Tehnologie
Cu o bază tehnică preluată de la Clasa E, noul Mercedes-CLS s-a orientat spre fratele mai mare, Clasa S, când a fost vorba de tehnologiile de la bord. O mișcare naturală și logică în contextul în care prețul de achiziție al acestei mașini sare mai degrabă spre S decât spre E.
Mercedes-Benz încearcă să ofere specificul unei săli premium de relaxare în CLS prin pachetul opțional Energizing. Acesta combină setările climatizării, ale dozatorului de mirosuri, ale scaunelor (încălzire, ventilație, masaj), ale volanului (încălzire), al iluminării ambientale și al muzicii pentru a crea o atmosferă relaxantă sau dinamică, în funcție de nevoile celui de la volan. Opțiunile disponibile sunt Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort și Training, deci germanii încearcă să acopere majoritatea nevoilor clienților.
La nivelul siguranței, CLS împrumută de la fratele mai mare Clasa S toate sistemele tehnologice de asistență a șoferului (Driving Assistance Package) sau de confort (faza lungă Ultra Range, farurile Multibeam LED).
Așa cum am vorbit la capitolul interior, cele două display-uri de 12.3 inch și modul de operare al acestora, cu ajutorul celor două zone touch de pe volan, reprezintă una dintre cele mai intuitive soluții existente astăzi în industrie. Chiar dacă mulți dintre cei care se opun digitalizării masive vor strâmba din nas la vederea "planșei" display de la interior, calitatea grafică a celor două ecrane este impecabilă. Evident, Mercedes-Benz oferă în pachetul său multimedia și opțiunea conectării telefoanelor prin Apple CarPlay sau Android Auto, în cazul în care vreun client vrea să se simtă ceva mai confortabil într-o atmosferă familiară.
Paradoxul lui CLS este însă faptul că, deși este ultimul venit în zona limuzinelor premium Mercedes-Benz, modelul nu este vârful tehnologic al gamei. Un rol pe care, cel puțin la nivelul interacțiunii cu mașina, îl preia suprinzătoarea Clasă A de generație nouă. Pachetul MBUX, care face deliciul oricărui Tech Geek pe Clasa A - printre altele, conține comenzi vocale cu asistent dedicat integrat apelabil prin "Hey Mercedes" și navigație prin realitate augmentată - nu există nici măcar opțional în echiparea lui CLS, care va primi probabil acest pachet la un update tehnologic ulterior.
Ca stil - nu doar exterior - tot prima generație CLS îmi pare cea mai reușită. Nici asta nu-i rea, în ciuda asemănării frontale cu A-Klasse. Oricum, cred că-i preferabil un CLS Diesel de 340 CP suficient echipat la 75.000 unui A-Klasse super-dotat de 116 cai la 60.000... :-) Nu pot digera însă-n continuare integrarea (imposibilă de altfel) în *peisajul* bordului a mega-display-ului ăla dreptunghiular. Nu-s fan diesel și nici pacheboturi - fie ele rafinate -, dar, dac-aș fi, aș alege CLS-ul vs. A7 ori Seria 6. P.S: De remarcat că exact modelul ăsta a consumat în testul de consum ADAC (botezat de nemți eco-test) exact cît Volvo XC40 de 190 CP - adică 6,8 litri motorină/100 km. ...O cifră incredibil de mică, fie și adoptînd un stil de conducere *normal* = legal (fiindcă asta-i de fapt esența *eco-testului*.)