7 ZILE DE TUNING: Cele mai reuşite 10 maşini din ultima săptămână (9)

Publicat vineri, 16.05.2014 18:29 de Bogdan Mirică

Automarket revine astăzi cu zece noi propuneri de tuning. Cap de afiş este „The Hulk”, bazat pe Lamborghini Aventador, însă avem şi un Mercedes G63 AMG 6x6 blindat care costă 2.4 milioane de euro.

Rubrica de tuning de astăzi vă propune, pe lângă modificări „pământeşti” pentru Volkswagen Golf R şi Mercedes A-Klasse, şi o serie de creaţii nebune. Cea mai interesantă vine din Letonia şi cântăreşte 5000 de kilograme.

  • Volkswagen Golf R by Oettinger

    Casa de tuning Oettinger a pregătit un pachet de modificări pentru actualul Volkswagen Golf R. Compacta de performanţă păstrează motorul supraalimentat de 2.0 litri, cu patru cilindri, capabil să dezvolte 300 de cai putere în versiunea standard. Graţie instalării unui turbocompresor mai generos şi a unui ECU recalibrat, Volkswagen Golf R ajunge să dezvolte 360, 380 sau 400 de cai putere, în funcţie de pachetul pentru care vor opta clienţii. Cea mai puternică versiune, cea de 400 de cai e capabilă să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 4 secunde şi să atingă o viteză maximă de 280 km/h. La aceste modificări mecanice se adaugă o extensie din fibră de carbon pentru spoilerul faţă, capotă, praguri laterale noi, patru ţevi de eşapament şi jante cu dimensiuni de 19 sau 20 de inch.

  • Mercedes E63 AMG by Brabus

    Brabus a adus o serie de îmbunătăţiri pachetului său de tuning disponibil pentru Mercedes E63 AMG. Cele mai importante modificări au loc sub capotă, acolo unde motorul standard V8 de 5.5 litri a primit o capacitate mai mare, de 5.9 litri, şi o serie de alte îmbunătăţiri importante. Rezultatul? O putere totală de 850 de cai şi un cuplu motor limitat electronic la 1150 de Nm. Cuplat la o transmisie automată MCT Speedshift cu şapte rapoarte, sedanul poate atinge 100 de km/h în 3.7 secunde. Timpul scade la numai 3.1 secunde atunci când E63 AMG vine echipat şi cu tracţiunea integrală 4Matic.

    Detalii complete aici

  • BMW Seria 2 by Hartge

    Hartge a vrut să fie printre primii tuneri care oferă o serie de accesorii pentru noul BMW Seria 2. Modelul german a primit o suspensie nouă, care poate reduce garda la sol cu 30 de mm pe faţă şi 10 mm pe spate, noi praguri laterale şi covoraşe, precum şi logo-ul Hartge. Cele mai importante modificări au loc sub capotă, unde majoritatea versiunilor au devenit mai puternice. Aşa se face că 218d urcă de la 143 de cai şi 320 Nm la 174 de cai şi 380 de Nm. Fratele mai puternic, 220d ajunge şi el de la 184 la 218 cai putere şi de la 380 la 450 de Nm. Nu a fost uitat nici dieselul de top, adică versiunea 225d, care plusează cu 258 de cai şi 350 de Nm. Pentru cei care preferă motoarele pe benzină, există un kit de putere şi pentru 220i, care ajunge de la 184 de cai şi 270 de Nm la 218 cai şi 320 de Nm.

  • Mercedes A-Klasse by Piecha Design

    Tunerii de la Piecha Design au decis să se ocupe de aspectul actualului Mercedes A-Klasse, echipat cu pachetul AMG Line. Maşina primeşte o mulţime de accesorii noi, printre care o grilă de radiator, un spoiler cu prize de aer mai mari, bosaje mai largi şi un eleron generos montat pe hayon. Piecha s-a inspirat de la modelul de performanţă SL63 AMG pentru a dezvolta un deflector care înglobează patru ţevi de evacuare pătrate. Pachetul este completat de o suspensie sport şi de jante de 19 inch, din aliaj, cu pneuri 235/35/19 pe faţă şi 235/30/19 pe spate.

  • Mercedes G63 AMG 6x6 by Dartz

    Atunci când credeam că nimic nu ne mai poate surprinde când vine vorba de tuning, letonii de la Dartz au venit cu un pachet de tuning special pentru deja impunătorul Mercedes G63 AMG 6x6. Modelul, cu o talie impresionantă, este transformat într-o adevărată maşină de război, fiindu-i aplicat un blindaj gros, capabil să reziste unor atacuri cu arme de foc. Botezat Drive Hard 6x6, modelul propus de Dartz se inspiră din vehiculul Cougar 6x6 MRAP, vedetă în cadrul peliculei Die Hard de anul trecut. Dartz nu a oferit informaţii despre masa totală a vehiculului, însă ea ar putea sări peste 5000 de kilograme, în condiţiile în care versiunea de serie are 3850 de kilograme. Pentru a pune în mişcare acest ansamblu, Dartz foloseşte acelaşi motor V8 de 5.5 litri, modificat însă pentru a livra 1019 cai putere şi un cuplu motor de 1000 Nm. Preţul pentru acest pachet de tuning se ridică la 2.4 milioane de euro.

