Calitate / Pret
Pentru cei care vor descoperi acest test mai târziu de aprilie 2022, trebuie să știți că în aceste momente parcurgem o perioadă tulbure, iar prețurile mașinilor noi au luat-o razna complet. Asta și pentru că cererea depășește oferta care poate fi acoperită de furnizorii de semiconductori.
Am vrut să specific asta ca un fel de jurnal de bord, pentru cei care vor ajunge aici mai târziu.
Așadar, Citroen C5X pornește de la 31.500 de euro, un preț pentru care primești echiparea Feel Pack și motorizarea de 1.2 litri și 131 de cai putere. Pentru cei care se gândesc la mașina testată de mine, adică 1.6 de 180 de cai putere, echipare Shine, socotelile încep de la 35.900 de euro.
Și dansul continuă. Omologii din Grupul Volkswagen au prețuri de pornire de 42.100, respectiv 46.100. Unul este Volkswagen Passat Alltrack, iar al doilea Skoda Superb Scout. Mazda 6 Wagon pare să fie ceva mai accesibilă alături de motorizarea de 165 de cai putere benzină, cu automată. E drept, nu are alura de crossover a celorlalți.
Senzația că este o struțo-cămilă am avut-o și eu, când o privești din anumite unghiuri este cam urâțică. Spre exemplu, în chiar prima fotografie pare o mașină făcută din două bucăți, fața de sedan, spatele de suv coupe. Și chiar, de ce neo-sedan? Bine, având în vedere ce inovații a adus Citroen de-a lungul timpului, este posibil să vedem o nouă clasă, cea a neo-sedanelor. De remarcat spațiul generos de la interior și faptul că bordul și consola centrală nu sunt sufocate de butoane și butonașe.