Consum
Și pe partea de consum, vocile critice vor pretinde că nimic nu se compară cu genialul diesel de 1.5 litri al concernului Renault-Nissan. Pe de o parte înțeleg doleanțele unora, acum ceva timp fiind și eu proprietar de Nissan Qashqai cu acest motor, și resimțind din plin avantajele unui consum de 7 l/100 km în București. Pe de altă parte, cu Dacia Jogger pe GPL ieși chiar mai bine, dacă îți faci calculele cum trebuie.
În timpul testului meu, am decis să petrec exponențial mai mult timp în trafic decât în mod obișnuit, pentru a afla exact cât consumă Jogger, atât pe GPL cât și pe benzină.
În București, consumul mediu înregistrat de Jogger a fost de 12 litri/100 km atunci când am rulat pe GPL. Înainte să săriți cu furcile virtuale pe mine, vă spun că nu am menajat mașina în niciun fel, am folosit aerul condiționat (pentru că temperaturile au fost de peste 20 de grade Celsius) și am mers absolut normal, atât în traficul de ora 17, cât și în cel mai relaxat, de după ora 20.
Câteva mici calcule vor evidenția faptul că, dacă luăm în considerare prețurile la combustibil din această perioadă, acest consum echivalează cu un foarte onorabil 6 litri/100 km pe benzină. Mai mult decât decent dacă mă întrebați pe mine.
Pe de altă parte, folosind doar benzina, consumul în mediul urban a scăzut până la o medie de 10 litri/100 kilometri, acesta nefiind în mod necesar relevant. Până la urmă, îți cumperi o mașină cu instalație de GPL din fabrică pentru a o folosi, nu?
Pe secțiunea de drum național dintre București și Ploiești, consumul pe GPL a scăzut până la 7 litri/100 km, un rezultat foarte bun care, ajustat, echivalează unui consum de 3.5 litri de benzină la 100 kilometri parcurși.
Pe autostradă, cifrele s-au dus din nou în sus, la 10.5 litri/100 km. Ajustat, ne uităm la un echivalent în benzină de aproximativ 5.5 litri/100 kilometri. Iar asta la o viteză medie de 130 km/h.
Și aici am observat o diferență remarcabilă atunci când rulezi pe benzină. Deși, teoretic, mașina are mai puțină putere folosind acest combustibil, consumul afișat de mașină la rularea pe autostradă fără a te baza pe GPL, a fost de 7.5 litri/100 km.
Cifrele oficiale ale Dacia pretind numere complet diferite. Conform producătorului din Mioveni, Jogger ar trebui să aibă un consum mixt de 7.8 l/100 km pe GPL și 6.1 litri pe benzină. Media obținută de mine în timpul petrecut cu mașina a fost cam cu 2 litri peste cifrele oficiale, în ambele cazuri.
În mod normal, aici am compara cifrele obținute de Jogger cu rivalii săi, dar aceștia nu prea există. Căutarea unui model de aceeași talie, cu 7 locuri și gardă la sol de 20 de centimetri, fără a fi monovolum, este inutilă. Am putea menționa Volkswagen Touran, dar acesta e un MPV, cu o gardă la sol mult mai mică. De altfel, acest caracter unic a fost evidențiat și de ofițerii de presă la debutul noului model. Cei de la Dacia spun că țintesc mai mult către clienții indeciși, care vor o mașină cu gardă la sol înaltă și mult spațiu interior. Sunt acei oameni care vor alterna între modele second-hand și un Jogger nou.
Astfel, ies la iveală câțiva concurenți mai apropiați, dar doar dacă luăm varianta cu 5 locuri în calcul. Printre rivali vei găsi Volkswagen Golf Alltrack sau Skoda Octavia Scout, ambele nemaifiind oferite în gama curentă, dar disponibile pe piața second-hand, la prețuri apropiate de Jogger.
Un Golf Alltrack cu motor pe benzină, de 168 CP are un consum estimat de 9.6 l/100 km în ciclu combinat WLTP, în timp ce Skoda Octavia Scout, cu 150 CP proveniți dintr-un clasic motor diesel de 2 litri, are un consum estimat la 5 l/100 km WLTP combinat.
Bun de aruncat