Consum
Toată ideea din spatele acestui sistem hibrid deosebit de complicat a fost să ofere clienților o mașină foarte fiabilă și foarte eficientă. A dat roade toată munca inginerilor?
Ei bine, conform celor de la Honda, HR-V ar trebui să aibă un consum în mediul urban de circa 4.6 l/100 de kilometri. Nu mică mi-a fost mirarea să constant nu numai că am atins această valoare, dar chiar am ieșit ceva mai bine, modelul meu de test afișând mândru un consum de 4.4 l/100 km, după 128 de kilometri parcurși prin București. Cu toată sinceritatea, acest model este primul care a reușit o astfel de performanță în ultimii aproape 10 ani de când fac această meserie.
Situația se schimbă atunci când ieși din mediul urban. Lipsit de asistența motoarelor electrice la viteze mai mari, motorul pe combustie trebuie să se descurce singur pe autostradă, acolo unde consumul afișat la 130 km/h a fost de circa 8 litri/100 kilometri.
Competiția e strânsă cu ceilalți rivali din segment, Honda HR-V fiind parte din cel mai dinamic sector al industriei, în acest moment. Modelul nipon trebuie să concureze cu Toyota Yaris Cross, Hyundai Kona HEV sau Renault Captur E-Tech, dacă e să vorbim de versiuni hibride sau Opel Mokka, Peugeot 2008, Nissan Juke, Mazda CX-3, Suzuki Vitara și chiar Dacia Duster dacă e să extindem căutarea și la modele convenționale. Pentru a păstra echilibrul, însă, ne vom concentra pe opțiunile hibride.
Astfel, Toyota Yaris Cross are un consum mixt estimat la 3.6 l/100 de kilometri, Hyundai Kona HEV urcă până la 5.3 l/100 kilometri, în timp ce Renault Captur E-Tech pretinde un consum de 4.8 l/100 kilometri.
În primul rând am remarcat bordul discret, mai mult decât decent, aș spune chiar minimalist la prima vedere. În al doilea rând: versiunea de bază este surprinzător de dotată. În al treilea rând: tare aș fi curios să văd servisarea la sistemul complex de motor termic-motoare electrice.