Calitate / Pret
Honda a fost întotdeauna alegerea mai piperată a segmentului. Însă, de banii percepuți, le-a oferit clienților o echipare foarte generoasă și promisiunea unui produs fiabil și de calitate. Nu mai vorbim despre studierea atentă a ergonomiei, despre care aminteam mai sus.
Vă spun toate acestea pentru a nu manifesta reacții adverse la prețul de pornire pentru piața din România. Honda CR-V pleacă de la 46.900 de euro, din care mai poți să scazi aprozimativ 3200 de euro, oferiți prin programul Rabla. De această sumă primești motorizarea hibrid testată de mine și echiparea Executive.
Deși este o echipare de bază, ea include cam tot ce îți poți dori de la o mașină: instrumentarul de bord digital, ecranul central de 9 inch, climatizarea automată pe două zone, scaun electric pentru șofer, cameră de marșarier, volan încălzit, faruri full LED și chiar acoperiș panoramic cu trapă acționată electric.
Dacă ne uităm la rivalii din segment, vedem că o Toyota RAV4, cu o propulsie hibrid similară, de 180 de cai, pornește de la 41.600 de euro. De asemenea, Hyundai Tucson pleacă de la numai 34.800 de euro. Așadar, valori mult mai mici.
eu as fi preferat bogdane sa ne complici lectura mai degraba cu explicarea sistemului hibrid decat cu infloriturile inutile despre vinul de porto si exploratorii portughezi care se dadeau cu corabiile pe oceane. daca chiar era musai sa faci o introducere in nota artistica cu portughezii, te-ai fi putut lega de relatia lor speciala cu japii, mai ales avand in vedere ca ei sunt descoperitorii arhipelagului nipon si mai ales ca subiectul testului e o masina japoneza. despre masina acum, era util de adaugat ca este probabil singurul suv din segment care are un unghi de deschidere a usilor la 90 grade, ceea ce ii confera un plus major la partea practica. odata experimentat accesul asta superfacil n-o sa mai vrei altceva si o sa strambi din nas la orice masina la care usile nu se deschid la 90 grade, pentru ca da o senzatie de confort de neuitat. tehnic, prefer sistemul hibrid de la toyota si pe locul 2 cel e-power al lui nissan, motivul fiind ca asta al hondei, desi poate cel mai fluid in senzatii si placere a condusului, are o veriga potential vulnerabila la partea de fiabilitate pe termen lung, cu acele ambreiaje (sursa de uzura si pierderi de eficienta prin frictiune), care la toyota si nissan si chiar la e-tech-ul lui renault, nu exista. in orice caz, cr-v a fost si ramane o masina excelenta, facuta cu simt de raspundere, robusta, fiabila, practica si confortabila, care se vinde ca painea calda, mai ales in america de nord. atat de cautata si apreciata este, incat si pe piata de rulate cr-v isi mentine valoarea foarte bine. pacat ca europenii nu i-au prins gustul si prefera tiguan si 3008, ceea ce ma rog, nu e chiar asa rau, daca ne gandim ca astfel sustinem economia europeana din care si noi facem parte.