Tinuta de drum
În ciuda faptului că are aproape două tone, Lexus LC e un atlet remarcabil pe șosea, iar acest lucru se datorează faptului că modelul japonezilor este construit pe o platformă complet nouă, dedicată acestui tip de mașină. Numele său este Global Arhictecture - Luxury (GA-L) și va fi baza de producție pentru mai multe modele Lexus în viitorul apropiat în zona segmentelor superioare.
Nu voi intra în detalii tehnice legate de construcția platformei, dar voi puncta faptul că aceasta oferă o rigiditate torsională de top și o poziție de condus foarte coborâtă care vine la pachet cu un centru de greutate care coboară și el serios. Aceste elemente dublate de arhitectura motor frontal - propulsie (vorba vine, el este așezat deasupra axei față, deci e undeva la limită între frontal și central) transformă LC dintr-un GT într-o sportivă prin simpla apăsare a unui buton. Mă rog, prin simpla rotire a manetei dedicate aflate în dreapta volanului.
Structura mașinii este un amestec de oțel, aluminiu și fibră de carbon (vezi plafonul sau structura ușilor versiunilor superioare), iar suspensiile de tip Multilink au fost configurate pentru a oferi atât confort la drum lung, cât și rigiditatea necesară la o rulare sportivă. Noi am reușit să testăm mașina în ambele situații, chit că testul s-a desfășurat în general pe asfalt umed la temperaturi aproape de cele la care e nevoie de anvelope de iarnă.
Am făcut cunoștință astfel cu o mașină echilibrată, foarte plăcută la utilizare la viteze de croazieră și bine așezată pe șosea în viraje. Agilitatea și caracterul atletic dezvoltate pe serpentine în modurile de rulare Sport și Sport+ fac parte din caracterul mașinii și se potrivesc parcă mai bine cu LC în contextul în care, de afară, modelul Lexus pare gata să înfulece trecătorile din Alpi.
Sub cearșaf stă un diferențial cu alunecare limitată care face ca lucrurile să se lege cât mai bine posibil în absența unui sistem de tracțiune integrală. Mai mult, nivelul de echipare Sport + vine cu direcție integrală (ascunsă în denumirea Lexus Dynamic Handling), sistem care - spun japonezii - îmbunătățește sensibil caracterul mașinii. Nu am avut la dispoziție decât versiunea Sport + în testul european, deci nu ne-am putut face o părere comparativă.
Un plus major pentru sistemul de direcție. Exact și fin ca un bisturiu, acesta îți oferă informații clare și imediate legate de poziția roților pe asfalt. Și răspunde în timp record la orice mișcare a volanului.
E prezentă însă o oarecare inerție la frânare și decelerare, ceea ce înseamnă că trebuie să ne luptăm cu un ușor caracter subvirator în virajele strânse. Dar acest aspect este unul logic în contextul în care vorbim despre o mașină de peste 1900 de kilograme.
Absolut fenomenala masina mai ales din punct de vedere al designului!