Interior

4.0

Honda a știut întotdeauna să meargă pe o linie foarte subtilă aflată la intersectarea dintre modelele premium și cele de volum. Situată întotdeauna în partea superioară a celei de-a doua categorii, pentru mulți clienți un interior Honda va oferi o atmosferă aproape premium, la un preț corect.

Deși HR-V nu se pretinde un model premium, calitatea interiorului spune foarte multe despre cum se poziționează Honda. Materialele folosite sunt de calitate foarte bună, surprinzătoare chiar pe alocuri. Planșa de bord este făcută dintr-un plastic moale pe partea superioară, același material regăsindu-se și pe partea de sus a panourilor ușilor.

Tot pe planșa de bord vei observa elemente decorative crem, fabricate dintr-un plastic care imită pielea, oferind o senzație tactilă complet unică, greu de descris. Consola centrală a modelului nostru de test includea și o pată de culoare, în jurul schimbătorului de viteze, cu un roșu mat care atrage atenția.

Ecranul sistemului multimedia a fost încadrat foarte bine în liniile generale ale planșei de bord, în timp ce instrumentarul de bord este acum 60% digital, un display de o rezoluție înaltă oferind șoferului posibilitatea de a alege informațiile de care are absolută nevoie cât timp se află în spatele volanului.

Chiar și scaunele au fost îmbrăcate în materiale de bună calitate, o combinație de piele vegană și material textil de mare efect. Pe lângă designul special, acestea au oferit și un confort ridicat.

Dar, probabil cel mai mare atu pe care îl are Honda HR-V, comparativ cu rivalii săi, este spațiul interior. Deși, teoretic, modelul nipon se încadrează în segmentul subcompact, spațiul oferit pasagerilor atât în față, cât mai ales în spate, poate face de rușine modele din segmentul compact, fără probleme. Este incredibil cât de mult loc ai în HR-V, chiar și dacă ai peste 1.8 metri înălțime. Atât la nivelul genunchilor, cât și al creștetului, nu am avut nicio problemă în a călători în confort pe scaunele din spate. Chiar și cu oameni la fel de înalți pe locurile din față.

Singura sincopă descoperită pe acest plan a venit în zona portbagajului, unde HR-V oferă cel mai puțin spațiu din segment: 290 de litri cu subwooferul sistemului audio premium, respectiv 320 de litri fără. Hyundai Kona oferă 374 de litri, Toyota Yaris Cross 397 de litri, iar Renault Captur E-Tech 326 de litri.

Din fericire, Honda HR-V oferă sistemul Magic Seats în spate, ceea ce îți permite să pliezi scaunele în așa fel încât să poți căra obiecte mai înalte, probabil într-un efort de a compensa lipsa de spațiu din portbagaj.

  • ds, joi, 05.05.2022 12:21

    În primul rând am remarcat bordul discret, mai mult decât decent, aș spune chiar minimalist la prima vedere. În al doilea rând: versiunea de bază este surprinzător de dotată. În al treilea rând: tare aș fi curios să văd servisarea la sistemul complex de motor termic-motoare electrice.

  • @ds, joi, 05.05.2022 14:24

    daca va fi ca la Toyota POATE vei vedea servisarea cand esti al 3 lea proprietar

  • NIGGAPLS, joi, 05.05.2022 15:40

    @ds ce e de vazut la serivsare? Mufe care intra si ies in baterie/motor. Servisarea e simpla, costurile in schimb o sa fie "interesante". Honda a distrus tot ceea ce cladise pe piata europeana. Cum e posibil sa aduci numai hibrizi? Nu toata lumea traieste in orase.

  • NIGGAPLS, joi, 05.05.2022 15:41

    ..sau langa circuit. (ca sigur o sa se trezeasca vreunul sa zica de Civic TypeR)

  • ds, joi, 05.05.2022 19:43

    @NIGGAPLS :)))) Mai ușor cu mufe care intră/ies, că nu e chiar așa, mai este și motorul termic cuplat la cele electrice. Iar ăla e și pe post de generator și cu rol de motor clasic. Belea mare! Eu vorbesc de Doreii de prin service-uri, că doar sunt pățit cu vreo trei mașini, din care două în garanție, una pe la 50.000 km, alta la vreo 20.000, n-au fost în stare să găsească defectul nici după patru vizite. Calitatea meseriașilor e la pământ.

  • NIGGAPLS, joi, 05.05.2022 20:20

    @DS Da, ai dreptate, sa le repari e bataie multa de cap si necesita un specialist/scule. Dar in afara de tinichigerie, nimic nu se mai repara in service, se inlocuieste.

  • Andrei, joi, 05.05.2022 21:41

    De ce s-ar complica cineva cu masina asta cvasi inutila, cand poti lua o compacta mai ieftin, cu spatiu mai mare si un motor decent? Ce au asiaticii astia cu sistemul ala de inchidere a usilor, venit din anii'90? Toti, Honda, Toyota, nu conteaza.

  • Vlad, marţi, 10.05.2022 09:12

    Mi-ar placea un test drive cu Honda HR-V. Am si eu un fix cu portbagajul, pare cam mic 320l :))) Dar o pun pe lista, chiar trebuie sa schimb masina si mi-ai atras atentia cu ce ai punctat aici in articol

  • Eugen, vineri, 13.05.2022 12:15

    Seamana izbitor cu Mazda...si la bord interior CX30 si cea electrica. Nu totul se rezuma la consum la 35000 eur