Tinuta de drum
Seria 3 GT este cel mai puţin dinamic membru al gamei de segment D de la BMW. Însă, asta nu înseamnă că nu este deloc dinamic, ci ne aduce ceva special în plus şi, mai important, în schimb: este cel mai confortabil membru al gamei Seria 3. Reuşeşte să fie confortabil atât pentru şofer şi pasagerul din dreapta, cât şi pentru cei trei adulţi care pot ocupa bancheta din spate.
Graţie faptului că nu mai avem jante de 19 inch, ci de 18 şi echipate cu anvelope fără "talie joasă", modelul este foarte confortabil chiar şi pe drumurile româneşti. Testul nostru cu BMW Seria 3 GT s-a derulat, în principal, în modurile Confort şi Eco Pro, în încercarea de a ne abţine de orice intenţie de a călca până la fund pedala de acceleraţie, dar am avut şi câteva escapade în modurile Sport şi Sport Plus.
Ei bine, concluzia că Seria 3 GT este cel mai puţin dinamic membru al gamei Seria 3 vine de la direcţie, care pare să nu ofere acelaşi nivel de feedback precum cel găsit la Seria 3, preferând să mizeze pe partea de efort redus la bracare. Însă direcţia este departe de a fi imprecisă sau anesteziată, 3 GT trezindu-se la viaţă odată ce abordezi modul sport, cu toate că nu se simte la fel de "ascuţit" ca un Seria 3 "normal". Senzaţia redusă de dinamism este amplificată şi de modificarea centrului de greutate prin schimbarea ampatamentului şi a gărzii la sol, cu toate că BMW a reuşit să menţină ruliul caroseriei la nivelul minim, chiar şi pentru noua lor "struţocămilă".
este 60k euro ... calca pe un teritoriu atat de pretentios incat tre sa faca mult mai multe decat ceva spatiu la pasagerii din spate si 184CP ... sa ne aducem, inca odata, aminte ca 550i costa 62000Euro in romania, varianta "stock", si ca este superior trotinetei asteia din cam toate punctele de vedere, chiar incepand de la varianta de baza. De asemenea sunt de parere ca ideea de "spatiu" nu este vizibila la 3GT decat pasagerului din spatele unui sofer care are mai mult de 1.90m "altitudine" ... altfel, daca soferul este un om "mediu" de 1.75 si are scaunul tras in fata, spatiul ala maret cu care se lauda 3GT este absolut invizibil. Nu mai vorbesc despre faptul ca, pe datele tehnice de la BMW se vede cum 3GT este mai ingust decat 3 ... ceea ce ma duce cu gandul la "spatiul" oferit de un matiz ... oferit numai deasupra capului, exact acolo unde iti este cel mai folositor. (puteti sa scrieti de doua ori "Design-ul nu este pe placul oricui" ... ca nu se supara nimeni)