Consum
Potrivit fișei cu specificații tehnice, în această versiune, SUV-ul cu zero emisii consumă 17.1 kWh/100 de kilometri. Desigur, ar trebuie să ai condiții ideale pentru a atinge această valoare.
În lumea reală, unde avem trafic sufocant și temperaturi departe de a fi ideale pentru o mașină electrică, lucrurile stau puțin diferit. Spre exemplu, în oraș, computerul de bord mi-a indicat un consum de 20 kWh/100 de km. Pe drumurile naționale, cifra a scăzut la 16 kWh/100 de km, iar pe autostradă a sărit la 26 kWh/100 de km.
Noul Q6 e-tron are rivali din segmentul premium, cum ar fi BMW iX3 și Mercedes-Benz EQB. Cum se raportează la aceștia modelul din Ingolstadt, din punct de vedere al consumului? Hai să vedem: iX3 are un consum declarat de 17.6 kWh/100 de km, iar EQB consumă, teoretic, 17.4 kWh/100 de km.
Chestia asta cu renunțarea la butoanele fizice și transferul funcțiilor lor pe ecran mi se pare o alegere foarte proastă din partea fabricanților. Practic la butoanele fizice te duci cu mâna direct la locul respectiv fără să fie nevoie să-ți abați privirea, la varianta touch screen, oricât ai fi de obișnuit cu poziția, tot te duci cu privirea sau, mai rău, trebuie să cauți în meniu. De exemplu, la un Volvo xc 60 pentru dezactivare start/stop trebuie să intri în vreo două meniuri, ori nu mi se pare normal să fie așa. În rest... chiar scumpă. Să zicem că la 104.000 prefer un Lexus RX 500 f sport, 2.4 hybrid. Altă viață! Și mai rămân și cu 2000 în buzunar.