Calitate / Pret

3.5

Pentru a te putea lăfăi pe scaunele din spate trebui să achiți și prețul biletului. Nu de mult, șefii concernului din care face parte și Land Rover au anunțat că își doresc să urce prețurile modelelor pentru a reflecta o viitoare creștere a calității. Asta se resimte mai ales pe noul Range Rover.

În România, prețurile încep de la aproximativ 127.000 de euro. Pentru un model Autobiography P530, cu V8 sub capotă și ampatament lung, lucrurile stau cu totul altfel. Pentru asa ceva, trebui să achiți minim 166.240 euro.

În standard, pe versiunea Autobiography, vei primi suspensie pneumatică, direcție integrală, faruri automate digital LED, climatizare pe patru zone, sistem de purificare a aerului din habitaclu, sistemul audio Meridian de 1.700 W, diferențial spate activ, jante de 22 inch, plafon panoramic, piele extinsă (inclusiv pe bord și plafon), head-up display, praguri inscripționate Autobiography și multe, multe altele.

Dar asta nu e tot. Modelul nostru de test a mai avut și câteva opționale, pentru o experiență demnă de prețul de 179.819 Euro cu TVA. Lista include vopseaua metalizată Premium Charente Grey (2.003 euro), consola față refrigerată (658 euro), sistemul de entertainment cu două ecrane pentru ocupanții locurilor din spate (2.831 euro), dar și pragurile escamotabile (4.150 euro).

Pentru un BMW X7, prețurile încep de la 91.154 euro. Pentru versiunea M60i, care vine cu același tren de rulare sub capotă, ne uităm la minim 118.941 euro cu TVA. Mercedes-Benz GLS580 are un preț de pornire de 116.370 euro cu TVA, în timp ce prețurile pentru Bentayga încep de la peste 200.000 euro cu TVA.

  • Seriff, joi, 03.11.2022 09:54

    @AM, asta nu mai polueaza, ca doar de poluare vorbiti de cativa ani, misto cu V8 nu?

  • arhitect, joi, 03.11.2022 09:56

    binevenite la DATE TEHNICE masuratorile legate de spatiu interior! ar trebui sa devina un standard pt. orice prezentare

  • dan_grc, joi, 03.11.2022 10:04

    Lăsând prețul la o parte, arată foarte bine pentru un SUV, are tot ce trebuie, știu, nu este fiabil, de evitat la mana a doua cu mulți km, dar cine își permite așa ceva cu zero km, probabil este o experiență unică. Pentru evitarea discuțiilor inutile, Volvo XC90, viitorul model, NU concurează în această clasă, chiar dacă dimensiunile sunt apropiate .

  • DanG, joi, 03.11.2022 10:48

    Eu unul nu am nimic de comentat in privinta design-ului, mi se pare ca si Range Rover ar trebui sa gandesca la fel ca Porsche cu al lor 911. Evolutie nu revolutie. Un mare wow la interior. Acuma legat de afirmatia producatorului ca pretul trebuie sa reflecte calitatea, nu stiu cum isi permit sa spuna asa ceva avand in vedere ca de 30 de ani sunt pe ultimul loc in ceea ce priveste fiabilitatea si satisfactia clientilor. Masina de vis acum, cat e in teste sau in garantie.

  • ds, joi, 03.11.2022 10:58

    Consumul de combustibil cred că este ultima grijă a unui proprietar de V8.

  • @dan_grc, joi, 03.11.2022 11:26

    Motorul asta V8 de la noua generatie ar trebui sa fie fiabil, pentru ca provine de la BMW, adica oricum indiscutabil va fi mai fiabil decat catastrofa aia veche de motor. Legendarul si permanent actualizatul 4,4 V8 de BMW a fost mereu un motor solid, rafinat si performant. La fel, exceptionala cutie de viteze ZF nu ar trebui sa puna probleme, e o piesa reusita si fiabila, cu conditia respectarii intervalelor de service. Dar in rest, ai dreptate, va trebui evitat la mana a doua, pentru ca restul subansamblelor s-au dovedit mereu fragile si stricacioase, facand masinile Land Rover sau Jaguar extrem de sacaitoare. Le pun pe piata neterminate si insuficient testate, pe spinarea cumparatorilor, care fie vorba intre noi, au bani si ii intereseaza mai degraba nuanta lemnului din bord si confortul fotoliilor din piele decat ca vor da ulterior carute de bani la service pe interventii de mecanica si electronica.

  • @dan_grc, joi, 03.11.2022 22:44

    Te-ai bagat si tu in seama si iar aduci Volvo in discutie. Depinde cine si ce vrea: eu voi alege mereu un Volvo XC90 in loc de Landover sau BMW X7, GLS, Q8. Asa sunt eu mai putin pretentios si nu cu figuri asa multe. Chiar daca nu se incadreaza in clasa asta, sunt convins ca vor fi destui care vor avea peste 200000€ sa dea pe o masina si nu vor alege JLR, BMW X7 sau X8, Mercedes GLSsau Audi Q8. Volvo are clienti deosebiti, cauta altceva. Voi sunteti multi si cand vedeti avceleratii de 4,6 secunde va umeziti repede. Nu ma intereseaza V8, W16 si alte quad turbo, abureli. Voi sunteti fani putere pana va infingeti in stalpi si va sar motoarele. Atat va duce pe voi capul. Revenind la masina asta: nefiabila, ca orice masina cu motor de BMW. Dar cine are 200000€, nu-si face probleme ca masina sta mai mult in service decat pe sosea, deci e ok.

  • ^^^, vineri, 04.11.2022 10:19

    adica alegi mereu o chinezarie!!!

  • Varză, vineri, 04.11.2022 11:42

    deloc binevenita in tabele, titlu si continut dle arhitect, pai cand are 4,4 l si 530 cp V8-ul, cand 5 l si 565 cp etc etc.