Interior
Dincolo de portiere, Citroen C5X promite un habitaclu simplist, cu linii clare și o ergonomie bună. Spre exemplu, este de apreciat că avem comenzi fizice pentru climatizare. Este o reîntoarcere de la digitalizarea excesivă pe care o vedem pe celelalte modele din Grupul PSA, unde comenzile climatizării erau ascunse în meniul sistemului multimedia. Și comenzile de pe volan sunt destul de clare.
Iar spațiile de depozitare sunt generoase și vin în completarea acestei ergonomii bune. Ai mult loc în portiere, o cotieră generoasă și un spațiu inteligent pentru încărcarea telefonului prin inducție.
Calitatea materialelor variază în funcție de zonele cu care interacționezi. Cele pe care le atingi mai des sunt îmbrăcate în plastic moale sau piele artificială, în timp ce în zonele din partea inferioară plasticul e tare și neprietenos. Finisajele sunt bune, iar scaunele sunt confortabile, chiar dacă nu au o susținere laterală foarte pronunțată. Citroen spune că încearcă să te trimită cu gândul la fotolii generoase și nu aș putea să îi contrazic.
Pe locurile din spate, pasagerii au mult spațiu la nivelul picioarelor, însă, modelul francez nu poate egala generozitatea lui Superb, spre exemplu. Am apreciat însă că tunelul median de pe bancheta spate nu este foarte înalt.
Portbagajul are o capacitate de 545 de litri. Este generoasă, deschiderea hayon-ului e bună, iar spațiul e plat. Însă, ca volum, portbagajul e departe de cel al rivalilor din Grupul VAG. Doar pe Mazda 6 Wagon și Peugeot 508 SW este ceva mai mic.
Antifonarea habitaclului a fost îmbunătățită și simți asta chiar din momentul în care ai închis ușa.
Senzația că este o struțo-cămilă am avut-o și eu, când o privești din anumite unghiuri este cam urâțică. Spre exemplu, în chiar prima fotografie pare o mașină făcută din două bucăți, fața de sedan, spatele de suv coupe. Și chiar, de ce neo-sedan? Bine, având în vedere ce inovații a adus Citroen de-a lungul timpului, este posibil să vedem o nouă clasă, cea a neo-sedanelor. De remarcat spațiul generos de la interior și faptul că bordul și consola centrală nu sunt sufocate de butoane și butonașe.