Invazia chineză
În urmă cu ceva ani, sintagma Made in China era asociată, în 9 din 10 cazuri, cu produsele de slabă calitate. Inclusiv în ceea ce privește mașinile.
Cred că ne amintim toți de acel model cu spate de BMW X5 și față de Toyota Land Cruiser. Sau de copia fidelă a lui Range Rover Evoque, pentru care constructorul britanic chiar s-a judecat în instanță cu brandul chinez care îl producea.
Între timp s-a întâmplat ceva ciudat: constructorii europeni de automobile s-au culcat pe o ureche, iar asiaticii nu doar că au recuperat terenul pierdut, dar au și progresat. Au adus designeri care au lucrat pentru nume mari din industria auto europeană, ingineri și chiar oameni care au deținut funcții importante.
Cu alte cuvinte au evoluat într-atât încât sintagma „Made in China” nu se mai aplică la majoritatea modelelor chinezești. Și a pierdut din conotațiile negative.
Mai mult decât atât, au început să debarce, încet încet, în Europa. Așa se face că în ziua de azi vedem, din ce în ce mai des, pe drumurile europene mărci ca Geely, Lynk&Co, Cherry, BYD și multe altele. Să nu mai pomenim de faptul că unii chiar deschid uzine în Europa.
Așadar, putem spune că asistăm la o invazie chineză. Însă, e o invazie care colonizează cu modele competitive și accesibile. E o mișcare din care constructorii europeni ar putea învăța și, mai mult, o colonizare care ar trebui să îi trezească la realitate.
Toată lumea știe marca Geely ca fiind părintele Volvo, dar compania chineză are sub umbrela sa mult mai multe mărci: Lynk&Co, Zeekr, Polestar, Lotus și Smart, ca să menționăm doar câteva.
În 2024, Geely va intra pe piețele din România și din Bulgaria, iar la început va oferi un singur model: Coolray. Un SUV de segment B, care nu doar că se bate, dar ar trebui să îngrijoreze modele ca Peugeot 2008, Hyundai Kona, Seat Arona sau Skoda Kamiq.
Noi am călătorit în Slovenia pentru a conduce acest Geely Coolray, iar în rândurile care urmează îți spunem cum se simte de la volan. Și, așa cum te-am obișnuit, ți-am pregătit și un video cuprinzător cu modelul chinezesc.
PREZENTAREA VIDEO A LUI GEELY COOLRAY
e urata cu spume si imi lasa senzatia unui kitsch specific tarii de unde provine.. nu stiu daca doar pretul e suficient cat sa determine pe cineva sa cumpere o masina