
Tinuta de drum
O dovadă că Duster s-a maturizat este și felul în care se conduce. Este mai confortabil, mai plăcut la condus, comparativ cu vechea generație.
Versiunea cu tracțiune integrală, pe care am testat-o noi, are o gardă la sol generoasă, de 217 milimetri. Chiar și așa, suspensia este calibrată suficient de bine pentru a elimina, pe cât posibil, ruliul. Subvirarea intervine pe virajele strânse, dar, până la urmă, nu vorbim despre o mașină sport.
Direcția este puțin cam prea asistată, dacă mă întrebi pe mine. Dar este un lucru bun dacă utilizezi mașina preponderent în oraș, pentru că te strecori mai ușor prin trafic și prin parcări. Pe drumuri virajate, acest lucru este un mic dezavantaj, pentru că nu știi exact poziția roților.
A, să nu uit: unghiurile de atac și de degajare măsoară 31 de grade în față și 36 de grade în spate.
Și acum, să vorbim despre tracțiunea integrală. O bifezi pentru că, presupun, vrei să ieși mai des pe teren accidentat. Chiar dacă nu oferă sute de cai putere și nu ascunde sub capotă un motor mare, Duster se descurcă admirabil în off-road.
Nu am atacat un traseu extrem pentru că, până la urmă, nu despre asta este vorba. Dar am trecut prin vaduri destul de adânci, la un moment dat am avut chiar și o înclinare de 20 de grade și am făcut încrucișări ale punților.
Sunt curios cât durează până apar snobii fără bani, aspiratoare de deșeuri din Germania. Și, desigur, pacientul site-ului, inexorabil de la Bălăceanca, zis și jenică_o_are_mică. Altfel, felicitări Dacia. De remarcat în special designul care nu e doar matur, mai ales în comparație cu prima generație, dar e mai reușit decât la multe alte modele cu ifose premium. O mașină cinstită și practică pentru clienți cu "common sense". Mi-ar plăcea ca Dacia sa vina și cu niște break-uri cu design și echipare asemănătoare Duster și Bigster. Da, încă e o piață pentru asa ceva.