Consum
Lexus a vrut să le demonstreze tuturor că este cu un pas înainte când vine vorba de folosirea tehnologiei hibride pe modele sportive. LC500h este acel hibrid care își propune performanțe bune, la pachet cu un consum redus și cu emisii de invidiat. Și nu doar pe hârtie. Și în realitate Lexus LC500h poate garanta valori bune ale consumului. Eficiența este similară cu cea a unui banal sedan pe benzină.
Spre exemplu, consumul urban a oscilat între 10 și 11 litri/100 de kilometri. În regim de circuit, valoarea sa a urcat la 24 de litri/100 de km. Chiar și așa e puțin. Imaginați-vă ce valori ar obține motorul V8.
Consumul mediu calculat de oficialii japonezi în regim WLTP este de 8.1 litri/100 de kilometri. În regim NEDC, mai puțin realist, valoarea ajunge chiar la 6.6 litri/100 de km. E mai puțin decât un BMW Seria 8 cu motorizarea diesel de 320 CP. În cazul lui Mercedes Clasa S Coupe în versiunea S450 nu prea există termen de comparație, pentru că acesta anunță 10 litri/100 de km în regim NEDC. N-am uitat nici de Porsche 911, care, în versiunea Carrera, de 385 CP, promite o medie de 9 litri/100 de kilometri.
Sunt unii care își cumpără mașini de lux după care le pun butelii de GPL că nu prea au bani de combustibil. Alții strâmbă din nas și susțin că „nu ne-a plăcut dimensiunea portbagajului” când văd o mașină sport premium. Că de-aia s-au inventat mașinile sport: ca să-și care proprietarul sacii de varză cu ele, nu-i așa?