Interior
Primul sentiment pe care îl ai dincolo de portiera lui LC500h este că banii tăi s-au dus unde trebuie. Dacă ești meticulos, atunci o să fii și mai sigur de asta. Finisajele sunt fără cusur, iar atenția pentru detalii este fascinantă. Nu degeaba Lexus alege cu mare atenție oamenii care lucrează la fiecare exemplar LC.
Sunt maeștrii artizani denumiți Takumi (știu, Mazda are un nivel de echipare denumit așa). Aceștia stăpânesc foarte bine arta cusăturilor, a materialelor și sunt extrem de exigenți când vine vorba de finalitatea unui produs. Ei se asigură că interiorul lui Lexus LC respectă filosofia Omotenashi, adică înalta tradiție de ospitalitate a japonezilor.
Poți să cauți cusur îmbinărilor. Nu o să reușești. Totul este căptușit cu o mochetă moale, cu piele fină, cu alcantara și cu multă atenție. Tocmai această grijă face ca habitaclul să se prezinte impecabil chiar și la trei ani de la primii kilometri făcuți de mașina de test. Calitatea materialelor este la același nivel cu cea de pe modelele Porsche. Finisajele aș spune că sunt superioare.
Locurile din spate au un design demențial, dar e păcat că nu oferă un spațiu foarte generos. De altfel, rețeta asta este valabilă pentru orice coupe din segmentul acesta. Scaunele spate sunt un decor și atât. Dacă îl comparăm pe LC cu noul Porsche 911, cred, totuși, că japonezul are ceva mai mult spațiu rezervat pentru picioarele pasagerilor spate.
Ergonomia este bună, însă meniul sistemului multimedia este o altă poveste, pe care o voi detalia la capitolul Tehnologie. Deși mulți n-au fost de acord cu instalarea selectorului pentru modurile de rulare deasupra volanului, pe planșa de bord, mie mi se pare un loc potrivit.
Chiar dacă astfel de mașini nu pun un foarte mare accent pe compartimentul de bagaje, trebuie să vorbim și despre el. Este fantastic de mic. Are doar 172 de litri. Este chiar mai puțin și decât ceea ce oferă Porsche 911. Încap un bagaj de cabină și cel mult două ghiozdane. Culmea, Porsche 911 are ceva mai mult loc. Nu mai vorbesc despre ceilalți rivali amintiți mai sus.
Sunt unii care își cumpără mașini de lux după care le pun butelii de GPL că nu prea au bani de combustibil. Alții strâmbă din nas și susțin că „nu ne-a plăcut dimensiunea portbagajului” când văd o mașină sport premium. Că de-aia s-au inventat mașinile sport: ca să-și care proprietarul sacii de varză cu ele, nu-i așa?