Calitate / Pret
Așa cum probabil vă puteți imagina, un Mercedes-Benz CLS - și cu atât mai mult ultima generație, lansată practic pe piață pe măsură ce citiți acest articol - nu va fi o pradă ușoară pentru clienții aflați în căutarea unui astfel de model.
Prețul de pornire al noului CLS este de 71.700 de euro, valabil pentru versiunea ceva mai cuminte, de 286 CP, a diesel-ului testat de noi. Cei 54 de cai în plus o să-i coste pe clienții care vor dieselul de 340 CP în jur de 4500 de euro în plus. De aici, însă, cerul e limita în ceea ce privește posibilitățile de personalizare și sistemele pe care le poți așeza pe mașină.
Vestea bună e că cele două display-uri masive sunt standard, deci Mercedes-Benz nu a mai făcut mișcarea pe care au pus-o în aplicare cu Clasa E, care oferă în echiparea de bază o soluție ceva mai ieftină. Vestea proastă e că mașina pe care o vedeți în imagini, echipată în principiu cu tot ceea ce poate "duce" un CLS, costă 105.600 de euro, ceea ce înseamnă aproape 50% peste prețul de bază al mașinii.
Principalii contributori la acest preț final au fost interiorul bej (4650 de euro), pachetul AMG de exterior (2300 de euro), pachetul de asistență la condus Plus (1900 de euro, transformă mașina într-una de nivel de autonomie 2/5), suspensiile pneumatice despre care vom vorbi puțin mai jos (1800 de euro), scaunele multicontur (1600 de euro) și farurile LED (1400 de euro). Lista poate continua cu pachete și elemente ceva mai accesibile.
Per total, la o comparație în care principalii concurenți de pe piață sunt puși față în față, CLS se așează între A7 și Seria 6 Gran Coupe când vine vorba de prețul de achiziție. Audi A7 rămâne cel mai accesibil coupe premium cu patru uși de segment superior, chiar dacă diferențele față de CLS sunt minore, de câteva sute de euro. În schimb, BMW Seria 6 GC ține la preț chiar și în contextul în care modelul bavarez se află pe final de "mandat" și va fi înlocuit în scurt timp de Seria 8.
Porsche Panamera e dintr-o galaxie diferită, versiunile echivalente de motorizare fiind cu cel puțin 30.000 de euro mai scumpe decât cele ale rivalilor germani din segment.
Ca stil - nu doar exterior - tot prima generație CLS îmi pare cea mai reușită. Nici asta nu-i rea, în ciuda asemănării frontale cu A-Klasse. Oricum, cred că-i preferabil un CLS Diesel de 340 CP suficient echipat la 75.000 unui A-Klasse super-dotat de 116 cai la 60.000... :-) Nu pot digera însă-n continuare integrarea (imposibilă de altfel) în *peisajul* bordului a mega-display-ului ăla dreptunghiular. Nu-s fan diesel și nici pacheboturi - fie ele rafinate -, dar, dac-aș fi, aș alege CLS-ul vs. A7 ori Seria 6. P.S: De remarcat că exact modelul ăsta a consumat în testul de consum ADAC (botezat de nemți eco-test) exact cît Volvo XC40 de 190 CP - adică 6,8 litri motorină/100 km. ...O cifră incredibil de mică, fie și adoptînd un stil de conducere *normal* = legal (fiindcă asta-i de fapt esența *eco-testului*.)