Tinuta de drum

4.5

Pe lângă interiorul construit în stilul clasic Cadillac, și ținuta de drum a lui XT4 se pliază pe aceleași principii. Practic, vorbim despre cel mai confortabil SUV din acest segment, fără ca modelul american să aspire foarte mult la acest titlu.

Suspensia este, fără îndoială, unul dintre punctele forte ale acestui model. Vorbim despre un aranjament de tip McPherson pe față și multi-link cu 5 brațe, pe spate. Nu e ceva nemaivăzut în industrie, dar foarte puține mașini au astfel de suspensii acum, mai ales în acest segment de preț.

Pe lângă confortul aproape suprem pe care ți-l oferă această suspensie, vei fi răsfățat și cu o liniște mormântală în habitaclu. Chiar și atunci când treci peste denivelări sau gropi.

Din păcate, asta se traduce și într-o delăsare mai mare atunci când vine vorba de capătul opus al spectrului: condusul dinamic. Nu aș spune că XT4 se comportă catastrofal, dar ruliul și tangajul își fac din plin apariția, mai ales la viteze mari, în viraje strânse.

Deși vorbim despre o mașină cu tracțiune integrală, asta nu se simte atunci când ești în modul Sport. Subvirarea a dominat atmosfera, iar pe ieșirea din viraje nu am simțit decisivă intervenția punții spate. Ba dimpotrivă. Dacă am judeca mașina după comportamentul în această situație, am putea fi iertați dacă am afirma că e doar tracțiune față.

Dar nici nu cred că Cadillac XT4 a fost creat pentru a tăia precis drumuri de munte și serpentine strânse. Cel mai probabil, clientul țintit de compania americană caută mult confort. Iar aici, XT4 excelează.

  • Trilulilu, joi, 21.12.2023 06:34

    La americano s-o vinde, dar în europa slabe șanse.

  • Deleagu, joi, 21.12.2023 14:29

    Pai orice masina americana (inafara de pick-up-uri) se vinde bine in europa... asta ce ar avea sa nu se vinda?

  • pipo, vineri, 22.12.2023 13:59

    Nu e deloc un consum ridicat pt un benzinar de 2 l pe un suv asa greu și cu tracțiune integrala. Din 300 km ati facut doar 35 pe național, cât ar fi trebuit sa consume ? Mie îmi pare chiar foarte realist consumul anunțat de producător, ceea ce e o raritate în ziua de astăzi și de apreciat. Europenii mai sus menționați mint cu nerușinare în privința consumului. Bine..., mint la noi , ca la americani nu au curajul sa facă asta. Dacă faceliftul nu ridica pretul, atunci modelul asta chiar nu suna rau .

  • bica, joi, 04.01.2024 18:30

    Daca avea si ceva nuanta de hybrid in ea ca sa consume mai putin, era buna, asa e prea scumpa ptr ce ofera..