Interior
Honda a știut întotdeauna să meargă pe o linie foarte subtilă aflată la intersectarea dintre modelele premium și cele de volum. Situată întotdeauna în partea superioară a celei de-a doua categorii, pentru mulți clienți un interior Honda va oferi o atmosferă aproape premium, la un preț corect.
Deși HR-V nu se pretinde un model premium, calitatea interiorului spune foarte multe despre cum se poziționează Honda. Materialele folosite sunt de calitate foarte bună, surprinzătoare chiar pe alocuri. Planșa de bord este făcută dintr-un plastic moale pe partea superioară, același material regăsindu-se și pe partea de sus a panourilor ușilor.
Tot pe planșa de bord vei observa elemente decorative crem, fabricate dintr-un plastic care imită pielea, oferind o senzație tactilă complet unică, greu de descris. Consola centrală a modelului nostru de test includea și o pată de culoare, în jurul schimbătorului de viteze, cu un roșu mat care atrage atenția.
Ecranul sistemului multimedia a fost încadrat foarte bine în liniile generale ale planșei de bord, în timp ce instrumentarul de bord este acum 60% digital, un display de o rezoluție înaltă oferind șoferului posibilitatea de a alege informațiile de care are absolută nevoie cât timp se află în spatele volanului.
Chiar și scaunele au fost îmbrăcate în materiale de bună calitate, o combinație de piele vegană și material textil de mare efect. Pe lângă designul special, acestea au oferit și un confort ridicat.
Dar, probabil cel mai mare atu pe care îl are Honda HR-V, comparativ cu rivalii săi, este spațiul interior. Deși, teoretic, modelul nipon se încadrează în segmentul subcompact, spațiul oferit pasagerilor atât în față, cât mai ales în spate, poate face de rușine modele din segmentul compact, fără probleme. Este incredibil cât de mult loc ai în HR-V, chiar și dacă ai peste 1.8 metri înălțime. Atât la nivelul genunchilor, cât și al creștetului, nu am avut nicio problemă în a călători în confort pe scaunele din spate. Chiar și cu oameni la fel de înalți pe locurile din față.
Singura sincopă descoperită pe acest plan a venit în zona portbagajului, unde HR-V oferă cel mai puțin spațiu din segment: 290 de litri cu subwooferul sistemului audio premium, respectiv 320 de litri fără. Hyundai Kona oferă 374 de litri, Toyota Yaris Cross 397 de litri, iar Renault Captur E-Tech 326 de litri.
Din fericire, Honda HR-V oferă sistemul Magic Seats în spate, ceea ce îți permite să pliezi scaunele în așa fel încât să poți căra obiecte mai înalte, probabil într-un efort de a compensa lipsa de spațiu din portbagaj.
În primul rând am remarcat bordul discret, mai mult decât decent, aș spune chiar minimalist la prima vedere. În al doilea rând: versiunea de bază este surprinzător de dotată. În al treilea rând: tare aș fi curios să văd servisarea la sistemul complex de motor termic-motoare electrice.