Nissan Leaf

Electric 150CP (389km) Aut1 N-Connecta

Consum

4.5

Nissan oferă două valori de consum și autonomie. Dacă cele din ciclul de testare european NEDC (testul clasic de laborator după care sunt anunțate cifrele de consum pentru orice mașină de pe piața europeană) arată că Leaf oferă o autonomie de 389 de kilometri, Nissan plusează cu cifrele WLTP, un test mult mai apropiat de realitatea din teren.

Conform acestora, Leaf oferă o autonomie reală între 270 (extraurban) și 415 km (urban), în funcție de ritmul de condus, termperatura de afară și numărul de sisteme electronice care mănâncă din baterie.

În testul nostru, desfășurat pe șoselele "înnodate" și într-un joc etern sus-jos de pe insula spaniolă Tenerife, am notat următoarele cifre de consum. Adaug autonomia maximă în funcție de caz.

- Pe autostradă, la 120 km/h: 24 kWh/100 km. La viteze mari, electricele consumă mai mult, deci regimul de autostradă nu e deloc "prietenos" cu Leaf. Dacă ai rula doar pe autostradă la 120 km/h, ai parcurge circa 167 de kilometri cu un plin de baterii.

- Pe autostradă la 100 km/h: 18 kWh/100 km. Dacă coborâm viteza și rulăm relaxat cu 100 km/h, consumul de energie scade simțitor. Autonomia maximă: 222 de kilometri.

- În oraș, în trafic mediu: 11 kWh/100 km. Așa cum știm, electricele tind să consume cel mai puțin mediul urban, acolo unde nu sunt atinse viteze mari, deci nu e nevoie de multă energie consumată. Autonomia maximă în oraș conform testului nostru: 364 de kilometri, deci foarte aproape de ceea ce anunță Nissan în cifrele oficiale.

- Pe urcare, în regim alert: 45 kWh/100 km. Deși Leaf se descurcă remarcabil la nivel dinamic, autonomia sa - la fel ca oricărei alte electrice de pe piață - are de suferit major la o rulare care necesită resurse majore. Dacă am rula exclusiv pe urcare și rapid, am putea parcurge cu noul Leaf doar 90 de kilometri.

- După coborâre, media consumului (urcare + coborâre) a fost de 22.7 kWh/100 km. Autonomia ajunge la circa 176 de kilometri.

De notat că toate aceste cifre au fost atinse în modul Drive (Normal), deci fără recuperarea energiei de frânare activă (modul Brake) și fără varianta sa "extremă", adică cea a butonului ePedal apăsat. La fel de important este faptul că Leaf are și un buton Eco suplimentar care limitează puterea motorului. Pentru a afla cifrele de consum și autonomia lui Leaf în toate aceste moduri va trebui să așteptăm testul pe termen lung de după lansarea internă.

Dacă îl comparăm pe Leaf cu adversarii săi direcți, BMW i3 și VW e-Golf, modelul Nissan rulează cu 100 de kilometri în plus în aceleași condiții. Un avantaj care în contextul pieței de azi se traduce printr-un plus de 25%. Foarte mult.

  • ACE - Craiova, miercuri, 24.01.2018 07:50

    Test drive-ul EXCELENT ! Cateva mici remarci: 1) NISSAN Leaf si RENAULT Zoe au aceeasi capacitate a bateriei de acumulatoare, autonomie si tehnologie identice sau aprope identice. ... 2) La RENAULT Zoe, in pliantele de la dealer se specifica : garda la sol 12 cm si capacitatea de tractare 0 kg !!!! Probabil si la NISSAN Leaf vorbim de lucruri asemanatoare.... 3) Rivalii TESLA produc Model 3 cu garda la sol de 14 cm si Model X cu garda la sol 18 cm. In cazul lor, autonomia maxima in ciclul american de testare - mai apropiat de realitate decat cel european NEDC -poate fi de 500 respectiv 565 km iar capacitatea de tractare la Model X am gasit undeva ca este de cca. 2 tone !!!

