Consum
Noul Macan electric folosește PPE (Premium Platform Electric), noua platformă electrică, pe care am văzut-o și la Audi Q6 e-tron, A6 e-tron sau Porsche Taycan.
Aceasta utilizează o arhitectură de 800 V, iar asta înseamnă că are o eficiență electrică foarte bună. Astfel, de la o sursă de energie DC (curent continuu) poți încărca cu maxim 270 kW, adică de la 20% la 80% ai nevoie de doar 21 de minute.
Macan Turbo vine cu o baterie de 100 kWh, capacitate brută, iar capacitatea utilă este de 95 kWh. Porsche a declarat un consum mediu oficial mixt, pentru Macan Turbo, cuprins între 18.9 și 20.7 kWh/100 km, iar autonomia WLTP declarată este de 590 de kilometri în regim de exploatare mixt.
Totodată, Porsche a emis și un consum mediu în mediul urban, cuprins între 14.6 și 15.9 kWh/100 km, dar și o autonomie WLTP în mediul urban de 762 de kilometri. De asemenea, ni se dă și un consum de energie foarte ridicat, pentru situațiile în care te bucuri cu adevărat de al tău Macan Turbo și cei 639 de cai putere; acesta ar fi cuprins între 24.4 și 26.7 kWh/100 km.
În testul meu, Macan a trecut prin toate tipurile de drum și prin toate modurile de condus. În prima parte a testului, am mers în modul de rulare Normal, ca să mă pot împrieteni rapid cu capriciile pe care le are mașina. Până la locul unde am făcut pozele, mergând aproape exclusiv pe drum național, consumul a fost undeva la 22 kWh/100 de km.
Următorul pas a fost să trec direct la modul Sport și să văd cu adevărat ce pot face acești 639 de cai, moment în care consumul s-a apropiat amenințător de 28 kWh/100 km. în mediul urban, cu un mers liniștit, consumul a fost cuprins între 20.5 și 21 kWh/100 km. Per total, cu consumul mediu pe care l-am avut, aș fi putut avea o autonomie de aproximativ 500 de kilometri.
Când ne referim la rivali, primul care ne vine în minte este fratele de platformă Audi Q6 e-tron. Totuși, pentru a fi o comparație corectă, vom lua cea mai puternică versiune, adică SQ6 Sportback e-tron. Acesta oferă aceeași baterie cu o capacitate netă de 95 kWh, și un consum mediu asemănător cuprins între 17.2 și 18 kWh/100 km. Asta înseamnă că autonomia WLTP declarată este cuprinsă între 583 și 637 de kilometri.
În orașul natal al celor de la Porsche se mai află un producător care oferă un model asemănător cu Macan. Este vorba despre Mercedes-Benz și al său EQE SUV. Încercăm să păstrăm lucrurile corecte aici, iar pentru că Mercedes-Benz oferă o baterie cu o capacitate asemănătoare atât pe versiunea EQE 500 cât și pe cea AMG EQE 53, ne vom orienta după cai putere.
Prin urmare, pentru că EQE 500 vine cu „doar” 408 cai, ne vom îndrepta atenția către AMG EQE 53, care oferă 626 de cai. Consumul mediu de energie este cuprins între 22.6 și 27.8 kWh/100 de km, iar autonomia WLTP este undeva în intervalul 375-470 de kilometri.
Ultimul, dar nu cel din urmă, Maserati Grecale Folgore. Versiunea electrică a celui mai proaspăt SUV din Modena. Are o capacitate brută a bateriei de 105 kWh, iar consumul mediu este de 23.6 kWh/100 km. Prin urmare, autonomia WLTP declarată este de 500 de kilometri. Comparativ, Porsche Macan Turbo stă mai bine la toate capitolele, când vine vorba de consum.
Culoarea asta mirifică e gratis pentru că e de fapt culoarea grundului și nu i-au mai dat și cu vopsea. Denumirea turbo la o electrică este o păcăleală ( a la Iohanis) pentru că nu are nici o legătură cu turbina. În rest este o mașină elegantă și sportivă (dar doar varianta turbo că celelate se bat cu Volvo Ex 30 ca performanțe)