Calitate / Pret
La prima vedere, ai putea fi tentat să judeci greșit prețul cerut de Honda pentru noul HR-V. Cel mai ieftin model pleacă de la 33.540 de euro, destul de mult pentru un crossover din acest segment. Chiar și așa, o privire în detaliu la ce primești în această echipare (Advance) scoate la iveală faptul că strategia Honda este de a aduce în România modele dotate foarte bine.
Practic, chiar și în versiunea de bază primești o mașină foarte bine dotată, iar pentru a ajunge la un nivel similar de echipare, pe modelele rivale, va trebui să bifezi destul de multe opțiuni. Printre altele vei avea la dispoziție faruri automate LED cu comutare automată a fazelor, stopuri LED, trei moduri de condus, cutie de viteze automată, climatizare pe două zone, cameră de marșarier, geamuri electrice, scaune încălzite și volan încălzit, sistem multimedia cu display de 9 inch și jante pe 18 inch.
Versiunea testată de noi, Advance Style urcă prețul până la 35.540 de euro și aduce în plus bare longitudinale pe plafon, o culoare în două tonuri a caroseriei, faruri adaptive LED și un sistem audio premium cu 10 difuzoare.
Pentru a ajunge la un nivel de echipare apropiat, Toyota Yaris Cross trebuie achiziționată în configurația Exclusive Elegant, cu un preț de 26.200 de euro. Pe de altă parte, Hyundai Kona HEV este disponibilă doar în nivelul de echipare Highway, de pe care lipsesc multe dintre opțiunile disponibile standard pe HR-V. Ea are un preț de 24.400 de euro. Renault Captur E-Tech are un preț de pornire de doar 22.400 de euro, dar pentru a ajunge din urmă modelul japonez pe partea de dotări, va trebui să urci cu opționalele până la aproximativ 26.000 de euro. Chiar și atunci unele opțiuni vor lipsi, de exemplu jantele pe 18 inch.
În primul rând am remarcat bordul discret, mai mult decât decent, aș spune chiar minimalist la prima vedere. În al doilea rând: versiunea de bază este surprinzător de dotată. În al treilea rând: tare aș fi curios să văd servisarea la sistemul complex de motor termic-motoare electrice.