  • Octavian, miercuri, 24.01.2018 08:22

    @ACE - diferenta e ca Tesla costa de 3 ori mai mult (exceptand fantomaticul model 3 care se va livra in 5 ani de la comanda)

  • Leaf, miercuri, 24.01.2018 08:57

    Nu inteleg de ce considerati ca i3 are materiale calitative la interior. Mie mi se par la aceleasi nivel cu Leaf-ul. Cat despre eGolf, dpmdv este o masina depasita: costa mai mult si are autonomie slaba. Astept sa testati Tesla Model 3, aia va fi noul benchmark pentru electricele ''pamantene''.

  • ACE - Craiova, miercuri, 24.01.2018 09:32

    @Octavian TESLA Model 3 costa cca. 40-45.000 USD pentru versiunea cu autonomie electrica de 500 km autonomie.....

  • mircea, miercuri, 24.01.2018 09:32

    @Leaf Nu doar materialele, care au o poveste aparte, ci și modul în care sunt așezate și atmosfera pe care o produc. Sunt lucruri care țin de calitatea percepută, treabă care din punctul meu de vedere trebuie să fie prioritate de top pentru constructorii auto.

  • mircea, miercuri, 24.01.2018 09:34

    @ACE-Craiova Deocamdată nu prea avem cum să comparăm Leaf cu Model 3. Una e în showroom-urile din toată lumea, alta e la nivel de "există, dar nu se știe încă cum și când". Avem răbdare. Doar să nu se rupă căruța între timp.

  • costy, miercuri, 24.01.2018 11:34

    comparatia l/100km cu kwh/100km nu prea sta in picioare...daca la 120km/h consuma 24kw ar trebui sa parcurga peste 400km dintr-o baterie de 110kw/h..probabil restul sint pierderi ale pieselor in miscare

  • ciurik, miercuri, 24.01.2018 19:25

    Ar merge comparat cu Chevrolet Bolt, dar doar prin State. Nu?

  • Andy, miercuri, 24.01.2018 20:50

    @ciurik https://www.greencarreports.com/news/1112882_2018-nissan-leaf-vs-chevrolet-bolt-ev-new-electric-cars-compared Din pacate, Ampera-e nu va mai veni in Europa dupa preluarea Opel de catre PSA. Ampera-e trebuia sa fie produs in SUA pe aceeasi linie cu Bolt. Un model interesant care se anunta ca va avea si preturi foarte competitive in Romania, cu un start pe la 30.000 de euro din care se vor putea scadea bonusurile (daca vor mai exista pe viitor). Preturile din Franta sunt deja cunoscute: https://pushevs.com/2017/12/03/2018-nissan-leaf-price-trim-levels-revealed-france/ In Romania pretul unui automobil nou e cu ~10% mai mic ca in Franta, asa ca putem face calculele.

  • demin2609, joi, 25.01.2018 09:01

    la unii producatori, pentru a reduce din greutate, au redus si din materialele folosite. Nu vreau sa laud pe unii sau sa ii injosesc pe altii, dar in i3 ai impresia ca esti intr-un Aygo sau Matiz.

  • mm, joi, 25.01.2018 10:24

    Leaf-ul ca si celelalte enumerate mai sus sunt totusi masini de familie care se preteaza la drumuri lungi, ceea ce este cam inutil avand in vedere infrastructura existenta si posibila in romania urmatorilor 5 ani Cred ca-n perioada asta ar fi mai oportune electricele dedicate orasului, masini compacte de max. 3 m fara resurse inutile, pe care le incarci la poarta si cu care sa te fatii prin oras (max. 100km/zi). Cel mai bun exemplu ,smart electric, care se putea cumpara cu programul rabla plus la un pret de 12.000 euro (un pret cat se poate de rezonabil, jumatate fata de e-golf) Noi avem doua masini una de fuga alta a sotiei cu care a facut 30000 in 9 ani, deci smartul ca a doua masina ar fi ideala, ai scapat de drumuri la benzinarie, de incalzit motorul, reviziile ar fi o nimica toata, deci per total n-ar fi doar mai economica ci in preimul rand mult mai comoda (asta daca stai la casa, altfel n-are sens).

  • Anton, joi, 25.01.2018 13:13

    Va ca unii inca cred in vrajelile de marketing marca Bmw. Atmosfera, modul de asezare a materialelor...dpmdv i3 este un Matiz putin mai bine lucrat.