Siguranta
Fiecare model inedit trece prin momente bune şi prin momente mai puţin bune în cariera sa. A fost şi cazul lui Smart Fortwo, care a atras atenţia în momentul lansării sale în Germania şi a fost supus de nemţi la tot felul de teste de siguranţă, împleticindu-se la unele dintre ele.
Însă acea epocă a trecut, iar celebra cuşcă de siguranţă creată de structura din oţel a maşinii a făcut să răsune publicaţiile auto din toată lumea. Ulterior, Fortwo a trecut şi prin furcile caudine ale celor de la EuroNCAP, unde a primit (doar) 3 stele în anul 2000 şi 4 stele în 2007, la lansarea noii generaţii. De atunci, modelul german nu a mai făcut parte din grupul modelelor testate de organizaţia independentă europeană, dar structura, sistemele şi nivelul de siguranţă nu au fost îmbunătăţite radical între timp. Până la urmă, 94% dintre accidentele care au loc în oraşe sunt uşoare şi foarte uşoare.
Iar astea sunt lucruri care te fac să-ţi dai seama că maşina asta nu e pentru ţara asta.
Vestea bună e că Smart pregăteşte o generaţie nouă a lui Fortwo, iar asta înseamnă că nivelul de siguranţă va creşte odată cu prezentarea modelului care va vedea lumina zilei în toamna acestui an.
Iar ăsta e un lucru care te face să te întrebi de ce nu-şi vor lua mai mulţi români viitorul Smart Fortwo.
raportat la pret, masina e "noaptea mintii". Sunt curios daca detinatorii de Smart din Roma (pt ca din ce am vazut acolo una din 4 masini e Smat, si o zic ca pe un lucru foarte bun ) au platit preturi similare.