Performante
Doar 0.3 secunde îl despart pe Seat Leon ST 1.2 TSI DSG să fie lider la capitolul acceleraţie în rândul compactelor break cu transmisie automată şi motor turbo de cilindree mică (desigur, înfrânge şi aspiratele cu putere echivalentă şi transmisie automată). Aşadar, vorbim despre 10.3 secunde până la sută şi o viteză maximă de 191 km/h. Modelul iberic este depăşit doar de Renault Megane SportTourer 1.2 TCe EDC, care afişează 10 secunde până la sută şi o viteză maximă de 190 km/h, datorită celor 25 CP şi 15 Nm în plus.
Al treilea loc pe podium îi revine lui Octavia Combi 1.2 TSI DSG, cu 10.6 secunde, în faţa fratelui de platformă, Golf Variant 1.2 TSI DSG, care anunţă 10.7 secunde. În urma acestora se află modelele menţionate la capitolul anterior, dar nu tocmai în aceeaşi ordine.
Aşadar, putem să spunem că lui Leon ST i-a priit experienţa concernului Volkswagen în materie de trasmisii şi motoare turbo, mai ales că reuşeşte să-şi depăşească fraţii de platformă atât la performanţe, cât şi la consum, pe lângă faptul că are o masă mai redusă decât aceştia.
asta e problema cu motoarele turbo pe benzina. indiferent ca e logan, leon, golf, focus etc: "Pe autostradă, la 130 km/h, turometrul afişează 2.800 rpm, iar consumul se stabilizează la 8.1 litri la sută. În afara oraşului, consumul de carburant se stabilizează la şase litri la sută la o rulare în limitele normelor legale de viteză." masina nu e facuta pentru autostrada din pricina motorului. in rest masina costa asa mult ca are multe optionale.