Vizibilitate
Principala provocare pentru cei aflați la volanul unui CLS va fi lungimea mașinii, pentru că cei 5 metri pe care-i ocupă mașina înseamnă că locurile de parcare disponibile în orașele românești se reduc brusc cu cel puțin un sfert din cauză că noul model nu încape în ele.
La nivel vizual, însă, te vei descurca după o perioadă de acomodare care poate dura oricât între 10 minute și niciodată, în funcție de cât de bine te înțelegi cu sistemele suplimentare de ajutor de la bordul mașinii.
Cât timp te prinzi care-s limitele frontale și posterioare ale mașinii și dacă ai condus înainte cel puțin un sedan, nu vei avea probleme majore de adaptare.
Înainte să întrebați analizând atent fotografiile, mașina de test nu beneficia de senzori de parcare și nici de camere de marșarier sau bird view de niciun fel. Aceste elemente sunt standard pe CLS, însă o eroare de configurare a făcut ca exemplarul din fotografii să vină fără ele din fabrică.
Ca stil - nu doar exterior - tot prima generație CLS îmi pare cea mai reușită. Nici asta nu-i rea, în ciuda asemănării frontale cu A-Klasse. Oricum, cred că-i preferabil un CLS Diesel de 340 CP suficient echipat la 75.000 unui A-Klasse super-dotat de 116 cai la 60.000... :-) Nu pot digera însă-n continuare integrarea (imposibilă de altfel) în *peisajul* bordului a mega-display-ului ăla dreptunghiular. Nu-s fan diesel și nici pacheboturi - fie ele rafinate -, dar, dac-aș fi, aș alege CLS-ul vs. A7 ori Seria 6. P.S: De remarcat că exact modelul ăsta a consumat în testul de consum ADAC (botezat de nemți eco-test) exact cît Volvo XC40 de 190 CP - adică 6,8 litri motorină/100 km. ...O cifră incredibil de mică, fie și adoptînd un stil de conducere *normal* = legal (fiindcă asta-i de fapt esența *eco-testului*.)