Tehnologie

5.0

Partea plăcută este că mașina asta ascunde multă tehnologie, dar nu este una ostentativă. BMW a reușit să o facă discretă, dar asta nu este sinonim cu lipsa ei de prezență sau eficiență. Pornim la drum cu sistemul de operare BMW 8, care, la prima vedere, copleșește cu numărul de pictograme afișate pe ecranul din dreapta. Zici că ai deschis o pagină de magazin de aplicații când intri în ecranul de bază. Partea drăguță este că aproape tot poate fi comandat vocal. Nu mai trebuie să memorezi o cale pentru a ajunge la ce ai nevoie, doar îi ceri asistentului virtual. Dar asta este valabil doar dacă ai limba setată pe engleză, limba lui Eminescu și Creangă încă nu este acceptată.

Informațiile legate de condus, inclusiv Shifting Lights, apar într-un nou aspect grafic pe afișajul de 12,3 inch (31,24 cm). Widgeturile specifice M pentru configurarea automobilului şi starea anvelopelor sunt doar două dintre elementele care pot fi apelate pe monitorul de control de 14,9 inch (37,85 cm). Disponibil opţional, BMW Head-Up Display include şi afişaje specifice M.

Noul sistem BMW iDrive permite personalizarea cu BMW ID şi aplicaţie My BMW, precum şi utilizarea unui Personal eSIM în automobil. Integrarea smartphone-ului pentru Apple CarPlay şi Android Auto este disponibilă şi ea ca dotare standard pe noul BMW M2 şi, de asemenea, există un sistem de antenă 5G pentru conectivitate optimizată.

Butonul Setup de pe consola centrală oferă acces direct la opţiunile de setări pentru motor, şasiu, direcţie, sistemul de frânare şi M Traction Control, precum şi la Gear Shift Assistant, dacă este comandat. Două configuraţii generale ale automobilului pot fi stocate şi apoi accesate folosind butoanele M de pe volan.

Pe lângă M Traction Control, echiparea standard M Drive Professional include şi M Drift Analyzer şi M Laptimer. În plus, butonul M Mode de pe consola centrală poate fi folosit pentru a regla atât nivelul activităţii sistemelor de asistare a condusului, cât şi conţinutul afişat pe multimedia şi pe Head-Up Display, cu opţiuni de setări ROAD, SPORT şi TRACK.

Faptul că BMW oferă posibilitatea reglării gradului de intervenție a sistemului DSC pe 10 trepte consider că este un plus major. Iar vizavi de M Drift Analyzer, acesta îți va contoriza drifturile, le va puncta în funcție de viteză, distanță și unghi, dar va contoriza și subvirările. Adică mașina știe discret și să te privească ironic.

În schimb, sistemul care te avertizează sonor la depășirea limitei de viteză este ON la fiecare pornire a mașinii. Dacă nu-l dezactivezi, va vocifera la depășirea limitei de viteză, dar tace relativ repede. În schimb, la orice modificare de limitare a vitezei, el este iarăși la pândă și gata de ocară.

  • Musk, vineri, 12.01.2024 15:31

    Daca nu e tesla, e degeaba. Pentru IT-stul roman, bogat dar in acelasi timp sarac fara bani de curent, nu conteaza decat tesla. De preferat si incarcare gratuita pe viata, ca deh, e mai cu mot.

  • Small is Better, vineri, 12.01.2024 16:33

    https://youtu.be/UpGLjStrQes?si=RwP9L8kf2KlFfpnu

  • Musk, vineri, 12.01.2024 16:39

    Pana acum, 3 it-isti imi dau dreptate

  • Andrei, vineri, 12.01.2024 19:49

    Pacat, M2-ul original (dar si Comp si CS) au fost niste masini frumoase. Asta nou e urat si prea greu. Iti iei cutie manuala si niste Michelin Cup si poti trece de la groaza rularii pe anvelope reci la o stabilitate excelenta. Am condus doua din modelele M anterioare, sunt delicioase, dar comparatia cu Cayman-ul e ca una dintre un topor si o Katana.

  • Banditos, sâmbătă, 13.01.2024 10:01

    Ne-a placut "Designul exterior" E genul de masina pe care daca ar vedea-o ma-sa (daca ar avea una) ar ascunde-o de ochii lumii si ar ramane nemaritata. Stie sa faca o sumedenie de lucruri de la bine in sus, dar ideea e ca e urata acum si urata va ramane si la batranete. Ne auzim peste 30 de ani.

  • ConstantinCiobanu, luni, 15.01.2024 10:01

    @Andrei Noroc, Andrei! Plăcut surprins să găsesc un cititor care a condus ambele modele - M2 și Cayman GTS și poate veni cu o părere avizată. Așa că te rog să detaliezi care e treaba cu toporul și katana... bănuiesc că vorbești în cunoștință de cauză!

  • Andrei, luni, 15.01.2024 19:28

    Am condus variantele de top de la vechiul M2 si actualul Cayman. M2 (manual) este brutal, violent pe acceleratie si greu de stapanit (automata il face mult mai usor de condus). Trebuie sa ai foarte mare grija cu apasarea acceleratiei si pozitionarea rotilor. Te implica si e nevoie sa fii foarte atent. Cayman, este mult mai precis, mai liniar, motorul aspirat este demential, cutia scoate tot felul de zgomote, sunetul motorului este foarte puternic si fenomenal. Sunt doua masini foarte diferite, atat prin arhitectura cat si prin finete.

  • ConstantinCiobanu, marţi, 16.01.2024 11:12

    @Andrei Iti respect punctul de vedere, din pacate, am dificultati mari in a crede ca ce ai scris acolo este rezultatul interactiunii tale cu acele modele. Asa ca, daca mai aduci “acuze” vis-a-vis de unele alegeri din textele mele, cum ar fi alegerea lui GTS ca rival ptr M2, ar fi bine sa ai temele facute cu grija. Parerea mea… Andrei.

  • Andrei, miercuri, 17.01.2024 21:34

    Eu vorbesc despre comparatia dintre F87 si 718 GT4 RS (aka variantele de top). Modelele sunt foarte diferite din multe puncte de vedere, chiar daca sunt concurente. Cayman-ul este un instrument de precizie, iar M2-ul o bruta. Nu am condus M2-ul actual, am scris doar ca e greu si urat. Nu stiu unde ai vazut tu acele ''acuze'', probabil nu ai inteles ce am scris. E clar, acum?