Tehnologie
Partea plăcută este că mașina asta ascunde multă tehnologie, dar nu este una ostentativă. BMW a reușit să o facă discretă, dar asta nu este sinonim cu lipsa ei de prezență sau eficiență. Pornim la drum cu sistemul de operare BMW 8, care, la prima vedere, copleșește cu numărul de pictograme afișate pe ecranul din dreapta. Zici că ai deschis o pagină de magazin de aplicații când intri în ecranul de bază. Partea drăguță este că aproape tot poate fi comandat vocal. Nu mai trebuie să memorezi o cale pentru a ajunge la ce ai nevoie, doar îi ceri asistentului virtual. Dar asta este valabil doar dacă ai limba setată pe engleză, limba lui Eminescu și Creangă încă nu este acceptată.
Informațiile legate de condus, inclusiv Shifting Lights, apar într-un nou aspect grafic pe afișajul de 12,3 inch (31,24 cm). Widgeturile specifice M pentru configurarea automobilului şi starea anvelopelor sunt doar două dintre elementele care pot fi apelate pe monitorul de control de 14,9 inch (37,85 cm). Disponibil opţional, BMW Head-Up Display include şi afişaje specifice M.
Noul sistem BMW iDrive permite personalizarea cu BMW ID şi aplicaţie My BMW, precum şi utilizarea unui Personal eSIM în automobil. Integrarea smartphone-ului pentru Apple CarPlay şi Android Auto este disponibilă şi ea ca dotare standard pe noul BMW M2 şi, de asemenea, există un sistem de antenă 5G pentru conectivitate optimizată.
Butonul Setup de pe consola centrală oferă acces direct la opţiunile de setări pentru motor, şasiu, direcţie, sistemul de frânare şi M Traction Control, precum şi la Gear Shift Assistant, dacă este comandat. Două configuraţii generale ale automobilului pot fi stocate şi apoi accesate folosind butoanele M de pe volan.
Pe lângă M Traction Control, echiparea standard M Drive Professional include şi M Drift Analyzer şi M Laptimer. În plus, butonul M Mode de pe consola centrală poate fi folosit pentru a regla atât nivelul activităţii sistemelor de asistare a condusului, cât şi conţinutul afişat pe multimedia şi pe Head-Up Display, cu opţiuni de setări ROAD, SPORT şi TRACK.
Faptul că BMW oferă posibilitatea reglării gradului de intervenție a sistemului DSC pe 10 trepte consider că este un plus major. Iar vizavi de M Drift Analyzer, acesta îți va contoriza drifturile, le va puncta în funcție de viteză, distanță și unghi, dar va contoriza și subvirările. Adică mașina știe discret și să te privească ironic.
În schimb, sistemul care te avertizează sonor la depășirea limitei de viteză este ON la fiecare pornire a mașinii. Dacă nu-l dezactivezi, va vocifera la depășirea limitei de viteză, dar tace relativ repede. În schimb, la orice modificare de limitare a vitezei, el este iarăși la pândă și gata de ocară.
Daca nu e tesla, e degeaba. Pentru IT-stul roman, bogat dar in acelasi timp sarac fara bani de curent, nu conteaza decat tesla. De preferat si incarcare gratuita pe viata, ca deh, e mai cu mot.