Tehnologie
De la o vreme, toate modelele BMW pe care le testăm vin, în mare, cu aceleaşi funcţii la capitolul tehnologie. Toate au iDrive, toate au Connected Drive şi începem să găsim din ce în ce mai multe elemente comune între ele, de la aplicaţiile disponibile pe internet şi dedicate unor funcţii utilizabile în maşină, până la dotări ce ţin de confort la volan, cum este cruise control-ul adaptiv cu funcţie de frânare, asistentul "de fază lungă" şi sistemul avansat de camere şi senzori de parcare.
Dintre toate sistemele de mai sus, cele mai interesante sunt asistentul fazei de drum şi sistemul Surround View. Al doilea sistem include un set de camere video, care formează o imagine completă a tot ceea ce se întâmplă în jurul maşinii atunci când parchezi. Pe lângă ele, ai un set de senzori, sistemul PDC oferind o imagine de ansamblu foarte clară atunci când parchezi, distanţa faţă de obstacole fiind reprezentată printr-un set de plăci virtuale care îşi schimbă culoarea şi distanţa faţă de maşină în funcţie de distanţa faţă de obstacol.
Asistenul fazei de drum funcţionează doar atunci când este activat şi farurile sunt trecute pe modul automat. Acesta comută automat între faza de drum şi faza de întâlnire în funcţie de viteza de deplasare, unghiul de bracare al roţilor şi eventuala întâlnire cu alte vehicule care circulă din sensul opus. Dacă urmăreşti doar fasciculul de lumină pe drum, întregul spectacol este uimitor de precis şi de logic, sistemul arătându-ţi tot ceea ce te interesează să vezi mai clar. Însă, acesta pare să-i deranjeze pe ceilalţi participanţi la trafic, în special dacă circulăm cu el pe DN1 sau o arteră similară, caz în care vă veţi trezi cu o serie de "flash-uri" fără să aveţi vreo vină, dar s-ar putea să fie doar o problemă de obişnuinţă din partea celorlalţi şoferi, sistemul funcţionând fără reproş, închizând faza de drum înainte ca alt vehicul să apară direct în faţa lui 3 GT.
este 60k euro ... calca pe un teritoriu atat de pretentios incat tre sa faca mult mai multe decat ceva spatiu la pasagerii din spate si 184CP ... sa ne aducem, inca odata, aminte ca 550i costa 62000Euro in romania, varianta "stock", si ca este superior trotinetei asteia din cam toate punctele de vedere, chiar incepand de la varianta de baza. De asemenea sunt de parere ca ideea de "spatiu" nu este vizibila la 3GT decat pasagerului din spatele unui sofer care are mai mult de 1.90m "altitudine" ... altfel, daca soferul este un om "mediu" de 1.75 si are scaunul tras in fata, spatiul ala maret cu care se lauda 3GT este absolut invizibil. Nu mai vorbesc despre faptul ca, pe datele tehnice de la BMW se vede cum 3GT este mai ingust decat 3 ... ceea ce ma duce cu gandul la "spatiul" oferit de un matiz ... oferit numai deasupra capului, exact acolo unde iti este cel mai folositor. (puteti sa scrieti de doua ori "Design-ul nu este pe placul oricui" ... ca nu se supara nimeni)