Performante
În cazul mașinilor electrice, performanțele adevărate sunt mai degrabă cele enumerate deja la capitolul Autonomie. Cu toate acestea, faptul că avem la dispoziție un cuplu mare încă de la prima apăsare a pedalei face ca electricele să fie privite ca un soi de "rachete". Iar asta și se datorează mai ales celor de la Tesla, cei care au transformat mașinile în obiect de cult și care au ales să-și promoveze produsele prin cifrele de accelerație stratosferice.
Un lucru e cert: după ce am discutat cu inginerii celor de la BMW și Nissan pe subiectul ăsta, îmi este foarte clar că limitarea accelerației mașinilor electrice are ca scop protejarea bateriilor pe termen lung și protejarea autonomiei pe termen scurt. Cu toate acestea, cifrele afișate de cea de-a doua generație Nissan Leaf sunt excelente în raport cu omologii săi, modelele compacte cu motoare termice "clasice".
În cazul lui Leaf, accelerația 0-100 km/h are loc în 7.9 secunde, cu 1.7 secunde mai rapid decât în cazul lui e-Golf, dar cu 0.7 secunde mai lent decât în cazul lui i3. Până la apariția versiunii sportive Leaf Nismo, anunțată de conceptul omonim prezentat în 2017 la Tokyo, rămânem cu aceste cifre în portofoliu.
Test drive-ul EXCELENT ! Cateva mici remarci: 1) NISSAN Leaf si RENAULT Zoe au aceeasi capacitate a bateriei de acumulatoare, autonomie si tehnologie identice sau aprope identice. ... 2) La RENAULT Zoe, in pliantele de la dealer se specifica : garda la sol 12 cm si capacitatea de tractare 0 kg !!!! Probabil si la NISSAN Leaf vorbim de lucruri asemanatoare.... 3) Rivalii TESLA produc Model 3 cu garda la sol de 14 cm si Model X cu garda la sol 18 cm. In cazul lor, autonomia maxima in ciclul american de testare - mai apropiat de realitate decat cel european NEDC -poate fi de 500 respectiv 565 km iar capacitatea de tractare la Model X am gasit undeva ca este de cca. 2 tone !!!