Consum
Nissan oferă două valori de consum și autonomie. Dacă cele din ciclul de testare european NEDC (testul clasic de laborator după care sunt anunțate cifrele de consum pentru orice mașină de pe piața europeană) arată că Leaf oferă o autonomie de 389 de kilometri, Nissan plusează cu cifrele WLTP, un test mult mai apropiat de realitatea din teren.
Conform acestora, Leaf oferă o autonomie reală între 270 (extraurban) și 415 km (urban), în funcție de ritmul de condus, termperatura de afară și numărul de sisteme electronice care mănâncă din baterie.
În testul nostru, desfășurat pe șoselele "înnodate" și într-un joc etern sus-jos de pe insula spaniolă Tenerife, am notat următoarele cifre de consum. Adaug autonomia maximă în funcție de caz.
- Pe autostradă, la 120 km/h: 24 kWh/100 km. La viteze mari, electricele consumă mai mult, deci regimul de autostradă nu e deloc "prietenos" cu Leaf. Dacă ai rula doar pe autostradă la 120 km/h, ai parcurge circa 167 de kilometri cu un plin de baterii.
- Pe autostradă la 100 km/h: 18 kWh/100 km. Dacă coborâm viteza și rulăm relaxat cu 100 km/h, consumul de energie scade simțitor. Autonomia maximă: 222 de kilometri.
- În oraș, în trafic mediu: 11 kWh/100 km. Așa cum știm, electricele tind să consume cel mai puțin mediul urban, acolo unde nu sunt atinse viteze mari, deci nu e nevoie de multă energie consumată. Autonomia maximă în oraș conform testului nostru: 364 de kilometri, deci foarte aproape de ceea ce anunță Nissan în cifrele oficiale.
- Pe urcare, în regim alert: 45 kWh/100 km. Deși Leaf se descurcă remarcabil la nivel dinamic, autonomia sa - la fel ca oricărei alte electrice de pe piață - are de suferit major la o rulare care necesită resurse majore. Dacă am rula exclusiv pe urcare și rapid, am putea parcurge cu noul Leaf doar 90 de kilometri.
- După coborâre, media consumului (urcare + coborâre) a fost de 22.7 kWh/100 km. Autonomia ajunge la circa 176 de kilometri.
De notat că toate aceste cifre au fost atinse în modul Drive (Normal), deci fără recuperarea energiei de frânare activă (modul Brake) și fără varianta sa "extremă", adică cea a butonului ePedal apăsat. La fel de important este faptul că Leaf are și un buton Eco suplimentar care limitează puterea motorului. Pentru a afla cifrele de consum și autonomia lui Leaf în toate aceste moduri va trebui să așteptăm testul pe termen lung de după lansarea internă.
Dacă îl comparăm pe Leaf cu adversarii săi direcți, BMW i3 și VW e-Golf, modelul Nissan rulează cu 100 de kilometri în plus în aceleași condiții. Un avantaj care în contextul pieței de azi se traduce printr-un plus de 25%. Foarte mult.
Test drive-ul EXCELENT ! Cateva mici remarci: 1) NISSAN Leaf si RENAULT Zoe au aceeasi capacitate a bateriei de acumulatoare, autonomie si tehnologie identice sau aprope identice. ... 2) La RENAULT Zoe, in pliantele de la dealer se specifica : garda la sol 12 cm si capacitatea de tractare 0 kg !!!! Probabil si la NISSAN Leaf vorbim de lucruri asemanatoare.... 3) Rivalii TESLA produc Model 3 cu garda la sol de 14 cm si Model X cu garda la sol 18 cm. In cazul lor, autonomia maxima in ciclul american de testare - mai apropiat de realitate decat cel european NEDC -poate fi de 500 respectiv 565 km iar capacitatea de tractare la Model X am gasit undeva ca este de cca. 2 tone !!!