Siguranta
Ţin minte şi acum de parcă a fost ieri: în momentul în care EuroNCAP a testat Fiat 500, undeva prin 2007-2008, cele cinci stele primite de modelul de oraş al italienilor reprezentau un nou reper pentru segmentul A. 500 era primul model de aceste dimensiuni care reuşea să se ridice la nivelul maxim al notelor EuroNCAP, iar şocul decoperirii unei maşini de trei metri şi jumătate cu cinci stele la testele de siguranţă i-a făcut pe unii să organizeze teste de impact frontal între 500 şi Audi Q7. De atunci, EuroNCAP subliniază foarte clar faptul că rezultatele unui model nu pot fi comparate decât cu rezultatele unor modele de segment asemănător.
Una peste alta, timpul a trecut atât peste 500, cât şi peste EuroNCAP. Iar testele organizaţiei independente europene s-au înăsprit serios. În tot acest timp, 500 primeşte de acum şapte airbag-uri în dotarea standard (unul pentru genunchii şoferului) şi vine cu o capotă care îmbunătăţeşte rezultatele modelului italian la impactul cu pietonii.
Sunt însă aproape sigur că Fiat 500 nu va mai primi cinci stele la următorul test EuroNCAP. Pentru că modelul italian nu vine nici acum cu sisteme de frânare automată sau de asistenţă activă (unghi mort, părăsirea benzii, cruise control activ), elemente pe care EuroNCAP pune accent serios în ultima perioadă.
Vom vedea rezultatele în următoarea sesiune EuroNCAP.
3,2,1 si start... Bombardierule te asteptam sa ne iluminezi mintile cu pacaleala asta turbo.