Siguranta
Organizația EuroNCAP nu a mai testat o Honda CR-V din anul 2013. Generația de atunci a primit 5 stele. Ca de altfel majoritatea modelelor Honda vândute pe piața din Europa. Ne așteptăm ca și CR-V, în calitate de vârf de gamă, să se achite de datorie și să obțină 5 stele. Mai ales că japonezii susțin că până în 2050 niciun pasager nu va mai deceda într-un automobil Honda implicat într-un accident de circulație.
Ca un vot de încredere, trebuie menționat faptul că pachetul Honda Sensing este oferit încă din standard. Sper că sunteți pregătiți să aflați cât de cuprinzător este și ce presupune:
Sistem de siguranță cu 5 radare și 1 cameră video
Sistem automat de frânare cu funcție de detecție pentru pietoni (CMBS) Sistem de avertizare a coliziunilor frontale (FCW)
Sistem de asistare a menținerii benzii de circulație cu intervenție
activă asupra traiectoriei (RDM)
Limitator de viteză inteligent
Sistem menținere bandă de circulație (LKAS)
Cruise Control adaptiv (ACC) cu funcție Low Speed Follow
Cruise Control adaptiv (ACC) cu asistență activă pentru schimbarea benzii
Sistem de recunoaștere a semnelor de circulație (TSR)
Sistem de frânare automat la viteze mici
Sistem de monitorizare a unghiului mort (BSM)
Intervenție activă asupra direcției la schimbarea benzii
Sistem de monitorizare trafific pentru mers în marșarier (CTM)
Sistem de monitorizare trafific frontal (FCTW)
Sistem de asistență în trafific aglomerat (Traffic Jam Assist)
eu as fi preferat bogdane sa ne complici lectura mai degraba cu explicarea sistemului hibrid decat cu infloriturile inutile despre vinul de porto si exploratorii portughezi care se dadeau cu corabiile pe oceane. daca chiar era musai sa faci o introducere in nota artistica cu portughezii, te-ai fi putut lega de relatia lor speciala cu japii, mai ales avand in vedere ca ei sunt descoperitorii arhipelagului nipon si mai ales ca subiectul testului e o masina japoneza. despre masina acum, era util de adaugat ca este probabil singurul suv din segment care are un unghi de deschidere a usilor la 90 grade, ceea ce ii confera un plus major la partea practica. odata experimentat accesul asta superfacil n-o sa mai vrei altceva si o sa strambi din nas la orice masina la care usile nu se deschid la 90 grade, pentru ca da o senzatie de confort de neuitat. tehnic, prefer sistemul hibrid de la toyota si pe locul 2 cel e-power al lui nissan, motivul fiind ca asta al hondei, desi poate cel mai fluid in senzatii si placere a condusului, are o veriga potential vulnerabila la partea de fiabilitate pe termen lung, cu acele ambreiaje (sursa de uzura si pierderi de eficienta prin frictiune), care la toyota si nissan si chiar la e-tech-ul lui renault, nu exista. in orice caz, cr-v a fost si ramane o masina excelenta, facuta cu simt de raspundere, robusta, fiabila, practica si confortabila, care se vinde ca painea calda, mai ales in america de nord. atat de cautata si apreciata este, incat si pe piata de rulate cr-v isi mentine valoarea foarte bine. pacat ca europenii nu i-au prins gustul si prefera tiguan si 3008, ceea ce ma rog, nu e chiar asa rau, daca ne gandim ca astfel sustinem economia europeana din care si noi facem parte.