Performante
Dacă la capitolul consum ne-am lămurit că cifrele sunt ok, trecem la performanțe, acolo unde noul CLS nu le înșală încrederea celor care simt încă de la trecerea în revistă a cifrelor oficiale că lucrurile sunt serioase când vine vorba de dinamică.
Cel mai puternic diesel din CV-ul modelului german reușește fix 5.0 secunde pentru accelerația 0-100 km/h și o viteză maximă limitată la 250 km/h, limită pusă în aplicare și de ceilalți concurenți direcți.
5 secunde e foarte puțin pentru o mașină de gabaritul lui CLS, cu atât mai mult cu cât nu vorbim despre vreun model din gama AMG. Sunt cifre de model de performanță în segmentele inferioare, iar asta îl ajută pe CLS în special la nivel de imagine.
Asta pentru că, în ciuda faptului că e cel mai rapid model diesel din această zonă de putere (A7 și Seria 6 GC vin la 5.2 secunde pentru 0-100 km/h), CLS nu lasă în niciun moment să se vadă faptul că s-ar chinui vreo secundă. Totul se întâmplă rafinat, fin, iar apăsarea pedalei de accelerație e ca un brânci dat unui lord. În CLS ești ca-ntr-un cocon care nu te lasă să înțelegi cât de repede trec secundele și cât de rapid ajungi la viteze ilegale. De obicei, ăsta e apanajul mașinilor premium în care s-a investit mult pentru ca cei din habitaclu să aibă senzația "izolării" de exterior. În CLS, acest lucru e reușit cu vârf și îndesat. De exemplu, geamurile sunt dublu laminate, deși nu au ramă superioară.
Trebuie să menționăm că în segmentul limuzinelor coupe cu patru uși mai există un "superdiesel" care face 0-100 km/h în doar 4.5 secunde. E pe Porsche Panamera, dar nu intră în comparație pentru că are cu 80 de cai putere în plus și e la un nivel superior din acest punct de vedere. Nu mai vorbim despre faptul că are un preț de pornire cu vreo 50.000 de euro mai mare.
Ca stil - nu doar exterior - tot prima generație CLS îmi pare cea mai reușită. Nici asta nu-i rea, în ciuda asemănării frontale cu A-Klasse. Oricum, cred că-i preferabil un CLS Diesel de 340 CP suficient echipat la 75.000 unui A-Klasse super-dotat de 116 cai la 60.000... :-) Nu pot digera însă-n continuare integrarea (imposibilă de altfel) în *peisajul* bordului a mega-display-ului ăla dreptunghiular. Nu-s fan diesel și nici pacheboturi - fie ele rafinate -, dar, dac-aș fi, aș alege CLS-ul vs. A7 ori Seria 6. P.S: De remarcat că exact modelul ăsta a consumat în testul de consum ADAC (botezat de nemți eco-test) exact cît Volvo XC40 de 190 CP - adică 6,8 litri motorină/100 km. ...O cifră incredibil de mică, fie și adoptînd un stil de conducere *normal* = legal (fiindcă asta-i de fapt esența *eco-testului*.)