Calitate / Pret
Ca de obicei, Porsche nu se vinde ieftin.
Prețurile pentru noul Cayenne Coupe pornesc de la 86.200 euro pentru versiunea V6 de 340 CP și ajung aproape de 150.000 de euro pentru versiunea Turbo. Iar acesta este doar prețul de pornire.
O versiune bine dotată care să includă Lightweight Sport Package (11.000 euro), plafonul de carbon și posibilitatea de a opta pentru jantele de 22 inch, frânele PCCB cu discuri ceramice (6.200 euro), faruri LED Matrix Beam (1.100 euro), culoarea specială (2.500 euro) și multe altele - pentru că lista de dotări opționale pare fără sfârșit - prețul final se va apropia în mod cert de 200.000 euro.
Cu așa ceva trebuia să înceapă Porsche marea SUV-izare-n 2002. N-au avut totuși curajul unei duble blasfemii -- a doua ar fi fost asta, adică mastodontizarea :-) lui 911. Pe scurt, mașina e perfectă -- dar numai evaluată-n izolare și cu maximă eco-detașare. Ba și c-un grad de socio-ignorare a (non)calității umane incluse-n targetul de clientelă vizat. N-o să mai cârcotesc iar pe tema inutilității mega-SUVurilor, indiferent de marcă. Dar, oricât de *zen* încerc să fiu (și)n trafic, nu rezist să nu-mi descarc 3-4 kW de iritări. Cauzate, evident, de 90% din șoferii de mamuto-suvuri (poate 80%? -- în fine, nu generalizez totuși.) ...Deși majoritatea conduc EXACT AȘA CUM TRĂIESC. Adică: - fură (startul la semafoare-i normal, dar prioritatea?!...) - presează *frăierimea* prin pseudo-intimidare = rulând, dar și frânând la o palmă de stopurile altora - amenință = băgând semne obscene, simultan cu flash-uri + claxoane-n zone cu viteză limitată - practică nonșalant arbitrariul nesimțit = nesemnalizând nici când încalecă liniile de tramvai - se p.șă cu boltă pe nevoile altora = parcând tot la o palmă... de ușa mea, clar. :-) Și tot așa până s-ar însera aș putea continua... dacă ar merita.