Tinuta de drum
Dacă ar fi să pui numele unui brand auto de volum în dreptul cuvântului „confort”, în dicționar, atunci Citroen ar fi acel brand. Istoria francezilor în elaborarea unor suspensii care te țin ca în puf datează de mai bine de 6 decenii. Prin urmare, noul Citroen C5X nu putea face excepție. Trebuia să fie o mașină confortabilă. Însă, francezii trebuiau să ia în calcul și faptul că struțo-cămila asta de caroserie presupune o gardă la sol regăsită de obicei pe SUV-uri compacte.
Așa că pe C5X găsim suspensia Citroen Advanced Comfort, iar pe versiunea hibridă tehnologia este îmbunătățită de faptul că această suspensie este activă și vine cu mai multe moduri de rulare, ce profită de tehnologia Progressive Hydraulic Cushion.
Nu o să vă mai plictisesc cu denumiri pompoase. Pe scurt, suspensia o să fie extrem de confortabilă. Pe autostradă simți că plutești. Iar când vei avea diferențe de nivel bruște, o să simți că zbori. Posibil să îți simți stomacul în gât de câteva ori. Filtrarea denivelărilor se face foarte bine, iar zgomotele suspensiei nu sunt prin preajmă.
Așadar, continuă senzația de izolare. De data aceasta, izolare de problemele infrastructurii.
Totuși, când vine vorba de ruliul caroseriei, e bine de știut că el există. O să ai viraje în care o să te bată pe umeri. Însă, în ciuda acestui aspect, am apreciat faptul că aderența rămâne acolo.
Nu știu de ce, dar mașina asta are ceva din personalitatea vechiului Citroen C6, o mașină pe care am iubit-o și am s-o iubesc. Mărturisesc.
Senzația că este o struțo-cămilă am avut-o și eu, când o privești din anumite unghiuri este cam urâțică. Spre exemplu, în chiar prima fotografie pare o mașină făcută din două bucăți, fața de sedan, spatele de suv coupe. Și chiar, de ce neo-sedan? Bine, având în vedere ce inovații a adus Citroen de-a lungul timpului, este posibil să vedem o nouă clasă, cea a neo-sedanelor. De remarcat spațiul generos de la interior și faptul că bordul și consola centrală nu sunt sufocate de butoane și butonașe.