Opel Corsa
Test de consum cu Opel Corsa 1.0 Turbo 115 CP
De aproape șase luni înverzește diminețile mele sau ale colegilor mei. Le înverzește pentru că are genul acela de culoare pe care o mănâncă vaca și pentru că folosește pentru prima dată un motor pe benzină supus trendului de downsizing.
Opel-ul Corsa verde crud pe care îl găzduim în garajul Automarket este o soluție urbană convenabilă, cu un motor de numai un litru, extrem de fâșneț. Are 115 cai putere și un cuplu motor de 170 Nm, disponibil încă de la 1800 de rotații. Dincolo de energia și dinamismul pe care le degajă, motorul de un litru trebuie să fie și economic.
Dacă în oraș ne-am convins cum stau lucrurile în episoadele anterioare, a venit vremea unui test extraurban pe traseul nostru devenit deja clasic: București-Sinaia-București. În total peste 220 de kilometri parcurși pe un drum cu provocări variate. 220 de kilometri pe care i-am parcurs de multe ori în ultimii ani, cu ocazia unor diferite teste de consum.
Anul testului de consum |
Mașina testată |
2008 | Volkswagen Polo BlueMotion |
2009 | Opel Insignia EcoFlex |
2010 | Toyota Prius |
2011 | BMW Seria 1 |
2013 | Ford Fiesta |
2013 | Mazda3 |
2014 | Renault Clio |
2014 | Porsche Cayenne |
2015 | Honda CR-V |
2015 | Opel Ampera |
2015 | Honda Civic |
2015 | Renault Kadjar |
2015 | Mini Cooper D |
Am plecat de la Aeroportul Otopeni cu un computer de bord resetat și fără cifre prea mari în primii kilometri. Așadar, premize bune pentru a bate cei 4.3 litri/100 de kilometri, anunțați în fișa oficială a constructorului german.
Cutia manuală cu șase rapoarte avea să ne ajute în ecuație. Flexibilitatea unității pe benzină s-a simțit rapid și, după primele localități înșirate pe DN1, deja eram aproape de consumul oficial. Până la Ploiești am căutat scuze pentru un eventual eșec: motor tânăr, care încă mai are de mâncat kilometri pe pâine pentru a ajunge să devină o pipetă, și consum oficial deja utopic. Scuze inutile. Pentru că mașina a sărit de 3000 de kilometri, iar computerul de bord indica 3.9 litri/100 de kilometri la intrarea pe centura Ploieștiului.
Următorii kilometri sunt de coșmar. În fiecare test de consum. Începe urcarea și asta se simte în pedala de accelerație și în valorile computerului de bord. Cei 3.9 litri s-au pierdut aproape instant. Din fericire, vremea a ținut cu noi, iar soarele a făcut ca ziua de test să fie una de primăvară târzie. Prin urmare, nu aveam nici un motiv să credem că testul nostru de consum va fi meteosensibil.
La începutul virajelor și a pantelor cu procentaj ridicat am menținut o presiune constantă asupra accelerației, chiar dacă presiunea celor din spate creștea proporțional cu grija noastră. Am profitat de faptul că motorul pe benzină nu bolborosește mofturos ca în cazul unui diesel atunci când îi aplici o rulare subturată. La Comarnic nu erau semne de aglomerație, doar câteva încetiniri. Prin urmare, traficul a fost de partea noastră și am ajuns fără probleme de fluiditate la Sinaia.
Am trecut pe lângă celebrul cazino cu un consum de 4.4 litri/100 de kilometri. Urcasem aproape de valoarea din fișa tehnică, iar de aici ne aștepta coborârea. A fost prima mașină care ne-a adus un asemenea sentiment de relaxare încă de la Sinaia. Orice am fi făcut, știam clar că vom bate consumul oficial. Era ca și cum am fi câștigat campionatul încă din tur. Atât de bine jucase noul motor de un litru.
Ne-am luat însă provocarea în serios și ne-am înscris repede la vale, uitând complet de faptul că mașina fusese echipată și cu o pedală de accelerație. Revenirea pe două benzi a coincis și cu revenirea la acel 3.9 litri înregistrat la dus, la Ploiești.
Am continuat să alegem treapta a șasea și o viteză de deplasare care nu a sărit de 80 de km/h. Antifonarea motorului pe benzină ne-a făcut de câteva ori să credem că cineva a oprit propulsorul pentru a ne ajuta. Am trecut agale pe lângă echipajele de poliție amplasate pe drumul național în cascadă, cu cea mai curată conștiință. Un test de consum face oricând bine carnetului de conducere: stă în buzunar și nu acumulează puncte de ”fidelitate”.
București. Sau mai bine zis intrarea în Otopeni. Computerul de bord a ținut cu noi sau mașina asta chiar consumă incredibil de puțin. Am reușit un 3.5 litri/100 de kilometri, cu mult sub cifra indicată de Opel. În plus, viteza medie pe cei 221 de kilometri a fost de aproape 70 de km/h, ceva mai mare decât în testele anterioare.
Prin urmare, Opel Corsa poate obține un consum demn de un motor diesel, asta numai dacă vreți să supuneți la cazne unitatea 1.0 turbo și dacă aveți suficientă răbdare. Altfel, în condiții normale de rulare, Corsa 1.0 turbo va consuma între 4.7 și 5.5 litri/100 de kilometri, în funcție de cât de tare apăsați pedala de accelerație și de cât de lungă e autostrada.
- turatie optima 2000-2200 - viteza ce nu trebuie sa depaseasca 90km/h - viteza medie 70km/h (???) e mai mult decat ok tragand linie _ motorul nu e supus nici unor fel de cazne clar trebuie sa dati niste cursuri de condus economic pentru ca va cunoasteti lectia la perfectie PS AC functional? eu cred ca nu.