Baţi câmpii cu spor. Vreau link despre milionul de maşini vândut lunar în California. După ce-mi dai link-ul, te rog a doua oară să-mi explici cum de California este cea mai mare piaţă auto din LUME. 4)Băiete, tu chiar nu ştii ce vorbeşti. Prima dată ai spus că eu fac confuzie între VW şi MBZ. Acum, cică tu ai făcut comentarii despre VW şi eu le-aş fi preluat. Eşti confuz rău, săracul de tine. 5)Logică economică zero, dacă spui că "O firma are tot interesul ca cheltuielile lor sa fie identice cu incasarile". Vinde de 76 miliarde dolari şi cheltuie 76 miliarde dolari? 6)Şeful de design e RESPONSABIL pentru linia de design a automobilelor. El e cel care o gândeşte, care trasează liniile generale, care dă forma finală a caroseriei. Crezi că Mercedes (sau orice altă firmă) angajează şefi de design care doar semnează hârtii? După logica ta oricine care ştie să semneze hârtii poate fi şef. 7)Te-am rugat să-ţi schimbi dioptriile. Văd că n-ai făcut-o. 8)Eşti penibil cu afirmaţia asta. 9)Ei, aici în sfârşit ai dreptate. Chiar că m-aş înjosi-faţă de mine însumi, în primul rând-dacă, prin absurd te-aş întreba ceva ce nu ştiu. Sunt dispus să învăţ lucruri noi de la oricine care dovedeşte că ştie câte ceva. Nu este cazul tău. 10)Poftim replică de la cineva care se mândrea nevoie mare că "l-a văzut pe Zorro". Când am fost în SUA am discutat odată cu 5 studenţi americani. Au aflat că-s din România, am ajuns să vorbim de Transilvania şi-inevitabil-am ajuns şi la Dracula. Le-am îndrugat verzi şi uscate cum şi ce-a făcut, cum umbla noaptea prin castel, cum ademenea victimele să le bea sângele. Ei bine, cei 5 tipi stăteau cu gura căscată, nemişcaţi, sorbindu-mi cuvintele. Dacă ăsta e din România, şi-or fi zis, trebuie el că ştie mai bine cum e treaba cu Dracula ăsta. Oamenii ăia chiar credeau ce spuneam eu. La un moment dat n-am mai rezistat, le-am spus că totu-i o legendă, Vlad Ţepeş, cartea lui Bram Stoker, etc. Crezi că i-am convins? Deloc. Erau ferm convinşi că Dracula a existat. Eh, ce zici de puterea Hollywood-ului? 11)Adevărat, stau cam mult timp cu nasul în monitor. Partea bună este că mă informez. În fiecare zi aflu ceva nou. Asta se cheamă cunoaştere. Informare. Cultură generală.

  • AndreiRN, vineri, 23.05.2008 22:52
    Frustrarea

    Baţi campi. isteţule. Baţi câmpii cu spor. Biete, tu chiar nu ştii ce vorbeşti. Eşti confuz rău, săracul de tine. Logică economică zero, să-ţi schimbi dioptriile. Eşti penibil. prin absurd te-aş întreba ceva ce nu ştiu. Nu este cazul tău. Poftim replică. Frustrarea ta se poate clar citi in stilul de comunicare alaturi de educatia primita si il copi fidel pe gherghitza. Eu le spun ca sunt stra-stra-stranepotul lui Dracula si am pofta de singe tanar de virgina. hahahaha Si am o secretara extrem de ispititoare dar ....

  • prudentul, sâmbătă, 24.05.2008 00:38
    despre frustrare

    Frustrare-n sus, frustrare-n jos. E cuvântul ingredient-minune, aşadar să-l folosim intensiv, trebuie ori nu şi indiferent de semnificaţia lui. Desigur că n-ai habar ce înseamnă acest cuvânt. Şi cine dracu-i "gherghitza"? Stră-stră-strănepotule a lui Dracula, colegii tăi ce fac când le spui gugumănia asta? Dacă ar fi oameni normali, te-ar trimite la psihiatru şi apoi te-ar concedia. Dar, cel mai probabil, au nevoie de un bufon caraghios şi atunci te păstrează, ca să râdă de poanta bună cu sângele de virgină. Hahaha şi iar hahaha. Apropo, de unde ai TU secretară? Eşi şi vreun director sau manager, cumva?