  • Ferrari 458 Italia by MEC Design

    Pentru cei nemulţumiţi de designul actualului Ferrari 458 Italia, tunerii de la MEC Design au pregătit o serie de accesorii noi, menite să sporească agresivitatea supercarului. Body kit-ul pregătit de MEC se numeşte Scossa Rossa şi include o extensie pentru spoilerul faţă, praguri laterale noi şi un deflector posterior din trei bucăţi. Preţul pentru aceste accesorii este de 6900 de euro. Clienţii pot merge şi mai departe de atât, alegând o suspensie care coboară garda la sol sau o evacuare sport, cu un sunet „apocaliptic”. Lista de îmbunătăţiri estetice este completată şi de jante cu dimensiuni cuprinse între 20 şi 22 de inch. Pentru interior, MEC Design promite inserţii din fibră de carbon, praguri personalizate şi covoraşe noi.

  • BMW X5 by Hamann

    Hamann s-a grăbit să ofere un pachet de tuning complet pentru noul BMW X5. SUV-ul a primit un spoiler nou, care include acum şi LED-uri separate, o extensie creată din fibră de sticlă, praguri laterale şi un eleron montat pe hayon. Nu lipsesc nici evacuările cromate sau din carbon şi nici jantele din aliaj, oferite în diferite dimensiuni, începând cu 19 inch. Interiorul primeşte pedale din aluminiu, noi covoraşe şi materiale de calitate. Cele mai importante modificări apar sub capotă, acolo unde o recalibrare a sistemului ECU urcă puterea versiunii M50d de la 381 la 434 de cai şi cuplul de la 740 la 830 de Nm. Versiunea de bază sDrive25d poate fi şi ea modificată pentru a oferi 251 de cai şi 502 Nm, de la cei 218 cai putere oferiţi în standard. Pentru versiunea xDrive30d resursele totale însumează 295 de cai şi 605 Nm. În cazul derivatului xDrive40d, socotelile cailor putere ajung la 355, în vreme ce cuplul motor se opreşte la 695 Nm. Nici versiunile pe benzină nu au fost ocolite: xDrive35i urcă de la 306 la 348 de cai putere, în vreme ce xDrive50i ajunge chiar până la 490 de cai şi 707 Nm.

  • Audi S8 by ABT

    În lipsa unui Audi RS8, tunerii de la ABT au pregătit un surogat, bazat pe actualul S8. Modelul vine cu acelaşi motor V8 de 4.0 litri, modificat însă pentru a oferi 640 de cai şi 780 de Nm, adică cu 120 de cai şi 130 de Nm în plus faţă de ceea ce livra versiunea standard. Deşi nu au furnizat informaţii privind performanţele de accelerare ale limuzinei, cei de la ABT au lăsat să se înţeleagă că proiectul lor va putea ajunge la o viteză maximă de 280 de km/h. Pe lângă modificările aduse trenului de propulsie, cei de la ABT au înlocuit şi evacuarea cu una din inox, au oferit un kit de coborâre a suspensiei cu 25 de mm şi au pus la dispoziţia clienţilor o serie de jante noi cu dimensiuni cuprinse între 20 şi 21 de inch.

  • Lamborghini Aventador Roadster by Vorsteiner

    Vorsteiner, Lamborghini Miami şi Prestige Wheels şi-au dat mâna pentru a crea un exemplar special Aventador Roadster. Botezat Hulk pentru că a fost vopsit într-un verde Ithica extrem de greu de trecut cu vederea, modelul adoptă un pachet aerodinamic dezvoltat de Vorsteiner, alături de care aplică un set de jante de 20 şi 21 de inch, botezate Reventador M.V1 şi finisate cu aspect lucios. Comparativ cu versiunea de serie, noul Aventador personalizat promite o extensie pentru spoilerul faţă, prize de aer laterale şi aripi mai largi şi un eleron mobil. Toate elementele au fost construite din fibră de carbon pentru a menţine o masă totală scăzută.

  • Mercedes SLS AMG Black Series by mcchip-dkr

    Mercedes SLS AMG Black Series este deja un supercar cu resurse generoase sub capotă. Chiar şi aşa, tunerii de la mcchip-dkr au ales să lucreze îndelung la modelul etilist al producătorului german pentru a face din el o maşină şi mai puternică. Inginerii germani au reuşit să urce putea motorului V8 de 6.3 litri de la 622 de cai până la 654 de cai putere. Cuplul motor a ajuns la 649 de Nm. Toate acestea au fost posibile prin recalibrarea sistemului ECU, care a redus şi valoarea medie a consumului. Pentru aceste îmbunătăţiri, cei de la mcchip0dkr percep 3.200 de euro, însă pe viitor îşi propun să vină cu o propunere şi mai puternică, dar şi mai costisitoare.

Mai departe...