Lexus LC

5.0 Benzina (V8) 477CP Aut10 Sport Premium

Tehnologie

4.0

Lexus și-a dotat noul coupe GT la nivel tehnologic cu majoritatea elementelor pe care le poate cere un client în anul de grație 2017. 

Primul contact cu mașina a fost unul tehnologic, pentru că un afiș lăsat de organizatorii testului european ne indica faptul că avem Hotspot WiFi la bord, aur curat în condițiile în care evenimentul s-a desfășurat în cea mai mare parte a sa prin Elveția. Unde internetul în roaming îi cam ustură pe restul europenilor. Partea proastă e că Lexus LC nu oferă însă posibilitatea unui Hotspot WiFi built-in, ci totul s-a desfășurat printr-un router wifi extern alimentat la priza USB din cotieră.

În rest, LC e "pachet complet" la nivel tehnologic. De la faptul că este singurul model din sgement care oferă o propulsie hibridă (iar când vorbim de hibrizi în cazul Toyota e ca și cum am vorbi despre penalty-uri în cazul naționalei de fotbal a Germaniei) până la pachetul Lexus Safety System +, despre care am vorbit la capitolul Siguranță, LC vine cu o serie completă de elemente care-ți fac viața mai ușoară la bord.

Mi-a plăcut mult display-ul central pe care sper să-l văd urgent în cât mai multe modele Lexus și Toyota din segmentele inferioare, pentru că gama japonezilor are nevoie ca de aer de un upgrade de acest tip. M-am adaptat însă mai greu la touchpad-ul de pe consola centrală, pentru că ai nevoie probabil de timp pentru a te familiariza cu utilizarea acestuia. Nu context faptul că, odată învățat, totul merge ca uns, deci probabil că viitorii posesori ai lui LC nu vor avea probleme majore după un anumit timp. Doar că până la acel moment vor exista momente în care ți-ai dori ceva mai simplu și mai natural.

Bonus pentru sistemul Head-Up Display și pentru că sistemul poate fi setat chiar și în limba română, o surpriză plăcută din partea celor de la Lexus.

La nivelul pachetului audio, Lexus oferă un sistem Pioneer în versiunea de bază și unul Mark Levinson în varianta de top. De altfel, japonezii au exclusivitate în industria auto în colaborarea cu producătorul american de sisteme audio hi-fi, așa că apariția acestui pachet pe LC vine ca o continuare normală pe filiera unei colaborări care a început acum 16 ani. Rezultatul este unul de vârf, experiența acustică fiind una care respectă eticheta prețului pe care Lexus îl cere pentru modelul său.

  • dan, miercuri, 20.09.2017 14:52

    Absolut fenomenala masina mai ales din punct de vedere al designului!

  • VAG, miercuri, 20.09.2017 15:02

    La pret de 911 ? no way !!! E doar un Lexus.

  • mm, miercuri, 20.09.2017 15:54

    si-au facut bine temele, arata exceptional si in special altfel, reusind sa se detaseaze de cutumele de design fara a da in ridicol, as putea spune ca au deschis o noua viziune a formei care sper sa fie preluata si de altii. felicitari AM pentru participarea la test.

  • Alpine77, miercuri, 20.09.2017 17:08

    Am fost reticent cand Lexus a introdus noul limbaj de design cu grila in forma de clepsidra si semnalizarile bumerang dar ince incet a inceput sa imi placa. Acum pot spune ca au reusit sa gaseasca un design propriu care sa fie si frumos. O masina care arata si mai bine in realitate, iar calitatea, daca se incadreaza in parametrii marcii, va fi pe masura. Iar faptul ca exploateaza o nisa nu foarte populata este un plus.

  • @vag, miercuri, 20.09.2017 18:00

    @Vag tata, nici in visele lor cele mai frumoase masinile din grupul de carnati VAG nu o sa faca masini de calitate, fiabile si cu un design aparte, ca LEXUS. Doare rau.....

  • VAG, miercuri, 20.09.2017 18:16

    @@vag Stai linistit ca Lexus nu e decat o Toyota rebrenduita cu un design grotesc.

  • mm, miercuri, 20.09.2017 21:14

    @vag s-a inteles din prima ca ai iQ7, nu-i necesar sa te dai leon...

  • vianu, miercuri, 20.09.2017 23:06

    - atunci cand, la inceputuri, Lexus fura de la Mercedes era rau! cah! bleah! - acum, ca ies din propriile tipare (si din tiparele industriei) iara e de rau...pentru ce nu e desenata de un nativ japonez - apoi se mai trezeste un ratacit, prin ceata deasa, sa urle ca e doar o toyota rebranduita. Absolut...inteligent cum o dai cum o sucesti.... pete in soare si nod in papura lasand la o parte emanatiile, masina asta arata ca "scapata" direct de pe monitorul/hartia designerului. Si asta e...delicios!

  • zarnesteanu, joi, 21.09.2017 01:11

    Avand in vedere cat de usor a murit pilotul de teste japonez intr-un lfa eu m-as gandi de 50 de ori inainte sa ma urc intr-un lecsus. https://www.youtube.com/watch?v=30KOwQDctOM Design-ul e intotdeauna subiectiv. Mie mi se pare ca-i curge fardul pe la faruri, pe la stopuri iar per total e cocosata ca o banana pe roti. In rest, ce sa zic, bordul ala cu doua coarne de bou infipte in el poate sa trezeasca niste nostalgii. Ma intreb daca vine si cu un bici in portiera?

  • Ram, joi, 21.09.2017 07:18

    @vag, daca pui Porsche langa Lexus e clar. Sunt doua masini diferite, cu o clientela aparte. Plus ca Lexus intoarce capete pe când Porsche a devenit model banal, ca orice model german.

  • Dudu, joi, 21.09.2017 07:49

    Ma uit la exterior si mi se pare senzationala, ma uit la interior si mi se pare exceptionala ... si pe urma vad ... la interior, gura de ventilatie din dreapta. Parca e de pe o masina de acum 30 de ani :)) E superba masina, nicio indoiala... dar nu pot sa-mi iau ochii de pe aeratorul ala !!!! Parca au uitat sa-l includa cand au facut designul masinii, si pur si simplu au dat o gaura in bord si l-au trantit peste.

  • Kirotractor, joi, 21.09.2017 10:32

    Fain Granturismo, meșter redactor, :-) ...dar formularea "la ce să NE așteptăm de la Lexus LC" îmi pare prea optimistă, din moment ce max. 2-3 români or să-l cumpere - și ăia doar datorită agresivității profund originale a stilului exterior. Clienți care oricum nu calcă pe AM, ocupați fiind de "crearea de plus-valoare inovatoare" în stil manglitor-mioritic de neo-cumetrie. Lăudabilă-n orice caz schimbarea de macaz a designului Lexus, care bine face că nu mai vrea să fie doar marca cea mai fiabilă de pe planetă.

  • adi, miercuri, 27.09.2017 11:41

    MASINA ESTE FABULOASA...CLAR...DAR....Cat de mult poti muncii ca sa iti permiti sa dai 115.000 de euro pe o masina....care dupa aceea iti consuma 20l/100km...dupa care platesti impozite,taxe si asigurare de innebunesti...??? Eu daca as lua la loto 2 milioane de euro basca si tot nu mi-as permite o astfel de masina.deci pana la urma...cui se adreseaza?

  • @, miercuri, 28.02.2018 00:04

    Cui se adreseaza si BMW 650i care cu aceleasi dotari se duce la 135k euro(dupa cum scrie chiar in review-ul de mai sus).