Performante
Fie că vorbim despre versiunea hibridă, fie că vorbim despre cea benzină, Lexus LC este un coupe destul de greu, masa totală depășind două tone. Tocmai acest aspect face ca valorile de accelerație să nu fie tocmai impresionante. În cazul versiunii testate de mine, sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 5 secunde. Versiunea cu motor V8 scade această valoare la 4.7 secunde.
Nu sunt valori spectaculoase. Este suficient să vă spun că un Golf R poate atinge 100 de km/h mai repede decât LC500h. În aceste condiții, cred că este inutil să vă spun că un Porsche 911 Carrera face „suta” în doar 4.2 secunde și are doar 385 de cai, nu 477 ca versiunea V8 a lui Lexus LC. Există însă și coupe-uri ceva mai lente. Spre exemplu, un Mercedes-Benz S450 Coupe, cu 4Matic, ajunge la 100 de km/h în 5.5 secunde.
BMW Seria 8 nu are o versiune comparabilă, însă este suficient să spunem că dieselul 840d cu xDrive ajunge la 100 de km/h în 4.9 secunde. Dar, fiindcă tot am adus vorba de BMW, m-aș opri la i8, care pare a fi un concurent mult mai potrivit pentru Lexus LC500h. Modelul german are tot o configurație hibridă, însă de tip plug-in, adică poate fi alimentat la priză. Ea dezvoltă 374 de cai putere și poate asigura o accelerație de la 0 la 100 de km/h în doar 4.4 secunde, deci mult mai bine decât rivalul japonez.
Sunt unii care își cumpără mașini de lux după care le pun butelii de GPL că nu prea au bani de combustibil. Alții strâmbă din nas și susțin că „nu ne-a plăcut dimensiunea portbagajului” când văd o mașină sport premium. Că de-aia s-au inventat mașinile sport: ca să-și care proprietarul sacii de varză cu ele, nu-i așa?