Interior

4.5

Ne-am obișnuit ca interioarele vehiculelor pick-up să fie destul de „spartane”. Multe zone cu plastic neprietenos, scaune nu neapărat confortabile și o banchetă spate care provoacă în general dureri lombare. La Ranger lucrurile sunt duse la un alt nivel și totul este îndreptat spre confortul pasagerilor.

Desigur, și în Ranger PHEV vei găsi zone cu plastic tare, în zona superioară a bordului și în zonele inferioare ale ușilor. Totuși, trebuie să înțelegem că este un lucru normal. În primul rând, mâinile tale nu prea vor umbla prin zonele respective, iar în al doilea rând, este o mașină de „muncă”, o mașină cu care vei căra multe lucruri și pe care o vei purta prin tot felul de locuri cu teren accidentat, praf, noroi și așa mai departe.

Prin urmare, ai nevoie ca zonele cele mai expuse ale interiorului să fie rezistente și să se poată curăța ușor. În plus, dacă se întâmplă ceva mai serios la un element interior din plastic, nu te va durea atât de tare la buzunar.

Scaunele merită o mențiune specială, deoarece pe noua echipare Stormtrak (pe care am testat-o și noi), acestea sunt îmbrăcate în piele de culoare neagră și Alcantara. Scaunul șoferului este reglabil electric, în timp ce scaunul pasagerului se reglează manual. Acestea au funcție de încălzire și sunt foarte confortabile.

Volanul are și el funcție de încălzire și este îmbrăcat în piele. În orele bune petrecute în mașină nu am avut nicio problemă de confort, nicio durere. Pe bancheta din spate ar încăpea lejer 3 persoane. Pe scaune avem gravat și scrisul echipării Stormtrak. Pe suprafețele superioare ale ușilor, cât și în zona mediană a bordului, avem o zonă cu materiale moi, de calitate.

Fiind un pick-up, avem multe spații de depozitare la interior. În zona pasagerului este un spațiu decupat în bord, iar pe lângă torpedoul clasic, mai există unul în zona de sus a bordului. Avem cele două clasice suporturi de pahare pe tunelul central, dar și două ascunse în bord, unul în stânga volanului și unul în zona pasagerului.

Cotiera este și ea foarte încăpătoare. Regăsești o zonă de depozitare pentru telefon, dar și o zonă de depozitare specială pentru cartofii prăjiți. Nu glumesc, chiar există un logo cu o porție de cartofi în zona respectivă.

Mânerul pentru deschis portiera este chiar în zona unde îți odihnești mâna. Nu cred că ai avea probleme de siguranță, în sensul în care să îl apuci din greșeală în timpul mersului. Că tot am menționat bancheta, avem și o cotieră cu două suporturi de pahare, cât și un suport pentru telefon, integrat inteligent direct în banchetă.

La 1.85 metri pe care îi am, nu am avut nicio problemă cu spațiul, nici la cap, nici la picioare. Asta și pentru că bateria a fost montată sub benă, nu sub banchetă.

Izolarea fonică este excelentă pentru un pick-up. Se știe că acest tip de vehicule nu au cel mai bun coeficient aerodinamic. Desigur, la viteze de autostradă vei auzi destule zgomote la rulare. Totuși, te provoc să deschizi geamul la viteze de autostradă, să vezi cât de notabilă este diferența.

În ceea ce privește zona de depozitare din spate (bena, în limbaj popular), ea poate găzdui obiecte cu o lungime de aproximativ 1.5 metri și 1.2 metri lățime, cu condiția să nu depășească 1.000 de kilograme. Ce trebuie să reții este că în benă găsim ceva nou de la Ford, numit Pro Power. Asta înseamnă că toți clienții își pot lăsa generatoarele acasă și pot alimenta echipamentele direct din bateria de tracțiune.

Clienții pot opta pentru un sistem de 2.3 kW, ideal pentru excursii de weekend pe trasee montane, având capacitatea de a încărca confortabil mai multe biciclete electrice de munte (650 W) și un frigider portabil (65 W).

Un sistem de 6.9 kW este conceput pentru a răspunde cerințelor echipamentelor mai grele. Această versiune de putere mai mare include două prize de 15 A în compartimentul de încărcare, fiecare oferind 3,45 kW – suficient pentru a alimenta un mic șantier, cu un mixer de ciment compact (1.500 W), un polizor unghiular (3.000 W) și proiectoare (800 W), toate funcționând simultan.

Bena are un rulou care se deschide/închide în mod electric, lucru pe care îl poți face cu ajutorul unui buton de la interior sau din cheie. De menționat că pe lateralele benei avem niște trepte pe care te poți urca dacă vrei să iei ceva din spate. Totodată, modelul nostru a avut și un suport mobil pe benă, care putea fi mișcat față-spate, lucru foarte practic când cari pe plafonul mașinii o canoe, de exemplu. Ușa basculantă a benei poate fi folosită și ca masă de picnic, având scobite două suporturi de pahare.

  • ds, vineri, 10.10.2025 19:54

    Sincer să fiu, nu mă dau foarte tare pe spate pick-urile, de câțiva ani am tot folosit la muncă, dar de fiecare dată japoneze, ba Mitsubishi, ba Nissan, ba Toyota, fie manuale, fie automate, motoare de 2 l și peste. Eh, asta e altceva, după pick-upurile de la Ford am întors întotdeauna capul. Bordul, materialele, sunt diferite. Altă filosofie, altă calitate, altă croiala. Păcat că ați pus o grămadă de poze nerelevante, foarte multe exterioare și atât de puține din interior. Ar fi fost interesant de văzut și bancheta/locurile spate, de ce nu și bena, detalii din interior. Poate cu altă ocazie. Una peste alta chiar dacă este o mașină de nișă, la prețul asta aș preferă-o oricând in detrimentul multor altora la același preț. O rulotă după ea și... timp să ai.