Consum
Dacă mizezi pe Mercedes-Benz CLS și vrei un motor de peste 300 de cai putere, e clar că te-ai orientat spre versiunea diesel pentru că te interesează cel puțin două lucruri: cuplul monstruos care te bagă-n scaun imediat după ce piști pedala și consumul mult mai bun decât al versiunilor pe benzină.
Dacă despre rafinamentul dieselului de pe CLS am scris deja în capitolul anterior, consumul mașinii este și el unul bun pentru o limuzină de 5 metri care cântărește spre două tone. Noi am avut mașina în garaj timp de două zile în care am încercat să adunăm cât mai mulți kilometri în medii diferite și cât mai relevante. În final, cifrele noastre ne indică un consum de 11-11.5 litri/100 km în regim urban și 7.5-8.5 litri/100 km în regim extraurban. Ambele valori au fost scoase cu o rulare echilibrată, cu câteva tușe sportive pe porțiunile care ne-au permis asta.
În fișa tehnică, Mercedes-Benz anunță cifre care acum 10 ani erau considerate incredibile chiar și pentru mașinile de oraș: o medie mixtă de 5.6 litri/100 km, cu 6.7 în oraș și 4.9 în extraurban. Probabil că se pot atinge aceste valori, dar vei conduce mașina la vreo 10% din banii pe care i-ai dat pe ea.
Evident, "vina" nu e a celor de la Mercedes-Benz, ci a ciclului de testare NEDC, care dă toate consumurile oficiale ale mașinilor din Europa și de care vom scăpa în sfârșit la toamnă, când ciclul de testare WLTP va oferi valori ceva mai realiste.
Între timp, dacă așezăm în comparație toți concurenții direcți ai lui CLS cu motoare diesel, tracțiune integrală și puteri în jur de 300-350 CP (adică Audi A7 3.0 TDI și BMW Seria 6 Gran Coupe 640d), modelul celor de la Mercedes reușește cele mai bune valori în "competiția" neoficială a consumului. Dieselul celor de la BMW are aceeași valoare medie mixtă (5.6 litri/100 km), dar modelul bavarez vine cu 27 de cai în minus: 313 versus 340 pentru CLS.
Așadar, în condiții egale, CLS iese învingător la capitolul consum.
Ca stil - nu doar exterior - tot prima generație CLS îmi pare cea mai reușită. Nici asta nu-i rea, în ciuda asemănării frontale cu A-Klasse. Oricum, cred că-i preferabil un CLS Diesel de 340 CP suficient echipat la 75.000 unui A-Klasse super-dotat de 116 cai la 60.000... :-) Nu pot digera însă-n continuare integrarea (imposibilă de altfel) în *peisajul* bordului a mega-display-ului ăla dreptunghiular. Nu-s fan diesel și nici pacheboturi - fie ele rafinate -, dar, dac-aș fi, aș alege CLS-ul vs. A7 ori Seria 6. P.S: De remarcat că exact modelul ăsta a consumat în testul de consum ADAC (botezat de nemți eco-test) exact cît Volvo XC40 de 190 CP - adică 6,8 litri motorină/100 km. ...O cifră incredibil de mică, fie și adoptînd un stil de conducere *normal* = legal (fiindcă asta-i de fapt esența *eco-testului*.)